Bukefalos 28 år!

färdig blandat foder

S

semlis777

från karft eller någon annan. jag har ett ponnysto på 6år som diar en 5månaders hingst föl,hon motioneras ej just nu. hon får: på en hel dag: 1,6L kornkross, 2L betfor,9kilo hö,100ml mineraler, och 0,8L lucern. men hon är mkt tunn över ryggen och det hjälper inte hur mkt jag än ger henne av höet hon fick fri tillgång till hö innan men gick inte upp i vikt för det. men är musli foder bra för tunna ponnyer eller avd ska hon ha för sort??????
 
Du ger för lite proteiner! Ta reda på vad ditt grovfoder innehåller samt läs på om foder innan du skaffar föl nästa gång, så slpper hästen falla ur...!

Gör en analys, och tills du fått svaret kan du byta ut kornet mot lucern.
 
Proteinbrist. Digivande ston behöver ENORMA mängder protein. Krafft Breed och Protein, öka lusernet och ta bort kornet. Kolla upp vad höt innehåller.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 606
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 020
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 157
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Jag har i alla år gått på känsla och med ögat fodrat mina hästar. Hittills har det gått bra, men så i somras så blev en av hästarna...
Svar
14
· Visningar
1 022
Senast: saltopeppar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp