Fallen ängel

Lingon7

Trådstartare
Jag ska ha bokprov men vet verkligen inte hur jag ska kunna sammanfatta boken. De är fallen ängel, av Becca Fitzpatrick. Är de någon som skulle kunna hjälpa? Behöver hjälp extremt snabbt
 
Jag ska ha bokprov men vet verkligen inte hur jag ska kunna sammanfatta boken. De är fallen ängel, av Becca Fitzpatrick. Är de någon som skulle kunna hjälpa? Behöver hjälp extremt snabbt
Du får lägga upp något slags tankematris som du fyller på din information i. Början, mitt, slut.

Eftersom det är bokprov så finns väl det en lektion bakom om sammanfatta böcker? eller instruktioner?

Snabbskiss över hela och fyll ut den.
 
Du får lägga upp något slags tankematris som du fyller på din information i. Början, mitt, slut.

Eftersom det är bokprov så finns väl det en lektion bakom om sammanfatta böcker? eller instruktioner?

Snabbskiss över hela och fyll ut den.
Nej.. jag menade mer om någon skulle kunna skriva lite om vad som har hänt och viktiga händelser
 
Nej.. jag menade mer om någon skulle kunna skriva lite om vad som har hänt och viktiga händelser
Eller så tar du och läser den själv...är ju ett alternativ. Att fuska via forum såhär är inte riktigt någon lösning. Är det så att du har läst den men ändå inte förstår någonting alls av den så kan du säkert fråga läraren och säga som det är att det inte går helt enkelt och att du behöver hjälp på andra sätt.
 
Jag ska ha bokprov men vet verkligen inte hur jag ska kunna sammanfatta boken. De är fallen ängel, av Becca Fitzpatrick. Är de någon som skulle kunna hjälpa? Behöver hjälp extremt snabbt
Den handlar om en "vanlig" tjej som en dag upptäcker att hon inte är den hon trodde.
Det visar sig att hon egentligen inte ska vara på jorden utan blivit förvisad hit av sin onda pappa.
Nu måste hon visa att hon har blivit en bättre person så att hon får återvända till himlariket.
 
Den handlar om en "vanlig" tjej som en dag upptäcker att hon inte är den hon trodde.
Det visar sig att hon egentligen inte ska vara på jorden utan blivit förvisad hit av sin onda pappa.
Nu måste hon visa att hon har blivit en bättre person så att hon får återvända till himlariket.

Nu är nästa fråga om den fuskande eleven kan lita på ett svar från en okänd människa på ett onlineforum :D
 
Wiki? :angel:

Numera har väl iofs lärare ganska bra koll om det bara saxas från wiki. Läste beskrivningen, låter som en ganska kul bok, ska kolla upp den, även om jag alltid läser på engelska eftersom svenska översättningar är av väldigt skiftande kvalitet minst sagt.
 
Wiki? :angel:

Numera har väl iofs lärare ganska bra koll om det bara saxas från wiki. Läste beskrivningen, låter som en ganska kul bok, ska kolla upp den, även om jag alltid läser på engelska eftersom svenska översättningar är av väldigt skiftande kvalitet minst sagt.

Jag har läst den, tyckte den var helt okej men kändes väldigt mycket som en ungdomsbok (inte läst uppföljarna dock) så jag kände mig en smula gammal :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
440
Senast: Jeps
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 524
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Kan jag som svensk handla på Finn.no? Verkar inte kunna betala på något smidigt sätt. Har hittat en klänning som jag letat efter i tre...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp