Får inte ut dvd'n vid säkerhetskopiering

maria85

Trådstartare
Körde igång säkerhetskopiering för en stund sedan (tror det är det programmet som medföljer Vista). Nu är en dvd full och den ber mig sätta i en ny skiva i dvd-brännaren. Problemet är bara att den inte spottat ur sig den gamla skivan. Hur sjutton ska jag få ut den?
Har en dell-laptop med slot-in-läsare, så det är inte helt lätt att tvinga ut den med våld heller (snarare omöjligt om jag inte skruvar isär datorn). Har provat att trycka på knappen som i vanliga fall matar ut skivan - ingen reaktion.

Finns det något sätt att tvinga datorn att mata ut skivan? *desperat* :crazy:

Sv: Får inte ut dvd'n vid säkerhetskopiering

Äsch, never mind. Jag avbröt och fick starta om innan det gick att få ut eländet.

Någon som har tips på ett bra program för säkerhetskopiering där ovanstående problem inte uppstår?

Och om någon vet hur man tvingar ut en skiva ur en slot-in så vore jag oerhört tacksam, för det är antagligen inte sista gången det inträffat...

Du kan öppna Utforskaren och högerklicka på enheten och sedan klicka på Mata ut(Eject). Brukar fungera för det mesta :)

Åh, att jag inte tänkte på det! Tack, ska försöka komma ihåg det till nästa gång problemet uppstår. Det är alltså "mer tvingande" än den vanliga eject-knappen som är på touch-panelen? Eller åtminstone inte exakt lika som den?

Ingen aning, faktiskt. Hårdvara är inte riktigt min grej :) Men det har funkat för mig när något har strulat. Kan tänka mig att drivrutinen inte tillåter läsaren/brännaren att mata ut eftersom skivan används, medan Windows Mata ut-funktion avbryter det som kördes från skivan och därmed ger tillåtelse att mata ut. Men som sagt, jag har ingen aning :D

Liknande trådar

K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är... 2
Svar
22
· Visningar
2 715
Senast: maria85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI