FAQ om bilder och filmer i inlägg, användarbilder etc

Sv: FAQ om bilder och filmer i inlägg, användarbilder etc

Därför att då skulle dina bilder behöva laddas upp och sparas på Bukefalos server som snabbt skulle fyllas till bredden samt ge ett segare Buke och hjälpen mot detta kostar pengar :)
Det finns ju dock möjlighet att ladda upp bilder till Bukefalos, fast då är det under ditt Galleri till exempel, där du har 2,86MB i utrymme :)

Jag har försökt ladda upp bilder i mitt galleri, men det funkar inte. Måste även de bilderna ligga uppe på extern server?

Har aldrig testat själv, men det kan ju bero på att din bild är för stor i bredd eller höjd eller att filen är för "tung". Klickar man på länken "Visa tillåtna fil-ändelser" dyker detta upp, som jag tolkar:
Giltiga filtyper: jpg, png, gif, jpeg. Högsta filstorlek: 2,00MB. Högsta bildstorlek: 800x800 (pixlar, antar jag) :)

photo.php

JAAA det funka :D tack alla för det ni skrivit som gjorde att jag nu fattar hur man gör. :D

Har ett litet problem när jag ska ladda upp bilder i mitt galleri, händer både vid upladdning från datorn eller från internet. Får detta felmeddelande "Could not find phrase"

Vad är det för fel då? Har kunnat ladda upp bilder tidigare.

Tacksam för svar.

Samma här, sen har jag försökt ladda upp tre gånger men det står bara en bild på min press i galleriet men det går inte att se den. Kanske har den inte godkänts men jag vill bara veta att jag gjorde rätt:o

Har försökt ladda upp 4-5 bilder ca 4 ggr men bara en har blivit godkänd :confused:
Ska försöka senare men något verkar skumt.. Fick dessutom samma felmeddelande på alla uppladdningarna..

Har ett problem...
Det händer inget när jag högerklickar på stora bilder i pixbox för att ladda upp i inlägg?

Går att högerklicka på de små men de bilderna blir för små i inläggen:crazy:

kan det vara någon inställning som är fel...?

Jag vet inte hur man laddar upp bilder i ett foto-album :(

Jag läste första sid/an/orna men jag orkade inte meeeeeeeeer...................................:-(

Asså jag fattar verkligen inte hur man byter profilbild kan nån hjälpa mig?
Jag har läst i den här tråden men jag fattar ändå inte:(

*knapplån* är det möjligt att jag ska behöva läsa 5,99 sidor helt ovidkommande information för att få reda på varför jag inte kan ladda upp en ny profilbild?

*knapplån* är det möjligt att jag ska behöva läsa 5,99 sidor helt ovidkommande information för att få reda på varför jag inte kan ladda upp en ny profilbild?

Profilbild och avatar är olika saker. Profilbilden är den som visas inne på din sida och avatarbilden är den som syns i dina poster i forumet. Båda ändras under "kontrollpanel".

Profilbild och avatar är olika saker. Profilbilden är den som visas inne på din sida och avatarbilden är den som syns i dina poster i forumet. Båda ändras under "kontrollpanel".
Tack, men hur var det ett svar på min fråga?

Sökfunktionen innebär att jag måste läsa om möjligt ännu mer ovidkommande information.

På vilket sätt blir det någon annans ansvar att ge dig svaret för att du är lat?
Jag har precis läst igenom allt för att själv klura ut hur man gör med bilder eftersom jag inte lyckats lägga upp tidigare.

Liknande trådar

IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 817
Senast: gern
·
Bukefalos Återigen har felet med att bilder inte syns i inläggen eskalerat. Jag har haft problem till och från hela tiden, det är ju inte... 2
Svar
22
· Visningar
3 253
Senast: Stollan
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 201
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler Exempel: *Hur laddar jag upp en bild/film på internet? *Varför fungerar inte min användarbild? *Hur kan jag visa bilder på Bukefalos... 2 3
Svar
49
· Visningar
13 433
Senast: MinIan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka