Sv: Falkenberg
Är fortfarande så sur att jag knappt kan formulera mig, men ska göra ett försök.
Helgen började på ett hyfsat sätt för mig, med undantag för vädret, med en ok dressyr, lite spänd men utan supermissar. Hoppbanan var ju aningen fuktig men tänkte att vi får kämpa och göra vårt bästa. När jag kom in på banan insåg jag fördelen med en liten nätt kvick häst, det kunde lika gärna varit hemma på grusbanan inte ett felsteg eller dåligt språng på hela banan vilket resulterade i en av fem nollor

Sen körde vi hem eftersom vi inte orkade vänta tre timmar i ösregnet på banvisning utan bestämde att gå den innan start på söndagen.
Ringer på kvällen för att kolla starttider och de säger inte ett pip om att det eventuellt blir inställt. Kör hemifrån strax innan sex på morgonen för att hinna gå banan innan start. Kommer upp dit kvart i åtta, då finns det inte en människa i sekreteriatet och ingen info. Vi börjar gå banan och visst den är blöt och vattenhindret är rätt djupt men jag upplever den ändå som ridbar. När vi gått en tredjedel av banan möter vi några andra som frågar om vi vet att tävlingen är inställd

Vi går iaf fall klart banan och visst andra tredjedelen var under vatten men om de kapat den delen och vänt vid stora vattenhindret så hade resten varit ridbar med lite gruspreparering här och där. Som det var nu försökte de inte ens preparera, korta banan eller sänka tempot, de bara ställde in
Gick till sekreteriatet för att åtminstone få tillbaka ambulansavgiften, men NÄÄÄ ambulansen hade ju faktiskt kommit ut till tävlingsplatsen

det är väl inte vårt

a fel att de inte ringt och avbokat ambulansen när de viste att de blev inställt
Så här i efterhand ifrågasätter jag väl inte egentligen beslutet att ställa in av säkerhetsskäl, men det är hanteringen av det hela som gör mig så

a förbannad. Det var inte någon förändring sedan lördagen och hade de bara varit realistiska så hade de ställt in redan då eller åtminstone förvarnat. Hur svårt hade det varit att skriva på hemsidan: "Om inte underlaget förbättras finns det risk att tävlingen ställs in"??
Och att sedan dela ut pris till ledarna efter dressyr och hoppning är mest skrattretande! Rätt hade varit att betala tillbaka en del av anmälningsavgifen och självklart hela ambulansavgiften