FALSTERBO shopping i BILDER

Sv: FALSTERBO shopping i BILDER

Men allt handlar ju om vad man själv prioriterar, vad man vill lägga sina pengar på? Du kanske har en dyrt hus, eller en ny bil som för vissa är helt onödigt?

Själv köper jag inte schabrak för 1000-1500kr, för jag tycker inte att det är värt det. Däremot så tycker jag att 400-600kr är normalpris för ett snyggt schabrak idag. Så allt är ju relativt?

Anledningen till att vi idag får betala dessa summor för exempelvis schabrak är ju för att det blivit en sådan hysteri med märken.
När vi betalat mer och mer pengar för märkesschabraken så stegras ju även priset på de "vanliga" schabraken.
Just schabrak är något jag reagerat mycket på att det blivit så otroligt dyrt.
Jag kan ju inte direkt påstå att jag sett någon revelotionerande utveckling som gör att de borde stegra i pris.

Men givetvis så får alla prioritera precis som de vill.
Jag hoppas bara att de personer som väljer att köpa "krafs" för tusentalskronor inte drar sig för att investera i 3 nya sadlar på 3 månader om behovet skulle finnas utifrån hästens välbefinnade.

Har nämligen varit med om folk som använt fruktansvärt illasittande sadlar medans schabraken kostade runt 600-hundringen styck och ridstövlarna var måttbeställda för 4-5000kr.
Men en ny sadel..? -Nej, det är för dyrt!
Då känns det som att prioriteringen blir fel..

Jag föredrar kvalitet framför kvantitet.

Tex mina hästar har 2 träns/häst ett till hoppning och ett till dressyr.
Eftersom jag bara har dessa få träns kan jag köpa bra kvalitet på dem.
Dock försöker jag att passa på när det är rea eller bättre begagnade.
Tex hittade jag ett nytt nedsatt Cavalloträns till min nya donna för 400kr, det skulle kostat 2400kr.
Detsamma gäller schabrak, jag har hellre 3-4st/sadel och att de är av bra kvalité så de behåller färg och form än att ha 300st olika.
Schabrak från Hööks och Börjes har jag gett upp, passformen har varit såå dålig och även om jag gillar tunna schabrak vill jag ha stadga i dem och deras brukar bara vara sladdriga å uschliga.
Ett schabrak på Hööks kostar närmare 300kr och ett Mias eller Eskadron som jag gillar kostar 4-500kr och då tycker jag att det är så liten prisskillnad för att välja ett schabrak av sämre kvalité.

Jag tror att de flesta av oss gillar att göra fynd och köpa produkter av bra kvalité, väldigt få köper dyra prylar just för att de är dyra..

Så för min del är det billigare at köpa få saker av kvalité än mängder med kvantiteter.

Jag resonerar likadant. Sen är jag också sån att jag samlar inte på hög som jag ser att många hästmänniskor gör. Har jag tröttnat på en sak eller det inte passar så gör jag mig av med prylen och köper kanske en ny. Jag har inte nytta av 5 vintertäcken till min enda häst eller 25 schabrak.

Jag köpte tex skitdyra benskydd à 1000 spänn paret 2008, jag har använt dem så gott som dagligen trots att jag har andra beskydd, men de hade en funktion jag ville ha. Nu är de totalt slut och jag har beställt nya liknande, men det var ändå ett dyrt köp jag gör om för jag vill ha den kvalitén.

KL

Kan ni inte göra en annan tråd för diskutera priser, märken osv? :) Så man kan sitta här och dreggla över bilder på folks shopping ;)

*kl*

Hade en lång inköpslista på saker som skulle inhandlas. Bl.a en helt ny tävlingsoutfit då min gamla klipptes sönder för några veckor sedan efter en olycka. Blev dock ganska besviken, det var mycket utplockat som var i min storlek och inte så mycket mässpriser jag hade hoppats på. Dessutom känner man inte för att prova när det är så mycket folk och långa köer till "provrummen" Så det blev inget av det. Åkte till ridsportsaffären här hemma istället och shoppade :D

Här är iafa det jag köpte
33172117.jpg

Dubarry Galway

33172119.jpg

Snygga och varma fleecestrumpor till stövlarna oxå från Dubarry

33172118.jpg

Lite strumpor

Bilder!!!!!!!!! ;)

jaaaa men hälften ska ju skickas hem till mig :D bara stövlarna å bettet som är hemma... å back on track-ryggpadden till mig själv :D

Köpte ju tyvärr inte så "roliga" saker å visa på bild, roligare å se fina schabrak å jackor :p

Dubarrystövlarna :love:
De står högt på min lista! Blir alltid för snål när det väl kommer till kritan dock haha, det får bli när jag lyckats sälja mina Cavallostövlar som blev för korta :D

*knapp*

Glömde bort att visa de sista köpen :D

HV Polo glitterschabrak i brunt, dressyrmodell:
pic_5015604b9606ee4a4b0002cd.jpg

Roeckl-handskar i svart-vitt som matchar kavajen:
pic_5015601f9606ee171b000118.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka