Fullt förståeligt! Saknar verkligen Skånes sandjord ibland, speciellt igår när skimmeln fick gå ut och äta frukost och hann rulla sig två gånger på 40 minJag försöker undvika det hållet![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fullt förståeligt! Saknar verkligen Skånes sandjord ibland, speciellt igår när skimmeln fick gå ut och äta frukost och hann rulla sig två gånger på 40 minJag försöker undvika det hållet![]()
Det är hel ok att skylla på att matte stjäl alla dressyrträningar. Men det kommer inte att behövas, det såg jättebra ut i går.Jag känner pressen inför helgen eftersom @Tulip klämde in en seger med fina fuxen i LB:2 i söndags så nu måste jag faktiskt leverera i dressyren på lördag!![]()
Matte gör jobbet så jag bara kan åka med!Det är hel ok att skylla på att matte stjäl alla dressyrträningar. Men det kommer inte att behövas, det såg jättebra ut i går.
Vi har ridit dressyren och hoppningen idag, dressyren kändes helt ok förutom mellanskritten då han fick syn på K1s hästar som kom skrittande uppe på Lidingövägen och en fattning där nån häst gjorde nåt precis utanför banan.
64% kändes lite snålt men domaren tyckte att jag red lite återhållsamt och det kanske jag gjorde?
Hoppningen var jättebra, fin och rytmisk men hade ett ner på ett räcke, jag blev mest förvånad men sånt händer.![]()
Just nu är jag mest bekymrad över mitt trasiga knä och huruvida det håller för terrängen imorgon, jag ska se om det känns bättre med ortos på.
Efter åtta timmars förnekelse inkl haltat runt terrängbanan (tog en timme...Hur gick terrängen?
Efter åtta timmars förnekelse inkl haltat runt terrängbanan (tog en timme...) så fick jag se mig slagen och strök mig.
Knäoperation om 12 dagar istället!
Det började 2000, på en tävling i Örebro eller nåt där jag var på väg av i vattenhindret och av outgrundlig anledning inte ville bli blöt så jag vred av främre korsbandet istället...Vad var det nu för fel på ditt knä?
Jag har inte vågat hoppa någon terräng sedan mitt knä pajade, mer än typ 50cm stockar hemma i hagen. Då klarar jag ju att stå upp mestadelen men känns som att jag omedvetet låter bli att lägga för mycket vikt på det benet och det känns inte så snällt mot hästens rygg heller med snedbelastning![]()
Det började 2000, på en tävling i Örebro eller nåt där jag var på väg av i vattenhindret och av outgrundlig anledning inte ville bli blöt så jag vred av främre korsbandet istället...Satt upp och red klart banan (man fick ju det då) och körde sen hem lastbilen. Tävlade igen 10 dagar senare för jag hade en utbildningshäst som skulle debutera.
Sens moral: Bli blöt. Ta konvalescens.
Sen hoppade Monsun mig ur sadeln så jag landade på knä för typ 15 år sen och då pajade menisken i det knät men det har ändå funkat ok.
För tre veckor sen hoppade Dino lite väl entusiastiskt från en bank och nu är menisken i typ 1000 bitar så det är titthål som gäller och generell uppstädning av knät.
Protesen kommer närmare....
Det började 2000, på en tävling i Örebro eller nåt där jag var på väg av i vattenhindret och av outgrundlig anledning inte ville bli blöt så jag vred av främre korsbandet istället...Satt upp och red klart banan (man fick ju det då) och körde sen hem lastbilen. Tävlade igen 10 dagar senare för jag hade en utbildningshäst som skulle debutera.
Sens moral: Bli blöt. Ta konvalescens.
Sen hoppade Monsun mig ur sadeln så jag landade på knä för typ 15 år sen och då pajade menisken i det knät men det har ändå funkat ok.
För tre veckor sen hoppade Dino lite väl entusiastiskt från en bank och nu är menisken i typ 1000 bitar så det är titthål som gäller och generell uppstädning av knät.
Protesen kommer närmare....
Jamen det var ju tantvarning på det, jag försöker förtränga det.Du glömde att du vred det halvt ur led när du skulle lyfta ur en matkasse ur bilen i vintras.
Du är tant! Deal with itJamen det var ju tantvarning på det, jag försöker förtränga det.![]()
Inte lika mycket som du!Du är tant! Deal with it![]()
Mina knän och höfter är intakta iallafallInte lika mycket som du!![]()