Bukefalos 28 år!

Facebookfråga

Jag har råkat försäga mig en gång mot en person som jag lagt till på min "ignorera-listan", sedan att försöka prata bort det... eh... ja.... :o
Har för mig ja drog till med nått att fb strular att det gjort det för mig eller nått i den stilen, det gick hem.. :angel:
 
Va?? Menar du att dom kan se ändå, om dom går in på ens profil? :eek::eek:
Nej nej, jag menar att man ju märker om man går in på nåns profil och man helt plötsligt bara kan se publika poster men inget annat.
I mitt kunde jag helt plötsligt bara se tre profilbilder typ men inget mer. Det blir ju en jätteskillnad om man nån vecka tidigare sett personen posta allt möjligt. Fett uppenbart liksom.
 
Nej nej, jag menar att man ju märker om man går in på nåns profil och man helt plötsligt bara kan se publika poster men inget annat.
I mitt kunde jag helt plötsligt bara se tre profilbilder typ men inget mer. Det blir ju en jätteskillnad om man nån vecka tidigare sett personen posta allt möjligt. Fett uppenbart liksom.

Jag är noga med att blocka från början. Annars är det tabbar av typen att jag fimpat dem helt, och då troligen på alla sociala plan.
 
Jag är noga med att blocka från början. Annars är det tabbar av typen att jag fimpat dem helt, och då troligen på alla sociala plan.
Men varför ens acceptera vänförfrågan då?
Jag har en "vän" som aldrig ser något jag skriver, eftersom jag bara blev vän med henne för att vara snäll (och sedan ångrade mig!).
 
Men varför ens acceptera vänförfrågan då?
Jag har en "vän" som aldrig ser något jag skriver, eftersom jag bara blev vän med henne för att vara snäll (och sedan ångrade mig!).

Som sagt. Kollegor (där används messenger för att kunna svara på frågor) och ibland gillar jag att kunna småstalka gamla klasskompisar som skickar förfrågan utan att de kan stalka tillbaka. Sen rensar jag ibland, men en del behålls av socialt bekväma skäl och ingen har hittills ifrågasatt. De kanske resonerar likadant, vem vet.
 
Jag har en fråga på liknande tema:
Finns det möjlighet att ändra alla statusar till "för vänner" på annat sätt än att gå igenom statusarna en efter en? :)
 
Jag tog bort en bekant som vän eftersom hon postade minst 10 olika sker varje dag och de flesta var av obskyrt andligt slag. Alltså vi kände knappt varandra. Jag hade intervjuat henne 10 år tidigare och vi råkade stöta ihop i en affär och hon frågade om vi inte kunde bli vänner på fb. Jag sa (motvilligt ) ja eftersom jag är jävligt dålig på att säga nej. :crazy:

I alla fall - några dagar efter att jag tagit bort henne RINGDE hon och undrade kränkt varför jag hade tagit bort henne. Usch, det tyckte jag var obehagligt, konflikträdd som jag är. :)
 
Jag tog bort en bekant som vän eftersom hon postade minst 10 olika sker varje dag och de flesta var av obskyrt andligt slag. Alltså vi kände knappt varandra. Jag hade intervjuat henne 10 år tidigare och vi råkade stöta ihop i en affär och hon frågade om vi inte kunde bli vänner på fb. Jag sa (motvilligt ) ja eftersom jag är jävligt dålig på att säga nej. :crazy:

I alla fall - några dagar efter att jag tagit bort henne RINGDE hon och undrade kränkt varför jag hade tagit bort henne. Usch, det tyckte jag var obehagligt, konflikträdd som jag är. :)
Sådana kan du lägga som Bekanta. Då kommer de inte upp i ditt flöde, du måste gå till deras tidslinje för att läsa dem.

En av mina sådana är en brittisk troligen förtidspensionerad dam som delar 20-30 grejer om dagen. 80 procent av dem handlar om tennis.
 
Jag har ett helt gäng på listan för begränsade eftersom jag av sociala skäl inte vill ta bort dem, men kollegor behöver inte se mina semesterbilder.
Jag har dem i nätverket, men inte i min privata sfär.
De ser min profilbild och inget mer, alldeles lagom.
Folk på begränsad-listan kan se dina offentliga inlägg. Fast du kanske inte gör offentliga inlägg.
 
Och jag har löst det genom att bara posta sådant som jag skulle kunna hänga ut offentligt i aftonpressen.
Inte skulle jag orka hålla reda på vilka som har fått läsa vad.
 
Och jag har löst det genom att bara posta sådant som jag skulle kunna hänga ut offentligt i aftonpressen.
Inte skulle jag orka hålla reda på vilka som har fått läsa vad.
Fast för min del handlar det inte om vad som är hemligt, utan att olika ämnen har olika målgrupper. Yrkesfrågor skulle jag vilja prata om med enbart andra i samma yrke. Men eftersom jag aldrig lyckades spara listan så sket det sig.
 
Sådana kan du lägga som Bekanta. Då kommer de inte upp i ditt flöde, du måste gå till deras tidslinje för att läsa dem.

En av mina sådana är en brittisk troligen förtidspensionerad dam som delar 20-30 grejer om dagen. 80 procent av dem handlar om tennis.

Ja jag insåg det till slut, men då var det så dags. :) Lite sent all lägga till henne igen, liksom.
 
Fast för min del handlar det inte om vad som är hemligt, utan att olika ämnen har olika målgrupper. Yrkesfrågor skulle jag vilja prata om med enbart andra i samma yrke.
Vi kör grupper för sådant.
På min vägg så är det mera av Vykort av min dag.
Eller något som jag vill meddela alla mina vänner och kontakter.
 

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
348
Senast: lytesout95
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 225
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 331
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 372
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp