Fågelunge!!!!

T

Trassel_tösen

Vi har två kanariefåglar hemma som fick en liten unge igår på julafton. Vi har inte sett att mamman har matat sin unge, ska hon inte det? Vad ska fågelungen äta?
Det ligger ett till ägg bredvid ungen i boet som inte har kläckts en. Är det normalt med en kull på bara två ägg?
Snälla hjälp oss!
Mvh Louise
 
Varför satte ni ens in ett bur när ni inte ens vet någonting om häckning? :mad: En kanariefågel brukar få cirka fyra ägg, men ibland så blir det fler, ibland så blir det mindre. Jo, mamman ska mata sin unge om allt står rätt till.

Hackat hårdkokt ägg och grönfoder.
 

Liknande trådar

Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 720
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp