Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

Fenestra

Trådstartare
Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite nämligen om hon skulle bli kvar hos oss. Ska givet passa på dressyrbanan samt matchas av snygg dressyrsadel. Tar gärna tips på dressyrsadel också. I min värld är det nästan jämt svart utrustning inom dressyren men jag har dålig koll:o

Hon är mörk som ni ser , född 08 och skimlar rätt långsamt.
Vet inte om jag ska ta svart eller ngn brun nyans? Bling eller inte?
Lägg gärna in bild om ni har på träns ni tror skulle passa, hon har också ett rätt långt och stort huvud. (Hoppas hon ska växa i det:angel:)

Millan2.jpg


Millan4.jpg


millast.jpg


Millan.jpg
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

mörkbrunt absolut! och lite diskret bling på pannbandet :)

hööks remontträns är ju trevligt att börja med kanske :) mkt ställbart också, stora storlekar
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

Hur är det med röd nyans i det bruna? Vet ju att det finns en uppsjö av olika bruna.
ska kolla remonttränset!
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

mörkbrunt absolut! och lite diskret bling på pannbandet :)

hööks remontträns är ju trevligt att börja med kanske :) mkt ställbart också, stora storlekar

Hmmm kikade på remonttränset, du tror inte det blir för ljust? samt att hon kommer se ut som hon har ett suuuper lååångt huvud?:D
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

Hmmm kikade på remonttränset, du tror inte det blir för ljust? samt att hon kommer se ut som hon har ett suuuper lååångt huvud?:D

Håller med dig, då får hon ju jäääätelångt huvud!
Men defenitivt brunt läder på henne!
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

Remontgrimma är ju oftast inte jättesnyggt och de flesta hästar får ju lååånga huvuden med remontgrimma på men det är ju bra att börja med på en unghäst. Man får strunta lite i utseendet till en början.:) Men jag tycker också mörkbrunt.
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

Mmmm..remonten är bra!

Hur mörkt brunt tycker ni hon ska ha? Så att det nästan ser svart ut eller så att det syns att det är brunt?
 
Sv: Färg på utrustning till denna skimmeltjej?

Mörkbrunt på henne tycker jag, tror "nöt"färgen blir snyggast (den är ju lite ljusare än vanlig mörkbrun, mn har inget rött i, är min favvo färg hihi), men även med ltie rött i kan funka.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
2 896
Senast: iNHALE
·
Utrustning Behöver snart köpa nya stigläder till min sadel. Vet bara inte helt vad jag ska kalla färgen och därmed söka efter. Älskar färgen men...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Håller på att kolla på färg på utrustning till hösten jag ska köpa till sommaren. Är en mörkbrun/svart häst så "allt" passar ju men...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp