Sv: Fångtråd igen!
Nu förstår jag bättre din noja

Din ponny har fått fång 2 gånger av frostgräs
Skillnaden är ju NU att den är verkligen bantad.
Läste att du skrev förra våren att den var bantad, men hade den gått upp igen alt. inte varit tillräckligt smal.
Reds den i samband med sista anfallet?
FRågar.. för att i min värld ter det sig som att tjocka IR-hästar kan klara sig sålänge de rids ordentligt- tränas.
När det är på det viset skulle man önska att den inte gick på gräs alls. Kanske kan den gå på ridbanan tills gräset har dött.
Det borde med denna kyla kunna ske snart
Hoppas att den blir bra i hoven snart, men klampar gör ju troligen inte saken bättre
Annars är ju snö både bra för nedkylande effekt o att man får en stötdämpning o mer motion iom att de måste röra sig stort i djupsnö.
KL
Ang slitage av hufgrips( sorry Boj
)
Coari skrev att hästar med bra hovmekanism sliter på sömmen. Har slarvat bort själv citatet.
Hästar som inte rids eller har trånga hovar får inget sömslitage.
Nu förstår jag bättre din noja

Din ponny har fått fång 2 gånger av frostgräs
Skillnaden är ju NU att den är verkligen bantad.
Läste att du skrev förra våren att den var bantad, men hade den gått upp igen alt. inte varit tillräckligt smal.
Reds den i samband med sista anfallet?
FRågar.. för att i min värld ter det sig som att tjocka IR-hästar kan klara sig sålänge de rids ordentligt- tränas.
När det är på det viset skulle man önska att den inte gick på gräs alls. Kanske kan den gå på ridbanan tills gräset har dött.
Det borde med denna kyla kunna ske snart

Hoppas att den blir bra i hoven snart, men klampar gör ju troligen inte saken bättre
KL
Ang slitage av hufgrips( sorry Boj
Coari skrev att hästar med bra hovmekanism sliter på sömmen. Har slarvat bort själv citatet.
Hästar som inte rids eller har trånga hovar får inget sömslitage.