Får jag parkera här?

Twihard

Trådstartare
En noob fråga.🙈 Är det fri parkering här övrig tid än vad som står? (Fotografiet)

När jag pluggade till körkort sa de att 2 tilläggsskyltar = förbud efter tid, men bara om huvudledsskylt finns. Om det däremot är som här, tätbebyggt område så är det fritt - men inte enligt alla. Så blev osäker😂🙈

En sida säger fritt en annan förbud😬
 

Bifogade filer

  • 20231017_200511.jpg
    20231017_200511.jpg
    82,1 KB · Visningar: 388
En noob fråga.🙈 Är det fri parkering här övrig tid än vad som står? (Fotografiet)

När jag pluggade till körkort sa de att 2 tilläggsskyltar = förbud efter tid, men bara om huvudledsskylt finns. Om det däremot är som här, tätbebyggt område så är det fritt - men inte enligt alla. Så blev osäker😂🙈

En sida säger fritt en annan förbud😬
Jag hade tolkat skylten som att man får stå max en timma inom tiden som står, annars är det helt fritt. Om jag har rätt är jag inte helt 100% säker på. Men jag hade parkerat som jag tror/tolkar :)
 
När det är två tilläggstavlor gäller de separat, inte tillsammans. Dock tycker jag den där skylten är lite konstig. Du får dels parkera vardagar 8-18 och dels i en timme. Hade de stått på en skylt hade du ju fått parkera i en timme under angivna klockslag. Nu tror jag du får parkera 1 h utanför angivna klockslag och hur länge du vill mellan 8-18, men den var knepig.
 
Är det inte så att om det är två tavlor gäller båda var för sig? Dvs att det alltid är 1 h och satt man bara får stå där under de angivna tiderna? Men om allt stått på samma skylt hade det varit att man under angivna tider får stå 1 h och annars fritt.
Ganska säker på att det var så jag fick lära mig när jag tog körkort för tre år sedan.
 
Är det inte så att om det är två tavlor gäller båda var för sig? Dvs att det alltid är 1 h och satt man bara får stå där under de angivna tiderna? Men om allt stått på samma skylt hade det varit att man under angivna tider får stå 1 h och annars fritt.
Ganska säker på att det var så jag fick lära mig när jag tog körkort för tre år sedan.

Hoppas verkligen fri tid utöver för annars måste jag gå flera 100 meter i ottan😂😂😂
 
Är det inte så att om det är två tavlor gäller båda var för sig? Dvs att det alltid är 1 h och satt man bara får stå där under de angivna tiderna? Men om allt stått på samma skylt hade det varit att man under angivna tider får stå 1 h och annars fritt.
Ganska säker på att det var så jag fick lära mig när jag tog körkort för tre år sedan.
Ja, jag ändrar mig till att det här nog är det rätt svaret.
 
När det är två tilläggstavlor gäller de separat, inte tillsammans. Dock tycker jag den där skylten är lite konstig. Du får dels parkera vardagar 8-18 och dels i en timme. Hade de stått på en skylt hade du ju fått parkera i en timme under angivna klockslag. Nu tror jag du får parkera 1 h utanför angivna klockslag och hur länge du vill mellan 8-18, men den var knepig.
Nä, det är väl att det är förbjudet att stå där övrig tid? Enbart 1 h och enbart mellan 8-18. Hade det stått på samma skylt hade det varit fritt resten av tiden?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 279
Senast: Calmiche
·
Tävling Kom inte på någon riktigt bra titel, men hur som. Nu har jag varit ute lite och sett hur några Pay & Jumps går till på 3 olika ställen...
2
Svar
27
· Visningar
3 020
Senast: Gnapp
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 482
Senast: Jerseyite
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp