Får jag parkera här?

Blir så förvirrad nu😬😂
Titta efter i korsningen närmast före där du parkerar (Den skal evt. finnas inom 10 meter efter korsningen på den sida du ämnar parkera) , finns det en parkering/stopp förbjudet skylt eller huvudled skylt är all parkering mellan 1800 - 0800 förbjudet. Om sådan skylt inte finns är fri parkering tillåtet i gällande tidrymd 1800-0800 (Om det då inte finns en reserverad/abonnerad parkering skylt stället). Vet en del ställen där boende har reserverade/abonnerade platser för sin natt parkering det fiifiga är att de kan parkera redan kl 1700 för en timmes parkeringen fram till kl 0900 och använda en tiimmes regeln även på morgonen.
 
Senast ändrad:
Titta efter i korsningen närmast före där du parkerar (Den skal evt. finnas inom 10 meter efter korsningen på den sida du ämnar parkera) , finns det en parkering/stopp förbjudet skylt eller huvudled skylt är all parkering mellan 1800 - 0800 förbjudet. Om sådan skylt inte finns är fri parkering tillåtet i gällande tidrymd (Om det då inte finns en reservervd parkering i stället).
Precos innan är det ett torgområde så promenadskylt ni vet när gående har företräde
 
Precos innan är det ett torgområde så promenadskylt ni vet när gående har företräde

Gå gata skylten säger bara att man kan förvänta sig gående på och i gatan. den har inget samband med parkerings reglerna om den inte kombineras med skyltenna enkelriktad eller inkörning förbjudet och parkerings zoner är utmärkt så som på din skyllt.
 
Gå gata skylten säger bara att man kan förvänta sig gående på och i gatan. den har inget samband med parkerings reglerna om den inte kombineras med skyltenna enkelriktad eller inkörning förbjudet.
Okej för inga andra skyltar syns nära denna skylt mer än att gångfartsområdet slutaR. Sen kör man 30km/h x antal meter förbi en skola innan det blir 50
 
Okej för inga andra skyltar syns nära denna skylt mer än att gångfartsområdet slutaR. Sen kör man 30km/h x antal meter förbi en skola innan det blir 50

Då är det ingen gångfarts gata oc höger regeln gäller i alla korsningar, m.a.o du har fri parkering mellan 1800 och 0800.
 
Har glömt meddela vilket svar jag fick av min kommun angående parkering!😁

"Hej *****. Det är lite klurigt med parkeringsskyltar. Jag har kollat med samhällsbyggnadskontoret och detta gäller: Parkering 1 timme mellan 8 - 18 vardagar, övrig tid fri parkering. /Josephine, kommunikatör"
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
Tävling Kom inte på någon riktigt bra titel, men hur som. Nu har jag varit ute lite och sett hur några Pay & Jumps går till på 3 olika ställen...
2
Svar
27
· Visningar
3 020
Senast: Gnapp
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 483
Senast: Jerseyite
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp