Färskfoder lukta i mun

H

hundar

Har sedan en vecka börjat ge färskfoder till min ena hund pga att han rasat i vikt o haft krångle med magen. Nu tycker jag att han luktar annorlunda i mun. Någon annan som ger färskfoder som tycker dom börjat lukta annorlunda?
 
Sv: Färskfoder lukta i mun

Jag kan inte svara för färskfoder, men för torrfoder. Jag bytte från R/C (tror jag att det var) till Eukanuba. Vilken skillnad. Hennes andredräkt har gått från att kunna döda en med en enda pust till att vara en normal hundandedräkt.
 
Sv: Färskfoder lukta i mun

åh, då hoppas jag att det blir samma för min hund. Jag håller på att byta från RC till Standardt. Han har en asäcklig andedräkt men har inte tandsten, så jag hoppas att foderbytet kan leda till lite mindre kadaverlik odör:D
 
Sv: Färskfoder lukta i mun

Jag tror lukten mer kommer från magen eller tonsillerna om jag ska vara ärlig. Min hund stank oxå av RC men då var oxå magen kass. Slutade lukta illa när magen blev bra av färskfodret =)
 
Sv: Färskfoder lukta i mun

Lukten du känner kan också vara vom. Det luktar förjävligt illa!

Annars kolla i halsen.
 
Sv: Färskfoder lukta i mun

Jag gick från standardt till att ge min hund färskfoder (kött och grönt enligt BARF) och till min glädje är hennes tidigare rätt ofräscha andedräkt nästintill luktfri nu. :) Dessutom har hon slutat fisa och tro mig, de gasmolnen hon producerade brukade kunna ta död på mindre djur... :crazy: Högarna är mycket mindre också.

Vom är det enda hittills som jag själv har svårt att hantera. Fy fan vad det stinker rent ut sagt...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 436
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Acto
·
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp