Bukefalos 28 år!

Färg på sadel (stigläder)

MalanMjöl

Trådstartare
Behöver snart köpa nya stigläder till min sadel. Vet bara inte helt vad jag ska kalla färgen och därmed söka efter.
13226703_10154938606763475_6460741294206870427_n.jpg

Älskar färgen men det är jättesvårt att hitta matchande tyglar, träns osv.. :down:
Sadlen är en Passier Grand Gilbert och jag funderar på om de här kan vara rätt nyans: http://www.tattersall.dk/product/passier-stigremme-softlader-nylonkerne/
 
Du, så här ska du göra:

Gå in på http://www.passier.com/en/interesting-facts/saddle-number-check/

Sadelns serienummer är tryckt under kåpan.
På passiers sida får du info om din sadel - tillverkningsår, modell, storlek och exakt färg.

Därefter vet du helt säkert vad färgen heter och kan beställa Passiers stigbyglar i rätt nyans. De är både bra och ligger bra i pris, köpte precis ett par med nylonkärna för 599kr.

Det Kan vara deras Havannabrun du har, den är rätt rödaktig i nyansen och blir bara vackrare med tiden.
 
Du, så här ska du göra:

Gå in på http://www.passier.com/en/interesting-facts/saddle-number-check/

Sadelns serienummer är tryckt under kåpan.
På passiers sida får du info om din sadel - tillverkningsår, modell, storlek och exakt färg.

Därefter vet du helt säkert vad färgen heter och kan beställa Passiers stigbyglar i rätt nyans. De är både bra och ligger bra i pris, köpte precis ett par med nylonkärna för 599kr.

Det Kan vara deras Havannabrun du har, den är rätt rödaktig i nyansen och blir bara vackrare med tiden.
Tack för svar och om! Visste inte att man också fick färg inne på deras sida så det ska jag absolut prova när sadeln kommer hem från omstoppning! :)
 
Följer tråden! Jag älskar färgen på din sadel och träns (får jag kapa tråden lite grann och fråga vad är det för märke på tränset på bilden?), MalanMjöl och hade gärna velat veta vad färgen egentligen heter.
 
Färgen heter enligt passier havanna, den var dock 7 år gammal menar jag så den är ju lite använd och nog inte som en ny havanna färgad.
Jag fick tränset med när jag köpte sadeln så vet tyvärr inte helt vilket märke det är. Står två bokstäver på pannbandet men minns just nu inte vilka och pannbandet kan ju vara utbytt. Jag skulle vilja ja ett par andra tyglar än vävribb men har svårt för att hitta några i rätt nyans så är glad för att jag fick med tränset med sadeln, hade också gärna velat ha en ny nosgrimma men är lite snål.. :p
 
Färgen heter enligt passier havanna, den var dock 7 år gammal menar jag så den är ju lite använd och nog inte som en ny havanna färgad.
Jag fick tränset med när jag köpte sadeln så vet tyvärr inte helt vilket märke det är. Står två bokstäver på pannbandet men minns just nu inte vilka och pannbandet kan ju vara utbytt. Jag skulle vilja ja ett par andra tyglar än vävribb men har svårt för att hitta några i rätt nyans så är glad för att jag fick med tränset med sadeln, hade också gärna velat ha en ny nosgrimma men är lite snål.. :p
Passiers havannabruna grejer är rätt tråkigt brunlackerade på ytan när de är nya, men bryter upp fint i en härlig, levande rödbrun med åren. Så se till att använda grejerna - mycket!

Har tre havannabruna sadlar från 1991, 2006 och 2011, samt precis köpt nya havannabruna originalläder. Skillnaden är påtaglig. Önskar jag kunde visa i bild, men djupet kommer inte till sin rätt i ett foto.
 

Liknande trådar

Utrustning Har sökt men bara hittat väldigt gamla trådar så jag startar en ny och hoppas på lite kloka tips och förslag :) Efter att ha hållit på...
Svar
13
· Visningar
1 926
Senast: pajaztar
·
Utrustning Hur noga är ni med matchning? Är det katastrof om det är olika färg på spännena på tex sadel och träns? Måste det vara exakt samma...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 969
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 176
Senast: mackan
·
Utrustning Okej jag skall köpa häst och har funderat lite med ad man ska ha för färg på lädret osv. Så jag tänkte fråga er! Tycker ni att man kan...
Svar
10
· Visningar
2 343
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp