Fälttävlans-EM

Bukefalos 30 år!

Jag är också jättenöjd med Staffan som kommentator. Skönt med tydlighet när ryttarna inte håller måttet och hästarna räddar situation efter situation.
Överlag kändes det som en väldigt utmanande bana, men inte oschysst mot hästarna. Har det hänt tidigare på mästerskap att ingen klarar tiden funderar jag på?

Såklart tråkigt med våra svenska ryttare men samtidigt har vi tre ryttare som verkar satt sina hästars bästa först och inte pressat på nåt sätt, det är något att vara stolt över tycker jag.

Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin upplevt att ingen klarar tiden.

Inom banhoppning har det ju hänt att man korrigerat tiden under pågående tävling, men jag vet inte hur det är med fälttävlan.

Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin upplevt att ingen klarar tiden.

Inom banhoppning har det ju hänt att man korrigerat tiden under pågående tävling, men jag vet inte hur det är med fälttävlan.
Det var ju tydligen flera länder som mätt banan längre än vad som angetts när de gick den igår.

Jag tror det hände på OS i Atlanta -96, har starkt minne av att jag sett en tävling där ingen klarade tiden och den terrängen hade vi spelat in på VHS och 10-åriga jag tittade på den några gånger i månaden i ett par år i alla fall :angel:

Även om tiden var tuff tycker jag ingen häst pressades för hårt sett till tiden. Absolut några som borde utgått eller helst inte startat alls men det har ju verkligen sett värre ut på denna nivån förr.

Ser ikapp mittensegmentet så mina tankar kommer nu lite senare. Nöjd med kommentatorerna men hade önskat mer info om ekipage, vad de gjort innan och kanske belysa skillnaden mästerskap-5*. Typ varför GB är så dominerande, de har väl minst 20 ekipage på 5* nivå. Typ stallskvaller som de brittiska kommentatorerna är väldigt skickliga med, såklart för att de ofta är aktiva ryttare och tränare men det gör det roligt att lyssna på.

Sen att det brittiska laget är borta kan inte ses som annat än en skandal egentligen. Det är erfarna 5*iga ryttare och jag undrar om de kan ha missbedömt banans svårighet. Eller inte klarat pressen. Hade varit intressant att se både Ros Canter och särskilt Harry Meade. Få är så snabba och välbalanserade som de två. Ros är ju gravid men att Harry, som nu är världsetta, inte är på EM är intressant. Kan inte minnas att han ridit mästerskap heller

Om jag läser startlistan rätt så har Italien inget lag längre ?

1758443512537.webp

Den visades alltså inte på vet checken i morse ? WD ?

SÅ nu är det helt enkelt så att alla lagen som är kvar har en medalj ;)

Är Österrike kvar som lag? Lyssnade inte så noga när österrikiska ryttaren red. För annars är det väl Tyskland, Irland och Schweiz kvar utöver dem?

Är det inte fem lag kvar? Vad har jag missat? 🤔

Mvh,
Lady_S
Nej 4 lag kvar ändå tydligen ... Missade Österrike

Lag kvar

Tyskland
Schweiz
Frankrike
Österrike

Men Italien tappade en ryttare iom ej visad på vetbes i morse...

Så fortfarande en som hamnar utanför medalj..
Men de visade igår på grafiken att sverige låg delad 5a med alla som inte hade "lagryttare" kvar därav min förvirring

Frankrike!?!? Haha. Men igår låg ju Sverige på delad 5:e plats med alla andra lag som inte lyckades ta sig i mål :confused:

Har kommentatorn aldrig ridit på Blenheim?
Det är inte som att det är första gången hoppningen går på den här banan, jag följer bara de stora tävlingarna och vet att det går upp och ner
5* tävlingsplatser brukar underlaget hålla, speciellt under de här perfekta förhållandena
Varför pratar de strunt?

Har kommentatorn aldrig ridit på Blenheim?
Det är inte som att det är första gången hoppningen går på den här banan, jag följer bara de stora tävlingarna och vet att det går upp och ner
5* tävlingsplatser brukar underlaget hålla, speciellt under de här perfekta förhållandena
Varför pratar de strunt?

Oavsett dessutom är ju inte startfältet så stort. 41 starter bara kvar... Det håller tom dåliga underlag för...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka