• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare camylou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 664
C

camylou

Hejsan
Jo snart är det ju dags för betet att börja komma och då undrar jag... hur brukar ni göra med era fånghästar? Hur länge får de beta och hur gör ni när det fösrta gräset tittar fram?

Jag är restriktiv med bete. Vår ponny kommer inte att få gå på bete dygnet runt i sommar. Vi har tillgång till hagar med väldigt lite mat, han brukar gå en del där, annars går han i en skogshage där gräset aldrig blir speciellt kraftigt.

När gräset väl kommer drar jag in på grovfodret till viss del pö om pö eftersom jag inte vill att han ska blir smällfet med en gång!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 298
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 151
Senast: Mint
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ung kille
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur