Sv: FALSTERBO shopping i BILDER
Anledningen till att vi idag får betala dessa summor för exempelvis schabrak är ju för att det blivit en sådan hysteri med märken.
När vi betalat mer och mer pengar för märkesschabraken så stegras ju även priset på de "vanliga" schabraken.
Just schabrak är något jag reagerat mycket på att det blivit så otroligt dyrt.
Jag kan ju inte direkt påstå att jag sett någon revelotionerande utveckling som gör att de borde stegra i pris.
Men givetvis så får alla prioritera precis som de vill.
Jag hoppas bara att de personer som väljer att köpa "krafs" för tusentalskronor inte drar sig för att investera i 3 nya sadlar på 3 månader om behovet skulle finnas utifrån hästens välbefinnade.
Har nämligen varit med om folk som använt fruktansvärt illasittande sadlar medans schabraken kostade runt 600-hundringen styck och ridstövlarna var måttbeställda för 4-5000kr.
Men en ny sadel..? -Nej, det är för dyrt!
Då känns det som att prioriteringen blir fel..
Men allt handlar ju om vad man själv prioriterar, vad man vill lägga sina pengar på? Du kanske har en dyrt hus, eller en ny bil som för vissa är helt onödigt?
Själv köper jag inte schabrak för 1000-1500kr, för jag tycker inte att det är värt det. Däremot så tycker jag att 400-600kr är normalpris för ett snyggt schabrak idag. Så allt är ju relativt?
Anledningen till att vi idag får betala dessa summor för exempelvis schabrak är ju för att det blivit en sådan hysteri med märken.
När vi betalat mer och mer pengar för märkesschabraken så stegras ju även priset på de "vanliga" schabraken.
Just schabrak är något jag reagerat mycket på att det blivit så otroligt dyrt.
Jag kan ju inte direkt påstå att jag sett någon revelotionerande utveckling som gör att de borde stegra i pris.
Men givetvis så får alla prioritera precis som de vill.
Jag hoppas bara att de personer som väljer att köpa "krafs" för tusentalskronor inte drar sig för att investera i 3 nya sadlar på 3 månader om behovet skulle finnas utifrån hästens välbefinnade.
Har nämligen varit med om folk som använt fruktansvärt illasittande sadlar medans schabraken kostade runt 600-hundringen styck och ridstövlarna var måttbeställda för 4-5000kr.
Men en ny sadel..? -Nej, det är för dyrt!
Då känns det som att prioriteringen blir fel..