FAQ om bilder och filmer i inlägg, användarbilder etc

Sv: FAQ om bilder och filmer i inlägg, användarbilder etc

hej, jag har en film som är filmad i "liggande ställning", hur jag för att vända den så att den står upprätt? (:

Hur gör man om man vill ta bort en bild av de bilder man sj laddat upp i sitt galleri??

Ta fram bilden du vill radera. Klicka på Bildverktyg i menyn ovanför bilden och välj Ändra bild.

Sv: namnge bild?

[url_=Adress till bilden/sidan]Texten som ska stå istället för länken[/url], fast utan "_" efter url.

(Någon borde se över inställningarna för forumet; borde inte parsa taggar inom en code-omgivning.)

Hur menar du? Förstår itne riktigt *korkad tror jag*...

Sv: Provar i denna tråd... Videoklipp på Photobucket?

Jag har stillbilder på Photobucket, och det funkar mycket bra. Enkelt, snabbt och lättbegripligt.:)

MEN, jag får inte videoklipp att funka! :confused:
Jag kan ladda upp en fil, men den går inte att titta på, det syns bara som en stillbild. Det är inte ens den första bildrutan i klippet som visas heller, det är en mitt i ungefär.
Det finns inga knappar att starta klippet med heller, men i albumet är det "filmruteinramning" runt det.

Hittade inget svar på den här frågan, och har samma problem själv. Hur gör man?

Här är en länk till den här bilden:
bild1.gif

Just den bilden förklarar precis hur du ska göra.

Vill du se hur koden ser ut klickar du på Citat-svar och läser det som står mellan [_QUOTE][/QUOTE_]

Jag funderar lite på hur man får i bilder direkt i inlägget men jag får inte upp denna bild där man skall välja på länk till bild eller knappen för bild direkt hoppas ni förstår vad jag menar?!
Vad gör jag för fel ???

KL
Hur sjutton gör man för att visa flera bilder i samma inlägg??:confused:

Finns det någon annan sida än photobucket som jag kan lägga upp min bilder på???? :confused:

Om man vill visa 1 bild från Photobucket och inte hela sin sidas bilder hur gör man då?
Alla alternativ då jag lägger in bilder visar att man kan fortsätta och bläddra bland bilderna där.
Är det någon inställning man ska göra och vart är den isf :bow:
Har kollat igenom allt men hittar inte.

Om man vill visa 1 bild från Photobucket och inte hela sin sidas bilder hur gör man då?
Alla alternativ då jag lägger in bilder visar att man kan fortsätta och bläddra bland bilderna där.
Är det någon inställning man ska göra och vart är den isf :bow:
Har kollat igenom allt men hittar inte.

Ta bort inställningen som gör ditt album publikt.
Finns under account options, sedan album settings, välj my album is private.

Var det så du menade?

:bow: jag jag vill bara visa just den bilden som ska visas inte hela :D
ska se om jag fixar det.

Har nu varit inne och kollat:
Men det står att det är privat.
Är det kanske bara jag som ser hela albumet?

Senast ändrad:

Om du är inloggad där borde du väl se hela albumet. Prova att logga ut :)

OK ska kolla om det hjälper om jag loggar ur.
Får prova när jag lägger in en bild nästa gång.

:bow: för din hjälp :love:

Men hur laddar man up bilder i sitt galleri då? jag har kollat runt men jag hittar ingen "ladda up" knapp

när du går in i galleriet har du en menyrad som är gul med blå text

där står det

Huvudsida Mina saker Nytt Populärt Ladda upp Sök

jag antar att man helt enkelt klickar på ladda upp

Jag försöker ladda upp en film till You Tube, men lyckas inte alls. Även när jag låtit det stå hela natten har det bara kommit upp "Denna sida kan inte visas"
Problemet är att filmen helt enkelt är för stor (374 MB), därför kan jag inte ladda upp den på min Photobucket-sida heller. Försökte ladda upp den på Google, men där stod det att man inte kunde "dela videor" så det gick inte att ladda upp. Filmen är två dressyrklasser efter varandra, som jag gärna vill dela och göra två filmer av, men då Movie Maker inte fungerar så kan jag inte bearbeta det heller. Det står att man skall ladda ner någon codec-fil som saknas. Laddade ner det från Windows hemsida (Windows Upload) men ingen skillnad. Blir helt galen! Ingenting går och jag behöver lägga ut någon film då hästen skall säljas och alla söm hör av sig vill se en film innan de kommer och provrider!!! Snälla HJÄLP!

Hur skapar jag album på photbucket ...

Ruskigt avancerat :angel:

Add a new album:
skriv namnet i rutan där det står >new album name<
klicka på Save

Liknande trådar

IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 817
Senast: gern
·
Bukefalos Återigen har felet med att bilder inte syns i inläggen eskalerat. Jag har haft problem till och från hela tiden, det är ju inte... 2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: Stollan
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 201
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler Exempel: *Hur laddar jag upp en bild/film på internet? *Varför fungerar inte min användarbild? *Hur kan jag visa bilder på Bukefalos... 2 3
Svar
49
· Visningar
13 433
Senast: MinIan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025