Fälttävlans-tråden 2025

Bukefalos 30 år!

Ni var så fina! Tycker det var snåla poäng...

Jag ska iallafall få låna en perfekt liten häst nu till helgen när Annki kommer och har träningar, så jag ska också få skutta lite 😍 Lär väl bli rejäl träningsvärk, när jag inte ridit alls på 3 månader 🙈

Jag vill ha en ny häst nu... Tipsa gärna om ni känner till nån hoppvillig häst med fina gångarter som är till salu!
Vi var flera som tyckte att vi fick snåla poäng. :bag: Men domaren dömer och domaren var konsekvent, så jag tar det inte personligt. ;) Även om man kan tro det när jag åker på terränghelgen du arrangerar för att träna dressyr! :D

Hoppas du får riktigt roligt och lagom med träningsvärk med din lånehäst! :love:

Mvh,
Lady_S

Jag kunde inte riktigt glädjas åt att vinsten i Åkerbo, låste mig vid att jag red fel väg ut från dressyrbanan och fick en tillsägelse och sen var ivägen för min tränare på hoppbanan 😅
Tävlade dressyr helgen efter och även om resultaten inte var dåliga så nådde jag inte mina mål och blev orimligt besviken på mig själv att jag inte rider bättre. Kändes mest hopplöst, hur mycket jag än tränar, försöker fokusera så blir det bara fel och jag tappade helt motivationen.

Jag är såklart fortsatt jätteglad för min häst, hon är alltid glad och positiv och gör sitt bästa ❤️ Det är alltid trevligt att komma ut till stallet och alltid roligt att rida så det har jag fortsatt göra men utan fokus på tävling.
Har inte hoppat något alls senaste veckorna men i söndags tränade vi och det gick så bra 😍
Ärtan var glad och pepp och även om hon ligger på så blir det inte full cirkus utan hon väntar på mig.

Ska träna terräng den här veckan eller nästa och känns det bra anmäler jag till Åkerbo v 32.
Hade funderingar på Ljuslingsbacken v 30, tyckte det var jättebra förra året men nu har de ett annat upplägg och jag kände inte att det passade mig riktigt, kommer bli för stressad av det formatet.

Film från hoppningen i helgen.
https://www.facebook.com/share/r/17icgGvRML/

Jag kunde inte riktigt glädjas åt att vinsten i Åkerbo, låste mig vid att jag red fel väg ut från dressyrbanan och fick en tillsägelse och sen var ivägen för min tränare på hoppbanan 😅
Tävlade dressyr helgen efter och även om resultaten inte var dåliga så nådde jag inte mina mål och blev orimligt besviken på mig själv att jag inte rider bättre. Kändes mest hopplöst, hur mycket jag än tränar, försöker fokusera så blir det bara fel och jag tappade helt motivationen.

Jag är såklart fortsatt jätteglad för min häst, hon är alltid glad och positiv och gör sitt bästa ❤️ Det är alltid trevligt att komma ut till stallet och alltid roligt att rida så det har jag fortsatt göra men utan fokus på tävling.
Har inte hoppat något alls senaste veckorna men i söndags tränade vi och det gick så bra 😍
Ärtan var glad och pepp och även om hon ligger på så blir det inte full cirkus utan hon väntar på mig.

Ska träna terräng den här veckan eller nästa och känns det bra anmäler jag till Åkerbo v 32.
Hade funderingar på Ljuslingsbacken v 30, tyckte det var jättebra förra året men nu har de ett annat upplägg och jag kände inte att det passade mig riktigt, kommer bli för stressad av det formatet.

Film från hoppningen i helgen.
https://www.facebook.com/share/r/17icgGvRML/
Ser fint ut 😍 Vad är det som skiljer i uppläggen på tävlingarna?

Ser fint ut 😍 Vad är det som skiljer i uppläggen på tävlingarna?

Förra året gick dressyren och banhoppningen på Grevagården under förmiddagen och terrängen på ljuslingsbacken på eftermiddagen.
Nu kör de alla grenar på Ljuslingsbacken och man rider terrängen 45 minuter efter hoppningen. Jag känner att det formatet blir för stressigt för mig. Jag vill ha lite mer tid att landa, äta något och förbereda terrängen.

Förra året gick dressyren och banhoppningen på Grevagården under förmiddagen och terrängen på ljuslingsbacken på eftermiddagen.
Nu kör de alla grenar på Ljuslingsbacken och man rider terrängen 45 minuter efter hoppningen. Jag känner att det formatet blir för stressigt för mig. Jag vill ha lite mer tid att landa, äta något och förbereda terrängen.
Oj vad tight!

Nåt år i Tranemo var det sån kö till hoppningen att jag hade kortare mellan banhoppning och terräng än mellan dressyr och hoppning. :D
Men det var rätt skönt att vara helt färdig 10.40!

Nåt år i Tranemo var det sån kö till hoppningen att jag hade kortare mellan banhoppning och terräng än mellan dressyr och hoppning. :D
Men det var rätt skönt att vara helt färdig 10.40!

Går det bra måste man ju ändå vänta tills klassen är slut 🙄

Jag har nästan 20 mil dit, då vill jag inte behöva stressa ihjäl mig med att både gå hoppbana och skritta terrängbanan innan dressyren 😅
Kompakt format passar säkert vissa men inte mig och jag tror inte det är optimalt för Ärtan heller.

Ja det lät tight. Men även att ha samma dag på olika platser. Hur långt är det mellan anläggningarna, när går man terrängbanan osv?

Ja det lät tight. Men även att ha samma dag på olika platser. Hur långt är det mellan anläggningarna, när går man terrängbanan osv?

Det var kanske 5 km, gick snabbt att köra. Vi var ett gäng som åkte förra året, när alla hoppat klart åkte vi till terrängbanan. Veterinärbesiktade, åt lunch, skrittade banan tillsammans osv.
Ingen stress alls och vi kom ändå inte hem toksent på kvällen 😊

Går det bra måste man ju ändå vänta tills klassen är slut 🙄

Jag har nästan 20 mil dit, då vill jag inte behöva stressa ihjäl mig med att både gå hoppbana och skritta terrängbanan innan dressyren 😅
Kompakt format passar säkert vissa men inte mig och jag tror inte det är optimalt för Ärtan heller.
Ja idag hade jag verkligen inte orkat! :D
Men där och då var det faktiskt inte så dumt och jag hade väl 30 mil hem så var skönt att komma iväg åtminstone till lunch.

Vad gäller Ljuslingsbacken så har jag bara ridit dressyr och hoppning där och inte på Grevagården men då var det över två dagar om jag minns rätt.

Ja idag hade jag verkligen inte orkat! :D
Men där och då var det faktiskt inte så dumt och jag hade väl 30 mil hem så var skönt att komma iväg åtminstone till lunch.

Vad gäller Ljuslingsbacken så har jag bara ridit dressyr och hoppning där och inte på Grevagården men då var det över två dagar om jag minns rätt.

Jag gillar ju grejen med att vara på tävling 😁
Vi är ju ett ganska stort gäng som åker tex till Åkerbo. Man hjälper, hejar och umgås, det dom är charmen med ft för mig.
Vill jag att det ska gå undan kan jag tävla dressyr 😁

Jag tyckte också att det lät tight, vi har haft terrängen inom 2 h när vi har haft drop-in på vår klubb. Sen såg jag idag att vi nu under SM i helgen har terrängen inom
30 minuter i H80 och H90. :eek:

De andra klasserna har sin terräng på söndagen.

Men, jag satte ut alla flaggor på hinderna idag och kommer ju förmodligen ändå vara den som sätter ut nummerna på hinderna, så jag behöver ju inte gå banan på lördag. 🤷‍♀️

Blir kanske ganska bra, då hinner jag skritta terrängbanan med H80-hästen, därefter direkt till dressyren, byta sadel, rida hoppningen, byta skydd och rida terrängen klart innan H100-hästen ska gå sin dressyr 2 h efter första hästen 🙃

Äta? Sånt trams! 🤷‍♀️

Jag tyckte också att det lät tight, vi har haft terrängen inom 2 h när vi har haft drop-in på vår klubb. Sen såg jag idag att vi nu under SM i helgen har terrängen inom
30 minuter i H80 och H90. :eek:

De andra klasserna har sin terräng på söndagen.

Men, jag satte ut alla flaggor på hinderna idag och kommer ju förmodligen ändå vara den som sätter ut nummerna på hinderna, så jag behöver ju inte gå banan på lördag. 🤷‍♀️

Blir kanske ganska bra, då hinner jag skritta terrängbanan med H80-hästen, därefter direkt till dressyren, byta sadel, rida hoppningen, byta skydd och rida terrängen klart innan H100-hästen ska gå sin dressyr 2 h efter första hästen 🙃

Äta? Sånt trams! 🤷‍♀️

Ja, jösses 😅
När jag såg att ni tagit bort efteranmälningsavgiften blev jag lite sugen på att ta en spontansväng dit och rida H80. Men ångrade mig när jag såg tidsschemat 🤣
Ny plats och den stressen, hej men nej 😅

Men jag ska heja på dig 💪

Men alltså, här hade jag laddat för att se Falsterbo Hunting på Equisport, men sen står det att den inte är tillgänglig i mitt land. :down: Jag köpte in mig på Equisport för att se 4* på Strömsholm (ovanligt bra sändning för att vara fälttävlan på Equisport! :) ) men tänkte att jag skulle se Huntingen också... Tji fick jag. :meh:

Mvh,
Lady_S

Idag har vi tränat terräng 🤩
Första träningen sen Åkerbos tävling. Var på vår hemmabana och jag hade hoppats få testa nya vattnet som ser så fint ut men tyvärr är det lite mer jobb innan det tål att användas.

Ärtan blev ju ganska traumatiserad efter första tävlingen där, så pass att hon sa upp sig helt under träningen efter 😔
Sen var hon felfri på hinder andra starten men jag fick rida mer än jag vill och känslan var att hon gjorde det för att jag bad henne och inte för att hon själv ville, drog även på oss straff för tiden eftersom hon inte bjöd ordentligt.

Har lagt mycket tid att bara rida på banan, galoppera på sandstigarna i skogen och ha roligt, släppa alla krav på att hoppa.
På träningarna i Boxholm och Åkerbo var det inga bekymmer och tävlingen i Åkerbo gick hon som tåget.
Sen har vi haft en paus från terräng och planen idag var att vi börjar väldigt enkelt och så får vi se hur hon känns.

Bortsett från en invasion av bromsar så var hon helt avspänd och så glad 😍
Vårt stall ligger 2 km bort, där har vi knappt en enda broms 😅
Vidriga kryp!

Hoppade några H90 hinder och gjorde det hur enkelt som helst, inga skuggor alls. Det jag behöver tänka på är att fortsätta använda ben även när hon blir het och ligger på.
Men så himla glad att hon var sig själv igen och tyckte det var roligt 😍

Screenshot_20260710_124720_Gallery.webp

https://www.facebook.com/share/r/1AMDxKYNan/

Men alltså, här hade jag laddat för att se Falsterbo Hunting på Equisport, men sen står det att den inte är tillgänglig i mitt land. :down: Jag köpte in mig på Equisport för att se 4* på Strömsholm (ovanligt bra sändning för att vara fälttävlan på Equisport! :) ) men tänkte att jag skulle se Huntingen också... Tji fick jag. :meh:

Mvh,
Lady_S
Nu gick det att se Huntingen! :D

Mvh,
Lady_S

Ni var så fina! Tycker det var snåla poäng...

Jag ska iallafall få låna en perfekt liten häst nu till helgen när Annki kommer och har träningar, så jag ska också få skutta lite 😍 Lär väl bli rejäl träningsvärk, när jag inte ridit alls på 3 månader 🙈

Jag vill ha en ny häst nu... Tipsa gärna om ni känner till nån hoppvillig häst med fina gångarter som är till salu!
Finns väl mängder till salu :D

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka