Bukefalos 28 år!

Fälttävlanshäst??

G

GoldenPearl

Hej, jag undrar en liten sak. Det är så att jag har en liten fullblods korsning ( fullblods pappa, ponny mamma) hon är ca 157 cm. Hon hoppar jätte bra oftast:angel:. Och är väldigt ärlig, hoppar alltid! tror ni att hon kan bli en fälttävlanshäst. Bara lite små tävlingar alltså. Eller är hon för liten?
Kram
 
Sv: Fälttävlanshäst??

Nej jag tror inte hon är för liten, det sitter inte i storleken utan i individen och hur stort register i galoppen hästen har! Det är klart har den en kort stabbig galopp kanske den inte räcker till större klasser men upp till * klass vet jag många små hästar utan bra galopp som klarat.
 
Sv: Fälttävlanshäst??

hon har en ganska dålig galopp efter sin mamma men å andra sida gör det att hon är väldigt lätt att vända för den är väldigt kort
 
Sv: Fälttävlanshäst??

Min fälttävlans häst är också bara runt 158 cm, men hon har fått massor med lovord från tränare! Hoppar de bra och är modiga så har inte storlkeken någon betydelse! Och som nån sa innan så är det ju ett plus med en stor bra galopp, spec om de e små, men inte nödvändigt i låga klasser! klart du ska stara fälttävlan på den! Lycka till:D
 
Sv: Fälttävlanshäst??

Min häst är också bara 157 cm, hon hoppar utan problem. Jag planerar att iaf starta *-ig med henne, hon är bara 6 år än. :D Ingenting är omöjligt, jag tror på de små :banana:
 
Sv: Fälttävlanshäst??

hoppade upptill *-ig med "min" arab, han var 154-155 cm.

se avataren
 
Sv: Fälttävlanshäst??

storleken har ingen betydelse i mindre klasser. det enda som kan vara är att du KAN få svårare att hålla tiderna, och om den är kortgalopperad så KAN det bli långt i kombinationer ute på terrängen.
Men det är klart du ska testa, om du känner att det skulle vara roligt! :)
 
Sv: Fälttävlanshäst??

Har för mig ca 144. Det är ingen maxad D-ponny iaf :p
Den är så häftig :D Den ligger väl rätt bra till för att bli bli uttagen till OS för USA i år också :D :bow:
 
Sv: Fälttävlanshäst??

Har för mig ca 144. Det är ingen maxad D-ponny iaf :p
Den är så häftig :D Den ligger väl rätt bra till för att bli bli uttagen till OS för USA i år också :D :bow:

WOW!!!!:bow::bow::bow:

sicket hjärta den hästen måste ha alltså
 
Sv: Fälttävlanshäst??

Ryttaren också haha, tänk att rida emot de stora hinderna på en liten ponny :eek: :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: Jaasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 571
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår så var mamma och pappa och min valp här ❤️ Och det gick faktist ganska bra och valpen och M kom mycket mera överens denhär gången...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp