• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare knoppan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 924
K

knoppan

Vad menar man egentligen när man säger att en häst faller ur?
Att den magrar, tappar musklerna, både och?

Sv: Faller ur

Både och skulle jag säga, men kanske främst musklerna. Är det bara fett den tappar säger nog de flesta att den helt enkelt tappar i vikt. Det intrycket har jag iaf fått.

Mjo man kan ju förbränna fett (som jag ser som samma sak som hull i det här avseendet) utan att tappa muskler. När man säger att en häst är i överhull menar man ju knappast att den har för mkt muskler.

Nä, fast jag tänker inte på "faller ur" som ett positivt begrepp, utan en oönskad viktminskning. Man kan ju "banta" sin häst på ett sunt sätt så att den behåller muskler, men tappar "fläsket" så att säga.

Liknande trådar

Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
496
Senast: Mirtai
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 798
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka