Bukefalos 28 år!

Facebookfråga

Ja, ibland.
Just nu har jag lite att göra på jobbet.

Har du också tråkigt idag. :confused:

Ok jag har lite svårt att se det roliga i att leta konflikter på Facebook på typ hobby-basis.
På Facebook har jag vänner, kollegor, bekanta och branschfolk. Med vännerna är jag vänskaplig, övriga nätverkar jag med. Med ingen är jag intresserad av att ha konflikter med helt enkelt.

Och nej jag är inte uttråkad, försök inte, du får bråka med någon annan!
 
Men varför fortsätter du vara vän med honom på Facebook då? :confused: @mandalaki

För att jag är så usel att jag tycker att det är roligt!

Dessutom känns det lättare när vi kommer att träffas för det gör vi i sammanhang med väldigt få människor.

Och så tar jag ett löjligt ansvar för hans partner. Jag vill inte att hon ska känna att hon hamnar emellan. Även om hon tycker att han har rätt om mig så har hon och jag haft en varm relation. Fast den börjar bli lite ansträngd.

Om jag hade varit du, så hade jag lagt in fler positiva Inlägg om verksamheten.
Bara för att det är roligt. :devil:

Dessvärre måste jag medge att tanken har slagit mig.
 
För att jag är så usel att jag tycker att det är roligt!

Dessutom känns det lättare när vi kommer att träffas för det gör vi i sammanhang med väldigt få människor.

Och så tar jag ett löjligt ansvar för hans partner. Jag vill inte att hon ska känna att hon hamnar emellan. Även om hon tycker att han har rätt om mig så har hon och jag haft en varm relation. Fast den börjar bli lite ansträngd.



Dessvärre måste jag medge att tanken har slagit mig.
Javisst, (särskilt fåniga) människor ÄR roliga. :D
 
Ok jag har lite svårt att se det roliga i att leta konflikter på Facebook på typ hobby-basis.
På Facebook har jag vänner, kollegor, bekanta och branschfolk. Med vännerna är jag vänskaplig, övriga nätverkar jag med. Med ingen är jag intresserad av att ha konflikter med helt enkelt.

Och nej jag är inte uttråkad, försök inte, du får bråka med någon annan!
Okeeeey
 
Ok jag har lite svårt att se det roliga i att leta konflikter på Facebook på typ hobby-basis.
På Facebook har jag vänner, kollegor, bekanta och branschfolk. Med vännerna är jag vänskaplig, övriga nätverkar jag med. Med ingen är jag intresserad av att ha konflikter med helt enkelt.

Och nej jag är inte uttråkad, försök inte, du får bråka med någon annan!
Skrev du inte att du hade någon kvinna på fb som du störde dig på?
Varför hade du henne som vän då?
 
Jag har ett helt gäng på listan för begränsade eftersom jag av sociala skäl inte vill ta bort dem, men kollegor behöver inte se mina semesterbilder.
Jag har dem i nätverket, men inte i min privata sfär.
De ser min profilbild och inget mer, alldeles lagom.
ALLA måste se mina semesterbilder! *

Men i övrigt tänkte jag igår att jag ska lägga fler på Begränsad, jag har inte alltid förmågan att säga nej till en vänförfrågan men Begränsad är ju ett sätt att lösa att alla inte ser allt. (Listor orkar jag inte hålla på med).

* = En gång startade jag en sluten grupp för en av mina Greklandsresor. La till alla som kunde vara det minsta intresserade och skrev "jag gör såhär för att inte alla ska behöva drabbas av min Greklandsspam i sina flöden, feel free att gå ur om ni inte vill se."

Jag satt på en balkong med svajig wifi och grejade med det där, plötsligt såg jag att en hel radda folk som jag visste att jag just lagt till inte var tillagda. Så jag la till dem igen. Och först efter det insåg jag att de var sådana som gjort det jag föreslagit dem: lämnat gruppen för att de inte var intresserade. :o
 
Skrev du inte att du hade någon kvinna på fb som du störde dig på?
Varför hade du henne som vän då?

Det förklarade jag i ett inlägg ovan. Det är en nära släkting. Om du läser inlägget så skrev jag också att jag avföljt hen och inte har kontakt med hen men har kvar som vän pga "släktfridens skull"
 
ALLA måste se mina semesterbilder! *

Men i övrigt tänkte jag igår att jag ska lägga fler på Begränsad, jag har inte alltid förmågan att säga nej till en vänförfrågan men Begränsad är ju ett sätt att lösa att alla inte ser allt. (Listor orkar jag inte hålla på med).

* = En gång startade jag en sluten grupp för en av mina Greklandsresor. La till alla som kunde vara det minsta intresserade och skrev "jag gör såhär för att inte alla ska behöva drabbas av min Greklandsspam i sina flöden, feel free att gå ur om ni inte vill se."

Jag satt på en balkong med svajig wifi och grejade med det där, plötsligt såg jag att en hel radda folk som jag visste att jag just lagt till inte var tillagda. Så jag la till dem igen. Och först efter det insåg jag att de var sådana som gjort det jag föreslagit dem: lämnat gruppen för att de inte var intresserade. :o

:rofl:

Jag älskar begränsade, där kastar jag in kollegor som jag inte kan negligera, gamla klasskamrater som jag kanske tycker det är kul att följa men inte vill ska kunna stalka mig:D mm.
 
Jag har några kollegor på en begränsad lista, mest för att de snackar skit något djävulskt om minsta lilla.

Jag tagit bort någon riktigt irriterande släkting och blocket ett par personer som jag inte vill ha något att göra med igen.

Annars postar jag inte särskilt mycket utan skickar mest pm till folk.
 
Det förklarade jag i ett inlägg ovan. Det är en nära släkting. Om du läser inlägget så skrev jag också att jag avföljt hen och inte har kontakt med hen men har kvar som vän pga "släktfridens skull"
Okey, ja "sådana" har jag inte på min fb.
Jag brukar inte störa mig på folk.
De får vara som de vill. :p :idea:
(och de är det...) :angel:
 
På min Facebook är det i princip bara reklam ,delningar och roliga historier i flödet, väldigt få av mina vänner som delat något eget längre.
Saknat nästan tiden när alla la upp frukost lunch middag snacks.. samt skrev allt de skulle göra på Facebook innan de gjorde det, i stil med nu ska jag städa :)
 
Jag förstår faktiskt lite varför man väljer att behålla personer som man trots allt stör sig på på sociala medier, om det är en människa man trots allt måste fortsätta ha kontakt med IRL. En del blir så löjligt störda om de blir bortplockade och/eller blockerade. Släktingar, kollegor och annat liknade är ju tyvärr sällan några man väljer själv utan blir ihopfösta med.
 
Alla utom 2 ser vad jag skriver på fb.
De finns kvar av affärsmässiga skäl.
Är jag ovän med nån blockar jag bara.
Lägger ingen energi på sånt.
Men jag har mest folk jag vet vilka de är på mitt fb och kollegor är jag tveksam till.
Råkade ut för en pinsam händelse för några år sen när jag blev taggad i några foton från ett sexparty, sån hemförsäljningsgrej.
Kollegorna såg dem innan jag såg och han ändra sekretessen.
 
Jag förstår faktiskt lite varför man väljer att behålla personer som man trots allt stör sig på på sociala medier, om det är en människa man trots allt måste fortsätta ha kontakt med IRL. En del blir så löjligt störda om de blir bortplockade och/eller blockerade. Släktingar, kollegor och annat liknade är ju tyvärr sällan några man väljer själv utan blir ihopfösta med.

Håller med, har nån enstaka som gör en miljon ovärda inlägg varje dag, men inte kan ta bort då personen i fråga skulle bli så sjukt kränkt... Har bara valt att ej följa personen...

Däremot hålla på att lägga folk i olika grupper och löjla sig, nej jag är vuxen :angel: Jag lägger helt enkelt inte upp saker som det kan bli diskussioner om, min sida är dessutom helt öppen så vem som helst kan se... Idag när folk printscreenar och har sig så vill jag ändå inte ha nått ståendes på fb som skulle kunna "skada" mig om det spreds.

Dessutom lägger nån upp uppdateringar ständigt och personen helt plötsligt inte skriver nått så märks det ju rätt tydligt att man har blivit bortplockad från "the inner circle" :D Hett tips är att ta bort personerna som håller med denna personen med från att se alla inlägg, annars kan det nog bli livat om/när personen får reda på det :p
 
@Kiwifrukt Men blir man sur över att man blir borttagen lär man ju bli sur över att ha blivit satt på begränsad? För det fattar man ju snabbt att man är om man går in på vederbörandes profil.

En fb-vän till mig hade satt mig på begränsad (av en jättetramsig anledning i mitt tycke) och när jag såg det plockade jag bort henne på en gång. Det blir så uppenbart att personen är sur men inte törs ta bort en men jag har ingen lust att vara vän med nån som bara är det för att "humour me".
 
@Kiwifrukt Men blir man sur över att man blir borttagen lär man ju bli sur över att ha blivit satt på begränsad? För det fattar man ju snabbt att man är om man går in på vederbörandes profil.

En fb-vän till mig hade satt mig på begränsad (av en jättetramsig anledning i mitt tycke) och när jag såg det plockade jag bort henne på en gång. Det blir så uppenbart att personen är sur men inte törs ta bort en men jag har ingen lust att vara vän med nån som bara är det för att "humour me".

I mitt fall är det i princip omöjligt för personen att märka det. Jag skriver aldrig något och lägger aldrig upp bilder. Möjligen byter profilbild någon gång då och då, och eftersom det är publikt antar jag att människan ser det även om hen är begränsad? För det ser ju icke-vänner också?

Men om man är mer aktiv på sociala medier har du så klart rätt.

Sen ska jag väl förtydliga att jag menar såna som man verkligen måste fortsätta ha kontakt med IRL. Exempelvis kollegor i liten grupp eller såna som står i samma (lilla) stall eller någon kusin som man måste träffa ofta. Någon gammal klasskompis sen högstadiet hade jag också tagit bort direkt utan betänkligheter, och likadant med alla som man har samma icke-relation till.
 
Håller med, har nån enstaka som gör en miljon ovärda inlägg varje dag, men inte kan ta bort då personen i fråga skulle bli så sjukt kränkt... Har bara valt att ej följa personen...

Däremot hålla på att lägga folk i olika grupper och löjla sig, nej jag är vuxen :angel: Jag lägger helt enkelt inte upp saker som det kan bli diskussioner om, min sida är dessutom helt öppen så vem som helst kan se... Idag när folk printscreenar och har sig så vill jag ändå inte ha nått ståendes på fb som skulle kunna "skada" mig om det spreds.

Dessutom lägger nån upp uppdateringar ständigt och personen helt plötsligt inte skriver nått så märks det ju rätt tydligt att man har blivit bortplockad från "the inner circle" :D Hett tips är att ta bort personerna som håller med denna personen med från att se alla inlägg, annars kan det nog bli livat om/när personen får reda på det :p
Fast grupper/listor tycker jag egentligen är bra. Jag gjorde en yrkesrelaterad lista för att kunna använda den för sådana frågor, för att kunna skriva om och dela jobbgrejer med enbart kollegor. Men så lyckades jag inte spara listan så det smög sig.
 
@Kiwifrukt Men blir man sur över att man blir borttagen lär man ju bli sur över att ha blivit satt på begränsad? För det fattar man ju snabbt att man är om man går in på vederbörandes profil.

En fb-vän till mig hade satt mig på begränsad (av en jättetramsig anledning i mitt tycke) och när jag såg det plockade jag bort henne på en gång. Det blir så uppenbart att personen är sur men inte törs ta bort en men jag har ingen lust att vara vän med nån som bara är det för att "humour me".

Va?? Menar du att dom kan se ändå, om dom går in på ens profil? :eek::eek:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 785
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: lytesout95
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 022
Senast: skiesabove
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 259
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp