Färg på handskar

otg

Trådstartare
Vilken färg på handskar har ni när ni tävlar och vilken färg har ni på hemma plan?
 
Vågar väl knappt erkänna det, men hemma använder jag Tegeras trädgårdshandskar i getnappa. De har tyg med rosor i mönstret på ovansidan av handen. Finns både med och utan fleecefoder. Suveräna att rida i, bra grepp och så är de billiga också. Och, värst av allt, det har hänt att jag använt dem på tävling också :o
 
Vågar väl knappt erkänna det, men hemma använder jag Tegeras trädgårdshandskar i getnappa. De har tyg med rosor i mönstret på ovansidan av handen. Finns både med och utan fleecefoder. Suveräna att rida i, bra grepp och så är de billiga också. Och, värst av allt, det har hänt att jag använt dem på tävling också :o
Jag skulle lätt kunna använda likadana handskar utan att ens skämmas. Just nu har jag Tegeras vinterhandskar, såna där med vitt skinn och grått tyg på ovansidan med en tryckt snöflinga på. Men lite rosor på handskarna för vår och sommarsäsongen skulle inte sitta fel.
 
Jag är lite periodare med handskar. Eller ja, jag tappar helt enkelt bort dom :o. Men jag har två par svarta Roeckl som jag både tränar och tävlar i. Men nu under vintern rider jag oftast i helt vanliga fingervantar för 29 pix på HM, har hänt att jag tävlat med såna också :D.
 
Svarta på tävling.

Olika hemma, ofta vita. Köper de som är bekväma och passar alla mina krav 🙃oavsett färg.

Granngården brukar ha teädgårdshansdkar i mjukaste skinn, såå jäkla sköna! De har en ros på ovansidan. Förr var de vita, just nu svarta. De rider jag med mest just nu. Supergrepp!
 
Jag tävlar i vita för som domare blir jag misstänksam mot folk med mörka handskar, tänker att de vill dölja något. Men hemma blir det lite blandat, tränar också ofta i vita eller färgglada så min tränare ser vad jag håller på med (eller helst inte håller på med..).
 
Förut hade jag blå eftersom det var dom enda jag hade. Innan hade jag vita och nu har jag gula eller vad man ska kalla färgen.
 
Jag använder vita på tävling. Svarta är ju mer praktiskt eftersom vita är svårt att få vita igen när de väl används.
Hemma använder jag vad som för tillfället varit billigt att köpa. Jag sliter väldigt mycket handskar, oavsett om de var billiga eller dyra när jag köpte dem så går de åt i raskt tempo. Det beror säkert på att de råkar ut för hovraspar och liknande med jämna mellanrum.
 
Varför inte det? :eek:

Obehagligt, tycker att jag får svårt att hålla tyglarna och tappar fingertoppskänsla. Möjligtvis att jag kan ha tunna vantar på uteritt om det är massa minus. När jag håller på med trädgårdsarbete brukar jag ta mig handskarna utan att jag tänker på det, i ren frustration, när jag ska göra något som är det minsta pilligt :) Jag är väl lite märklig..

Har jättefina tygelvalkar på insidan av fingrarna som aldrig lär gå bort 🤣
 
Obehagligt, tycker att jag får svårt att hålla tyglarna och tappar fingertoppskänsla. Möjligtvis att jag kan ha tunna vantar på uteritt om det är massa minus. När jag håller på med trädgårdsarbete brukar jag ta mig handskarna utan att jag tänker på det, i ren frustration, när jag ska göra något som är det minsta pilligt :) Jag är väl lite märklig..

Har jättefina tygelvalkar på insidan av fingrarna som aldrig lär gå bort 🤣
Har du testat roeckls
Deras är så tunna så de märks knappt
Underbara är de
 

Liknande trådar

Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
608
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 223
Senast: Kakis
·
Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
561
Senast: Görel
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp