Bukefalos 28 år!

får jag några pengar?

nightcrawler

Trådstartare
det är såhär att det är nån som smyger runt i stallet och vi misstänker att det kan finnas risk för inbrott i sadelkammaren.
vad händer om någon stjäl våra sadlar? får vi ut pengar? och i såfall varifrån? kan jag t ex ta det på min hemförsäkring? jag bor inte där utan har bara hästarna inackorderade.
låset på sadelkammaren är godkännt och alla har var sin nyckel, så det finns ingen nyckel som ligger gömd eller så. börjar bli lite orolig.
i värsta fall så kommer jag att ha sadeln hemma men det är så bökigt så jag hoppas att jag slipper
 
Sv: får jag några pengar?

Kontrollera med ditt försäkringsbolag. Ibland krävs tilläggsförsäkring för att täcka stöld av saker som förvaras utanför hemmet.
 
Sv: får jag några pengar?

Du borde ha det på din hemförsäkring OM det i din försäkring finns en allrisk med. I varje fall så pratade jag med mitt försäkringsbolag om sambons musikinstrument som står i deras replokal, om det skulle bli inbrott där...vad händer då ? Replokalen hade inte tillräcklig föräkring på huset dom vistades i nämligen, jo sa f-bolaget, då kan du teckna en allrisk som kompliment på din hemförsäkring så täcker det åtminstone upp till 40 tusen på hans instrument ifall det blir inbrott och dom försvinner. Nu är ju 40 tusen en struntsumma i musiksammanhang, och för att täcka ännu mera så skulle han bli tvungen föräkra sina instrument var för sig, villket är snordyrt och inte lönsamt alls pga hög självrisk. Så antar ni får göra något liknande.
 
Sv: får jag några pengar?

I min hemförsäkring ingår det. Är i samma situation som du, inackorderad och med ordentligt lås på sadelkammaren. Kollade när jag tecknade försäkringen för några år sedan.
 
Sv: får jag några pengar?

Be om att få ngt på papper om att försäkringen gäller.
Det har hänt mig att muntligt avtal med försäkringsbolag inte gäller, när väl olyckan är framme. Efter det ser jag alltid till att få en skriftlig överenskommelse om vad som gäller.
 
Sv: får jag några pengar?

ringer du och kollar, skicka en skriftlig frågan om "jag pratade med XXX och fick följande information... stämmer det?" då får du även en skriftlig bekräftelse.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 356
Senast: klystron
·
Anläggning Hej! I ett stall där jag var inackorderad tidigare låste stallägaren alltid stalldörren om nätterna, alla hästägare fick en nyckel var...
Svar
12
· Visningar
6 054
Senast: SiZo
·
K
Utrustning Letar efter en barocksadel. Men hur gör man för att få möjlighet att prova sej fram? Om jag vänder mej till en affär så har de...
Svar
1
· Visningar
704
Western Hej alla! Det är så att jag undrar om det finns någon tillräckligt kort western sadel för att passa denna kille: Han är en...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 458
Senast: gutenviks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp