Fan vad förbannad jag blir!

Nikkis

Trådstartare
GAH! Vilka människor det finns på våran planet!:mad:

Som vissa av er kanske redan vet så har jag för ca en månad sedan varit och tittat/valt kattunge. Ungarna var då ca 5 veckor gamla (vanliga bondkatter det handlar om).

Jag hade första tjing och betalade handpenning på 'vår' kisse när vi var och besökte dem.
Säljaren var redan Innan vi åkte dit på besök oerhört svår att få tag på,men när vi tillslut kom dit så var allt frid och fröjd. Jag frågade under besöket om hon skulle vaccinera katterna och hon svarade att hon inte hade bestämt sig ännu.
"Jaha,men säg till när du bestämt dig för annars fixar Vi det snarast möjligt på Vår kisse" sa jag. "jaja,givetvis" fick jag till svar.

Efter ngn vecka försökte jag ringa henne-men förgäves,skickade då ett SMS och frågade hur hon skulle göra med vaccinationen...Inget svar.."Aja" tänkte jag,det är ca 2½ vecka kvar tills hans ska få sin första spruta så det är inte så himla brådis med att få tag på henne NU,täkte jag för mig själv.

Veckan gick och jag gjorde ett nytt försök,redan då började jag bli trött på detta "jagandet" efetr henne och ringde henne typ varje sekund den förmiddan,tillsut fick jag ett SMS (!!!!!) där det stog ngt i stil med; "ja *hundens namn* fick jätte komplikationer under sin valpning och vi förlorade alla valparna,så vi (dvs hon och hennes båda hundar) är i chocktillstånd just nu,jag hör av mig när allt lugnat ner sig" ...

JAHAAA.....*suck* tänkte jag,men okey-jag förstår henne,och skickade ett sms tillbaka där jag skrev att jag beklagar "sorgen" och att jag förstår henne,men passade på att frågade ifall hon ändå kan svara på om hon bestämt sig gällande vaccinationen (och eftersom jag redan visste att hon inte tänkte vaccinera ..) och om vi kunde bestämma ngn dag som jag kan komma och ta med min kisse till vet. för att göra detta själv...
Inget svar....:cool:

Dagarna,veckorna gick tills igår-då jag blev riktigt förbanand och trött då katten är ca 8 veckor nu och borde få sin första spruta nu-så jag ringde,ringe och ringde..inget svar-skickade ett sms till henne Igen där jag skrev ngt i stil med "Hej,borde inte chocken ha lagt sig ännu?! Börjar bli Riktigt trött på detta daltande fram och tillbaka med dig och aldirg få ett klart svar från dig gällande vaccinationen-så svårt ska det inte vara att bestämma sig,det har gått en hel månad nu,du är oerhört svår att få tag på dessutom. Du vet mkt väl att jag Inte tänker ta hem ett ovaccinerat djur hem till mig och detta ska göras Nu-katten är vår iprincip då vi redan betalat halva för honom,när kan jag komma och ta med han till vet? RING mig snarast,inga SMS nu,jag ringer tills jag får tag på dig..MVH*** "

Inget svar,jag fortsatte att ringa igår och ringer även idag,spelade in ett liknande svar på henne tele svar också:devil:

Fan ska det vara så svårt för?
Jag börjar tro att hon försöker blåsa oss! Liksom,det är ingen stor summa vi betalat,och egentligen vill jag bara skita i allt nu,har även börjat se mig om efter en annan kisse,men det är en ren djälva Princip sak för mig nu,hon ska fan i mig veta att MIG djävlas man Inte (ostraffat)med!:devil: :angel:

Jag vet vart hon bor,vill gärna åka dit och vänta på henne,ta med katten till vet. och fixa hans sprutor-eller ännu bättre-hämta hem han NU,men han är fortfarande bäbis...:cool:
Blir så jäkla trött på sånt folk,hon som fick sig själv att framstå som värsta super seriösa och världens djurvän och hon bokstavligt talat "älskade" oss-så wtf is the problem?!

Dumma,DUMMA mig som inte skrev ett kvitto på det vi betalade i handpenning,men återigen-det är som sagt en skitsumma för mig och det skulle kännas lite pinsamt dumt att "eh-kan vi få ett kvitto på detta?", när hon verkade så seriös dessutom.

Så,vad 17 ska jag göra nu då? Jag gillar ju kissen vi valde hos henne,och jag vill gärna ha honom,men samtidigt så orkar jag inte med detta skit och vill ha allt redan fixat och klart och veta att allt är OK, men å andra sidan kommer/vill jag inte att ge mig! Nu är det en REN dj*vla princip sak för mig-och det kommer hon att bli varse om!

//Nikkis-som här efter ska vända sig till seriösa & Registrerade kattuppfödare!
 
Senast ändrad:
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Oj stackars dig vilken otur. Skulle tro att hon givit kattungen till någon annan (typ kompis) och inte kan med att säga detta. Varför annars undvika all kontakt?
Leta du efter en annan kisse samtidigt som du jagar henne.
Sen kan man ju undra - även om du bara lagt en "liten" hand penning (50 kr?) så om 10 st tittat och lagt handpenning = 500 kr... Bra bluff... Usch vad luttrad man blir, om det nu är så...
Du finner nog en liten sötnos snart
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Oj stackars dig vilken otur. Skulle tro att hon givit kattungen till någon annan (typ kompis) och inte kan med att säga detta. Varför annars undvika all kontakt?
Leta du efter en annan kisse samtidigt som du jagar henne.
Sen kan man ju undra - även om du bara lagt en "liten" hand penning (50 kr?) så om 10 st tittat och lagt handpenning = 500 kr... Bra bluff... Usch vad luttrad man blir, om det nu är så...
Du finner nog en liten sötnos snart

Ja jag vet,riktigt surt alltså.
PRECIS min och pojkvännenes tanke,att hon tar ut flera st för att kolla på kissarna och ta handpenning från dem alla och blåser dem.
Vår handpenning låg på ett par hunda kr,skitsumma för oss-men inget jag vill "ge" bort till Henne hur som helst! Då skänker jag helldre pengarna till ngn uteliggare eller dyl.
Hon har ett tiotal katter och 2 byrackor-då är det ÄNNU större anledning till att jag inte vill ha hem ett ovaccinerat djur,för jag tror knappast att ngn utav hennes katter blivit vaccinerade.

Jag ska fortsätta sökanet efter en ny kisse,men jag tänker "terra" henne tills jag får tag på henne,Om jag så ska åka dit:devil:
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

jag tycker att du ska åka dit... :devil:
hon kan inte undvika dej i all evighet..har man betalat för en sak så ska man ha den också..
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Fy f-n vilket beteende. Tyvärr är det ju tyvärr ofta så folk resonerar med sina huskattungar. "Orkar" inte vaccinera.

Jag tar förgivet att folk ska ha kvitto, i vårt fall är ju tingningsavtalet kvitto som reglerar både summa och leveransvillkor.
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

jag tycker att du ska åka dit... :devil:
hon kan inte undvika dej i all evighet..har man betalat för en sak så ska man ha den också..

Vi ska åka dit imorn har vi bestämt!!!
Men ska vi ta med buren för att dra med kattungen till vet. för att vaccinera eller bara åka dit och "hälsa" på??


:devil:
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Fy f-n vilket beteende. Tyvärr är det ju tyvärr ofta så folk resonerar med sina huskattungar. "Orkar" inte vaccinera.

Jag tar förgivet att folk ska ha kvitto, i vårt fall är ju tingningsavtalet kvitto som reglerar både summa och leveransvillkor.

ja,jag är måttligt förbannad just nu. Ringde nr upplysningen nyss (efter att själv ha sökt på nätet) för att försöka få fram info om människan,har fullständig adress och efternamn,men det är förnamnet som är klurigt (det låter mer som ett Nick namn liksom) och även mobil nr-får inte fram Nåt! *Morr*

Känner mig så blåögd att vi inte skrev ngt kvitto-jag Borde ha räknat med ngt sånt hära liksom! *dumma mig*!

Fattar inte heller varför man inte "orkar" vaccinera vanliga huskatter-djur som djur,dom kan lika lätt få ngn sjukdom som ett renrasigt djur,och jag tänker Inte riskera något sådant med vare sig den nya katten eller mina nuvarande djur.
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Vi ska åka dit imorn har vi bestämt!!!
Men ska vi ta med buren för att dra med kattungen till vet. för att vaccinera eller bara åka dit och "hälsa" på??


:devil:

ta me buren ni.. :devil:
ni har ju kommit överens om en sak och då kan hon inte säga ngt om ni kommer för att åka och vaccinera eran katt..
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Vilka :devil: människa!
Heja dig som inte ger dig!
Åk dit med buren, hota med polisanmälan osv. så där kan man inte bete sig. :mad:
Hon har faktiskt stulit av er!
Har nästan lust att själv terra henne med nr nu när jag läser detta. :devil:

Stackars ungar också.. :(
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Vilka :devil: människa!
Heja dig som inte ger dig!
Åk dit med buren, hota med polisanmälan osv. så där kan man inte bete sig. :mad:
Hon har faktiskt stulit av er!
Har nästan lust att själv terra henne med nr nu när jag läser detta. :devil:

Stackars ungar också.. :(

Åh,tack jag behöver att bli lite peppad nu:p

Jag ska åka dit,men det blir inte förens på onsdag tyvärr-glömde helt bort läkartiden imorn innan stallet...

Ska även kolla upp närmaste vet. klinik där så att jag vet vart jag ska ta vägen med katten för att vaccinera honom hihi
Kommer helt klart gå rakt på sak när jag träffar henne,så här gör man bara Inte.

Ja-a du,du kan gärna få nr till henne om du vill:angel: ;)
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

ta me buren ni.. :devil:
ni har ju kommit överens om en sak och då kan hon inte säga ngt om ni kommer för att åka och vaccinera eran katt..

Precis,hon sa dessutom att vi var mer än välkomna tillbaka på ett återbesök innan leveransen,så det är väl en "inbjudan",eller hur:idea: :D
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

*håller tummar och tassar här*

Låter som att hon försöker eller redan har blåst er på katten.

Låter som att hon bara ljuger, ang det med tiken, kan hon skicka ett sms "i sin sorg" borde hon ju kunnat skriva med ett Ja eller Nej om vaccinationen också...
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Eh jag skulle typ lägga ner, du kan få en ny katt på dagen GRATIS som du kan ge sprutor till 8och ägaren är säkert glad för det) så varför bråka med någon som inte verkar vilja??
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Kanske för att man vill visa att man inte kommer undan med att stjäla vilket är det den här människan sysslar med. Om alla gav upp så skulle sådana människor fortsätta sko sig på andra, såsom den här människan troligen gjort innan och kommer att fortsätta med för ingen har orkat protestera.
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

för att rätt ska vara rätt tycker jag, om inte annat kanske ägaren tänker sig för både en och två gånger innan hon tar nästa kull, eller om hon tom förhoppningsvis struntar i det.

Dessutom tycker jag TS iaf har rätt att få ett samtal med henne och åtminstone få tillbaka handpenningen hon lagt på katten.
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

jaa de klart de är.. go for it.. jag håller alla tummar och tår.. :angel:
skulle gärna följt me och jävlats lite.
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

kan hon skicka ett sms "i sin sorg" borde hon ju kunnat skriva med ett Ja eller Nej om vaccinationen också...

EXAKT min tanke! Exakt!

Har försökt ringa några gånger idag men gav upp då jag hade annat att göra.

Men jag ska förhoppningsvis åka till henne imorn om jag hinner:devil:

Ser verkligen fram emot det *moa hahahah*
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Eh jag skulle typ lägga ner, du kan få en ny katt på dagen GRATIS som du kan ge sprutor till 8och ägaren är säkert glad för det) så varför bråka med någon som inte verkar vilja??

Ursäkta,men "så varför bråka med någon som inte verkar vilja??"
Ger man sin in i leken,får man leken tåla heter det.:smirk:

Jag tänker då inte ta emot sån skit och bli blåst hur som helst! Det hon gör är Fel,och det vet hon själv om också då hon inte hör av sig,eller hur?
Heulwen & Zaria har helt rätt i det dom säger,rätt Ska vara rätt,varför ska jag låta henne komma undan med det hära för? Det är knappast jag som tvingar henne att sälja sina (oönskade) kattungar,men jag köper mer än gärna denna lilla hane vi fastnat för,men att jag ska bli lurad på Mina pengar hur som helst går jag verkligen Inte med på och ännu mindre låta henne komma undan med det.
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Till er alla som är "på min sida": Tack för all peppning:bow: :) ,jag ska göra ett oanmält besök hos henne nån dag nu i veckan-så får vi se hur det slutar:devil:

Jag kommer Helt klart uppdatera er om det;)
 
Sv: Fan vad förbannad jag blir!

Hah! *uppdatering*

Lite terror skadar visst aldrig:angel:

Fick nyss ett sms från säljaren,helldre det än inget alls.
Där hon ber om ursäkt för allt knas och att vi får hämta "junior" nästa vecka:confused:
Men hon är orolig över honom/ungarna då dom fortfarande diar lite då och då,men äter redan torrfoder och så,Och hon undrar om vi kan stödfodra han med välling eller dyl. (och att jag även ska ringa henne på lördag) tills han blir starkare och så...


:eek:

Skrev då ett mess tillbaka där jag undrade hur gamla dom är nu (dom är väl runt 8 veckor-plus eller minus-men jag vill ha ett datum) ,och att vi Inte har ngn brådska att få hem honom utan att han får stanna kvar hos mamma tills han är redo att flytta hemifrån,katter är ju ngt sena i sin utveckling och bör vara Minst 12 v. vid leverans,och han är ju fortfarande bäbis skrev jag.
Frågade även ifall hon kan ta han till vet. och vaccinera honom så betalar vi tillbaka när vi hämtar honom.

Fick då ett svar snabbt tillbaka (shit,det hade jag inte räknat med:D ) där hon sa att hon inte har pengar till det och att hon är just "orolig" över deras sena utveckling...

Skrev då ett sms igen där jag kortfattat sa att han får stanna tills han är minst 12 v iaf. Och att jag ska kolla upp närmaste vet. klinik där hon bor för att boka tid för vaccination.


Så det verkar trotts allt se ut som att det blir en kisse miss för våran del iaf.:bump:

Lite surt var det där ett tag:angel: ,och jag tvivlar inte en sekund på att det kanske blir fler sånna stunder,men det är lilla "junior" faktiskt värd:love:
(ja,jag är bara ute efter katten och Inget annat:p )


Måste bara lägga in en liten bild på Rocky,som vi ska döpa han till.
Visst är han värt allt besvär ändå,va?:love:
Rocky.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
608
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 895
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 090
Senast: Skjøldur
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 903
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp