FAQ om bilder och filmer i inlägg, användarbilder etc

Sv: FAQ om bilder och filmer i inlägg, användarbilder etc

varför fungerar inte min användarbild ;) ??
Om jag går in på profilbild så ligger juh bilden där!? och den är uppladdad 120x120 !?

Vilken sida rekommenderas för uppladdning av lite längre filmer. Jag har alla mina bilder på Photobucket, men man blir ju väldigt begränsad när det gäller filmer (speciellt om man vill ha musik till).

Så - vilken sida är "bäst"?

Jag vet faktiskt inte.

De lite längre filmer jag har på nätet ligger på min hemsida. Nu har jag turen att ha utrymme både hos min bredbandsleverantör och hos en kompis som har egen server.

På eget utrymme slipper man reklam och andra sackande saker.

Men på min dator så står allt på engelska och när jag högerklickar på bilden så kommer inte ordet egenskaper med utan bara andra engelska ord, typ: "copy link location", "copy image location" osv...

"copy image location" brukar vara användbart när du vill ha adressen till en bild :)

• Högerklicka på en bild,
  • välj "copy image location",
  • öppna ett nytt webbläsar-fönster(eller New Tab),
  • ställ muspekaren i det tomma adressfältet högst upp,
  • håll ner tangenten Ctrl medan du trycker på tangenten V.
  • Nu bör adressen till bilden ha kopierats in i adressfönstret.
  • Tryck Enter.
Förhoppningsvis får du nu se samma bild som du började med :)

kan inte någon förklara för mig hur jag minskar en films storlek,
för är det är väl inte samma sak som när man byter format?

jag är ju sååå teknisk :angel:

När du "tog bort markeringen ingen avatar" klickade du alltså på "Använd egen avatar"?
Är det möjligt att din bild-fil är för stor? Eller att själva bildytan är för stor?

Jag klickade på använd egen avatar. Var ser jag om bilden är för stor?

För att se hur bred och hög den är kan du öppna bilden i Paint, välja Image -> Attributes (på svenska, ungefär: Bild -> Egenskaper).
Filstorleken borde du kunna se genom att högerklicka på bilden och titta efter Size/Storlek.

Jag använder ett engelskt operativsystem så jag är inte helt hundra på översättningarna, tyvärr :)

varför kan jag bara ladda upp en bild i fotoalbumet? står att jag inte har mer utrymme men andra har ju minst 5 st!:confused:

Det beror nog på att din bild är så stor att den tar upp hela utrymmet. Ta bort den ur galleriet, förminska den i något bildprogram (ex. Photoshop), och ladda upp igen.:idea:

Hej. Nu har jag äntligen lärt mig att ladda upp mina filmer från kameran på Photobucket. Jag har laddat upp 4 filmer men har några kvar att ladda upp och nu händer det inget när jag försöker ladda upp. Är det så att man bara kan ladda upp ett antal bilder under en dag eller?:confused:

När du har gratisversionen har du bara ett visst utrymme. Kolla i inställningarna hur mycket du har utnyttjat.

Hej igen. Har nu förstått att de filmer jag inte kunnat ladda ner är för stora, över 100 MB. Finns det något annat ställe som tar emot större filmer eller måste jag "köpa något"hos Photobucket? Har kollar men inte kunnat hitta nåt sånt där. Det är så svårt när det inte står på Svenska.

Tror det blir svårt med så stora filmer, men kanske på eget hemsidesutrymme?
Förmodligen måste du komprimera dom och eventuellt också konvertera till annat filformat.

Har du förstått skillnaden på .bmp och .jpg filer när det gäller bilder?
Det är samma när det gäller filmer. Man kan försämra kvaliteten utan att det syns allt för mycket. Detta gör man för att få mindre filer.

På Google kan man ladda upp hur stora filmer som helst. Har ett antal där, som är för stora för Photobucket

Jag har ingen anning om vart den här frågan passar in:confused:

Men jag kan inte byta avtar, kunde inte igår heller:confused:
Det står efter en stund "Upload of file failed"
Vad är felet?

Vilket filformat är det på bilden?

Förmodligen försöker du ladda upp en bild vars filformat inte är godkänt.

namnge bild?

(vet ej om det finns nån sånhär tråd men jag hittade inget när jag sökte så om en sånhär tråd finns kan nån väll länka den åt mig?)
jag har en fråga. jag har sett att vissa har gjort så att man inte ser länkem till bilden utan det står typ tex: "picce i hagen" istället för länken där de bara e massa siffror och bokstäver å sånt. e det nån som e snäll å kan förklara hur man gör det?:)

Sv: namnge bild?

(vet ej om det finns nån sånhär tråd men jag hittade inget när jag sökte så om en sånhär tråd finns kan nån väll länka den åt mig?)
jag har en fråga. jag har sett att vissa har gjort så att man inte ser länkem till bilden utan det står typ tex: "picce i hagen" istället för länken där de bara e massa siffror och bokstäver å sånt. e det nån som e snäll å kan förklara hur man gör det?:)

[url_=Adress till bilden/sidan]Texten som ska stå istället för länken[/url], fast utan "_" efter url.

(Någon borde se över inställningarna för forumet; borde inte parsa taggar inom en code-omgivning.)

Liknande trådar

IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 817
Senast: gern
·
Bukefalos Återigen har felet med att bilder inte syns i inläggen eskalerat. Jag har haft problem till och från hela tiden, det är ju inte... 2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: Stollan
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 201
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler Exempel: *Hur laddar jag upp en bild/film på internet? *Varför fungerar inte min användarbild? *Hur kan jag visa bilder på Bukefalos... 2 3
Svar
49
· Visningar
13 433
Senast: MinIan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025