Bukefalos 28 år!

fästing på valp

attempt

Trådstartare
Finns det något fästingpreparat (halsband, droppar, tillskott osv) som man kan ge till valpar?

Jag har en 9 veckors-valp som jag plockat två fästingar på redan (dock hade de inte satt sig fast, utan kröp bara) Men jag är orolig att hon skall få fler, då sommaren inte är över på långa vägar, och här ute på landet kryllar det av de små otäcka kräken.... :eek:
 
Sv: fästing på valp

Om du vill så kan du ju kosta på dig ett bärnstenshalsband. Det enda tråkiga med det är väl att valpen troligtvis kommer växa ur det.
 
Sv: fästing på valp

Frontline går bra till valpar. Det droppas i nacken på hunden. Går att köpa på apoteket.
 
Sv: fästing på valp

Jag tvättar min hund i probschampo och han hade en fästing förra sommaren, på nosryggen;) där hade jag väl inte tagit tillräckligt med schampo.
I år har han inte fått någon alls än så länge.
Giftfritt och enkelt och väl värt pengarna, en flaska kostar 125 kr här och räcker i evigheter.
 
Sv: fästing på valp

Det där lät intressant, vart säljs det? Har använt frontline på min hund men får hem en valp om två veckor som jag inte har lust att ha frontline till.
//Amanda
 
Sv: fästing på valp

Bärnstenshalsband funkar bara på vissa sorters päls. Om hunden är blör som efter t ex bad funkar det inte alls.

mvh
 
Sv: fästing på valp

Det där lät intressant, vart säljs det? Har använt frontline på min hund men får hem en valp om två veckor som jag inte har lust att ha frontline till.
//Amanda

Det säljs lite varstans, jag köper det i min lokala hästaffär.
Det används ju till hästar med.

Om du googlar på prob så finns det många ställen som säljer det, jag beställde på nätet tidigare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 130
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 636
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 293
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp