Fälttävlans-tråden 2025

Idag red vi TH90 och det gick så himla bra 😍
Ärtan var supertaggad när vi skulle skritta runt banan, taktade och sprang på tvären mest hela tiden 😅
Jag hade gott om tid på framhoppningen och la in långa skrittpauser, hon går väldigt lätt upp i varv och kan hon inte varva ner slår det över i negativ stress.
Men hon höll sig väldigt lugnt, hoppade bra under uppvärmningen och var väldigt lugn I starten.
Jag var ganska nervös innan, inte för hindren, mer för att hon skulle bli för het och stressad.
Det släppte direkt när vi startade och jag kände att hon var helt med på noterna och tog tag i första hindret. Hon hoppade bra hela banan, valde att rida lugnt och ta ut vägarna så vi slutade på 0 fel på hinder och 7,6 straff för överskriden maxtid. Det hade inte varit några problem alls att hålla tiden men jag kände inte att det var viktigt idag. Ville bara ge henne en positiv upplevelse 😄
Så himla nöjd och nu är jag väldigt taggad på att tävla på riktigt!

https://vimeo.com/1083285512/933a812dba?activityReferer=1

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 430
Senast: Takire
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 017
Senast: valpköpare
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 457
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?