FALSTERBO shopping i BILDER

Sv: FALSTERBO shopping i BILDER

*kl*

Vi campade där nere i år och var således inne på området hela veckan. En mobilbild på årets shopping:

falsterbo028.jpg

HV Polo jacka 30% rabatt på urspr. pris 1519 kr
Riders Tour tröja 350 kr
Catago skrittäcke i ull 200 kr
Trimkniv 10 kr och Magic Brush gratis hos Agria :p
HV Polo Piké 399 kr (urspr. 499 kr)
Pikeur Lucinda 1615 kr
Två Schockemöhle schabrak för 350 resp. 470 kr
Rundsytt Knights-träns med spännen i nacken 350 kr inkl. tyglar :love:

Passade också på att beställa ett par jättefina stigläder i kalvskinn av en vän som var där nere och sålde sadlar. Hade tänkt köpa en Uvex-hjälm efter att ha blivit förälskad då jag provade dem, men då fanns det inga pengar kvar på kontot så det får vänta :angel: Det var nog för övrigt årets trend på dressyrbanan, alla hade Uvex-hjälm!

Senast ändrad:

*KL*

Så, hemkommen efter veckans andra besök :laugh: Idag var jag där dock själv men det gick bra det också för där var tusental andra människor :D

Nu ska vi se; jag har fyndat en del idag.

Jacson Schabrak Dressyr för 250 kr (nedsatt)

Falsterbo002-1.jpg

Tre luvor: en vit Jacson för 50 kr, en marin med beige passpoal från BR för 150 kr, en marin Schockemöhle för 250 kr

Falsterbo003-1.jpg

Falsterbo006-1.jpg

5 blingade pannband;
* ett blått, ej äkta för 249 kr (ej till mig)
*ett vitt, äkta Swarovski
* ett ljusblått, äkta swarovski
* ett svart, äkta swarovski
* ett lila, äkta svarowski (ej till mig)
(de äkta för 699 kr st)

Falsterbo020.jpg

En svart longerlina från Haglunds 100 kr

Falsterbo023.jpg

det var nog allt :d :D

Senast ändrad:

Stod förresten och klämde på ett par Tretorn Falsterbo för 995 kr. Förmodar att det är där, Sk**a Hästsport, alla köper sina som de sedan säljer för en tusenlapp mer på olika sälj sidor... Men de gick inte på mina vader *attans* för snygga var dem!

kl

Detta shoppade jag (+glukosamin)
fbo_shopping_500317b3e087c363b9000006.jpg

(BR schabrak & lindor, neoprenskydd, Flurp, vinterhandskar, mjuk borste)

Hade tänkt köpa massa annat men det var antingen slut eller i fel storlek :mad:

Stod förresten och klämde på ett par Tretorn Falsterbo för 995 kr. Förmodar att det är där, Sk**a Hästsport, alla köper sina som de sedan säljer för en tusenlapp mer på olika sälj sidor... Men de gick inte på mina vader *attans* för snygga var dem!

Jag köpte ett par på strömsholm å fick de inte å sitta tajt trots att jag snörade så hårt det gick :cry: mkt besviken, men mina sålde jag vidare till kompis för samma pris... måste varit väldigt ojämna i strl, för de var ju inte med garanti på det partiet...

*kl*

kom hem med nödvändiga saker men huhaaa vad mkt pengar det gick åt, dock megafynd!!!

* ny JW hjäm 20% (min är 5år, solblekt å börjar bli trasig i skärmen)
* MH-stövlar (de med röd sula, samma där, asgamla hemma som spruckit i vaderna) 40% !!!!
* mattes correctionpad, assur på en viss affär som tog TRE månader på att ens maila ut att ordern var lagd, å sen 1 månad till, så jag skiter i å hämta ut å får hemskickat till samma pris från amerigo :cool:
*Hunterstövlar + strumpor, som alla andra :angel:
*Sprenger-bett, 3-delat... trodde ALDRIG jag skulle göra fynd som Gylle, men jag grävde lite i hinken i kassan där jag köpte MH-stövlarna, 829kr blev 200kr!!
*mässingskylt till lädergrimman (äntligen! :D )

GPA-hjälm till en kollegas dotter...

detta fick åka hem med mig i bilden hem. Längtar redan till nästa år. sulle gäran velat vara nere en hel vecka och uppleva allt typ.

4_022_5003446d9606ee5b660001b1.jpg

Äntligen fick ja köpt mina favvoriter 20%
4_024_500344dbddf2b375460001a9.jpg

äkta blingbling hela 80%!!!
4_028_50034531e087c32348000138.jpg

Vinterhandskar 50%
4_029_5003455a9606ee5c7e00018d.jpg

Grimskaft 50%
4_030_50034572ddf2b3740a0001ce.jpg

50%
4_035_5003458eddf2b373f80001a4.jpg

Vinterns räddning! blåa tål vatten och vind 299.- och dem svarta är termo + feacefodring 100.-!!!
4_036_500345d1ddf2b373890001d9.jpg

nya myströjan 35%

Jag är supernöjd hittade en islandshästremont (rider strohäst) men den va löjligt snygg och helt i det jag söker tyvärr ville ja inte lägga 1300 på tränset då man va tvungen att köpa hela.

söndagen blev lite dyrare än förväntat, skulle egentligen bara köpa ett par vantar,nosludd, strumpor och en billig vindjacka...
blev
en hösäck till transporten 80kr
2 par vantar 100kr
sen så gick ngt snett
en pikeur vindjacka, superduper bekväm, halva priset =800:o
en lackad lädergrimma 350kr.

+ en hjälm 850kr, ett schabrak 300kr och ett par damasker 75 kr som inhandlades i tisdags,

så nu får jag inte handla ngt mer de närmsta 4 åren :p

KL
Alltså jag måste vara jättesnål. Jag hade en lång handelslista med mig, nu när min häst ska ridas in i höst, och det är dessutom min första häst.

Men herregud, köper folk schabrak för 4-500 kr? Tröjor för 800-1000 kr? Luvor till häst för 300 kr?

Det som jag tittade på var inte alls nedsatt, ex Micklem-träns och Bocay-ridstövlar.

Nåväl, jag köpte ett broderat schabrak 250 kr, läderolja för 31 kr och lädergrimma 180kr.

Jag kan ju säga så här, har man mycket man behöver köpa så köper man ju inga schabrak för 700 spänn. Har man däremot allt och lite till, då kan man köpa ett schabrak för några hundralappar extra som en rolig grej, så resonerar jag iaf.

Själv hade jag nog haft svårt att köpa tex ett AS-schabrak ändå, men de är ju fina att titta på iaf...

*knapp*

Jag var duktig och höll i pengarna i år. Blev bara ett par bruna shortchaps för 199:- och ett dressyrspö för 79:- :)

*knapplån*

Jag var där bara på lördagen och fyndade ett par Hunter gummistövlar för 300 kr, ridbyxor på Horze för 269 kr och en Equipage regnridjacka för 199 kr.

*KL*
Det blev en hel del saker som följde med hem.
pic_4ffb21339606ee4a45000056.jpg

Ridbyxor från Animo
Tröja från PK sports
Welly socks till mina Hunterstövlar
Rosa Amigo regntäcke
Rosa Professional's choice boots
pic_50008f7c9606ee6fad0032f9.jpg

Schabrak från Cirstina Sport
Tröja i blått från Horseware
Tävlingskjorta i rosa från Spooks
Nya tyglar med gummiinsida från Equipe
Ridskor från Ariat
pic_50030f4de087c32dd5000061.jpg

Charles Owen Ayr8 i läder och ett par strumpor från Esperado

Det mesta köptes med rabatt

*kl*

Jag hade inga egentliga shoppingplaner utan borde egentligen ha hållit ganska hårt i pengarna, kunde ändå inte motstå att handla lite när jag var där i lördags.

- Ett dressyrschabrak i snygg, lite murrig grön färg. Från horze, så inget speciellt egentlgien, men ett av få jag hittade i snygg färg. 250:-
- En grimma, även den en av få jag hittade i bra färg. Turkos och mörblå. En chansning, då den var Full och hästen har megahuvud. Visade sig vara på gränsen till för liten, så jag vet inte riktigt vad det ska bli av den. 60:- dock bara, så ingen större förlust.
- Ett Treadstoneträns med pullarnosgrimma. Verkar ha ett par år på nacken men var otroligt mjukt! Ska ha kostat 995:- en gång i tiden, enligt lappen men jag fick det för 198:- vilket jag betraktar som mitt största fynd. Var också *nästan* för litet, men passade på yttersta hålen - nöjd!
- Nya mathinkar, de guldfärgade :D

Utöver det fingrade jag på både Tixerantgjordar och Wintecs luftgjord, men korkad som jag är hade jag inte mätt innan så visste inte riktigt vilken stl hästen vill ha, och jag tyckte inte rabatten var tillräcklig för att göra några impulsköp. Kikade också på stigbyglar, men de som var i hyfsad prisklass fanns bara i Jr, eller möjligtvis små Damstorlekar, dvs.f ör små för mina skor och fötter.

KL
Alltså jag måste vara jättesnål. Jag hade en lång handelslista med mig, nu när min häst ska ridas in i höst, och det är dessutom min första häst.

Men herregud, köper folk schabrak för 4-500 kr? Tröjor för 800-1000 kr? Luvor till häst för 300 kr?

Det som jag tittade på var inte alls nedsatt, ex Micklem-träns och Bocay-ridstövlar.

Nåväl, jag köpte ett broderat schabrak 250 kr, läderolja för 31 kr och lädergrimma 180kr.

Jag måste bara hålla med dig!
Jag blir alldeles förbluffad över vilka summor folk lägger på hästprylar.
Har själv ett fåtal prylar som är märkesgrejjer men dem har jag handlat på nedsatt pris.

Tidigare i tråden var det någon som inhandlat 3st luvor. Från 50-250kr.
Jag måste ju bara undra då.. Är det 5ggr så bra kvalitet på den som kostar 250 jämfört med den som kostar 50? Håller färgen och passformen 5 gånger så bra som det för 50kr..?

Tycker det är helt sjuka priser vi betalar för utrustning bara för att det råkar står ett "fint" namn på.
Alltså seriöst, schabrak för 4,5,6 -1500kr.. Jag blir förstummad.. :eek:

Senast ändrad:

Jag tycker att både passform, kvalitet, material osv är bra mycket bättre på dyrare grejer än på billiga saker. Jag köper mycket hellre ett riktigt fint träns för 1500 kr än tre "sämre" träns för 500 kr/st. Hellre kvalitet än kvantitet, jag köpte alltid billiga saker innan, schabrak, grimmor osv men de är inte alls lika fina och håller lika länge :)

Jag tycker att alla får köpa de saker de gillar utan att någon ska behöva ifrågasätta det, tycker man om att designa egna schabrak och betala en tusenlapp för dem så får man göra det och gillar man att köpa billiga schabrak och trivs med dem så får man givetvis göra det också!

Givetvis går det ju att hitta bra saker billigt också och egentligen är det inte priset som är det viktiga tycker jag, det är om det passar bra, håller länge och är fint att titta på, inte köper man fula, dyra saker bara för att det är dyrt. Det vore ju jättekonstigt ;)

Jag kan ju säga så här, har man mycket man behöver köpa så köper man ju inga schabrak för 700 spänn. Har man däremot allt och lite till, då kan man köpa ett schabrak för några hundralappar extra som en rolig grej, så resonerar jag iaf.

Själv hade jag nog haft svårt att köpa tex ett AS-schabrak ändå, men de är ju fina att titta på iaf...

Håller med!
Jag har med handen på hjärtat allt jag behöver ha, och lite till.. Jag har egentligen inte behov av typ nånting i prylväg längre...
Och jag har lite svårt att handla dyyra saker som schabrak för 600 kr eller så 'bara sådär' eller 'bara för att det är inne nu' :D men jag känner ändå att jag kan unna mej att göra det om jag fastnar för något :cool:

Men allt handlar ju om vad man själv prioriterar, vad man vill lägga sina pengar på? Du kanske har en dyrt hus, eller en ny bil som för vissa är helt onödigt?

Själv köper jag inte schabrak för 1000-1500kr, för jag tycker inte att det är värt det. Däremot så tycker jag att 400-600kr är normalpris för ett snyggt schabrak idag. Så allt är ju relativt?

Hittade lite i Falsterbo jag med
Ett svart blingpannband (fejk) - 180:-
Ett gult fleccetäcke med teddyfoder-skitmysigt -349 :- utgående modell, de nya 'finare' kostade nånstans vid tusenlappen
Ett grimskaft med läderförstärkning - 85 :-
En röd equipagejacka - 600:- nedsatt från 689 tror jag
I WDMtältet hittade jag en fodrad svart jacka för 250:- jättehärlig och utan för stora emblem och tryck.
En röd Horsewaret-shirt för 200:- nedsatt från 280.

Återkommer med bild:laugh:

Jag tycker att både passform, kvalitet, material osv är bra mycket bättre på dyrare grejer än på billiga saker. Jag köper mycket hellre ett riktigt fint träns för 1500 kr än tre "sämre" träns för 500 kr/st. Hellre kvalitet än kvantitet, jag köpte alltid billiga saker innan, schabrak, grimmor osv men de är inte alls lika fina och håller lika länge :)

Jag tycker att alla får köpa de saker de gillar utan att någon ska behöva ifrågasätta det, tycker man om att designa egna schabrak och betala en tusenlapp för dem så får man göra det och gillar man att köpa billiga schabrak och trivs med dem så får man givetvis göra det också!

Givetvis går det ju att hitta bra saker billigt också och egentligen är det inte priset som är det viktiga tycker jag, det är om det passar bra, håller länge och är fint att titta på, inte köper man fula, dyra saker bara för att det är dyrt. Det vore ju jättekonstigt ;)

Absolut, visst får alla köpa det dom vill. Det var inte så jag menade fast det kanske lät så. :o
Personligen så gillar ju jag att byta ut saker och färger emellanåt så därför väljer jag ofta de lite billigare shoppingställena.
Om det inte gäller viktiga saker som sadlar då..
De har kostat en smärre förmögenhet.. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: valy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: sjoberga
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31