Får inte iväg mejlet!

Fibusen

Trådstartare
Har fått svar på min annons om mitt kallblodssto som ska ut på foder,men jag kan inte skicka ett mejl tillbaka till avsändaren! Inget telefon nummer eller nått så jag kan inte ringa istället heller..

Jag har hotmail,hon har telia,kan det spela nån roll,telia krånglade ju för ett tag sen här vet jag..
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Du får nog ge lite mer info än så. På vilket sätt kan du inte skicka ett mail tillbaka?
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Det står först "Skickat",men efter några sekunder får jag ett mejl där det står att det misslyckades...

"This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed."
 
Senast ändrad:
Sv: Får inte iväg mejlet!

Då finns troligtvis användaren inte, det vill säga mail-adressen är felstavad. (Eller har användaren fullt på sitt konto.)
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Hänt så några gånger när jag har skickat mail till folk som svarat på mina annonser med. Blir sur när sånt händer. Men det är väl så att användaren inte finns.
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Det kan inte vara felstavat eftersom hon skickat först,och jag bara har tryckt på "svara".
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Ett sådant där felmeddelande fick jag också igår när jag skulle maila, fast då till en hotmail-adress (jag har gmail). Det kanske var något problem med hotmail igår?
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Men när jag testade att skicka till en annan så gick det fram... Måste vara hon som har krångel,tyvär..
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Det kan inte vara felstavat eftersom hon skickat först,och jag bara har tryckt på "svara".
Har mailet skickats via en annonssida så har personen ifråga fyllt i mailadress själv dvs. att annonssidan bara skickat som att avsändaren skickat det men med den adressen som h*n fyllt i.
 
Sv: Får inte iväg mejlet!

Kontrollera hennes mailadress så att det inte är något uppenbart fel, tex ett mellanrum där det inte ska vara, ett komma istället för punkt mm. Brukar inte vara helt ovanligt. Aller så provar du helt enkelt att göra små ändringar i adressen, tex byta små mot stora bokstäver... men då finns det ju alltid en risk att det kommer till någon annan. Är hennes mailbox full, vänta nån dag så kanske hon har rensat den...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 692
Senast: ameo
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 877
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp