Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det här är helt sjukt.
Hur kan pappan vara återbetalnings-skyldig?
Om pappan inte har någon aning om att han är pappa så kan han ju inte heller göra rätt för sig. Där står det för mamman, det är ju faktiskt mamman som har sina alternativ på vem som kan vara pappa, och bär därmed det ansvaret.
Helt totalt korkat måste jag få säga..
Måste klargöra lite, att det jag skrivit ovan givetvis handlar om ett sådant fall som när mamman "inte vet". Om pappan faktiskt är oskyldig i hela försummelsen.. Det finns dom som skyddar sig, och skyddet inte räcker![]()
Ett förhållande kan ta slut när som helst, även när man planerar att skaffa barn.prinsessfeminist skrev:Vill man inte hamna i en så obehaglig situation så bör man inte ha oskyddad sex.
Jag förstår att det tar lång tid och inte är det enklaste att få en faderskapsutredning nerlagd. Men på TS låter det ju som att först nu när barnet är 1 år har dom börjat, det låter ju inte riktigt rätt, och som cirkus skrev så är den tiden man kollar upp möjliga pappor väldigt lång och hennes ex borde ju hamnat först på listan.
Läser man på nätet så är det ju inte ens så att mannen måste fått utlösning i kvinnan för att han ska testas!
Ett förhållande kan ta slut när som helst, även när man planerar att skaffa barn.
Jag tycker det är väldigt stenålder att vi fick skriva på papper att N. är Rasmus pappa men nu när vi gift oss är det självklart att han är pappa till lillasyster.
Det är väl nästan mer stenåldersvis att utgå från att en person är pappan bara för att man är gift.
Ja, OM man nu skulle ändra på något alls så bör man i så fall snarare låta gifta par skriva under faderskapspapper vilket man inte gör nu.Ja, jag har flera gånger mer eller mindre permanent bott tillsammans med flera män samtidigt. Det är väl nästan mer stenåldersvis att utgå från att en person är pappan bara för att man är gift.
Så länge vi inte har månggifte så torde problemet vara minimalt gällande att gifta antas vara föräldrar till barnen som kvinnan föder inom äktenskapet.
Bara för att vi inte tillåter månggifte betyder det väl inte att polyamorösa inte gifter sig?
Men jag håller med om att det blir lättare att bara anta att maken är far till makans barn.