Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Får jag rida p&j på stor häst även om jag inte hade fått tävla på stor häst

Hästägare

Trådstartare
Funderar på att köpa en häst som jag får göra något med!

om jag är under 16 (är det väll) så får jag inte rida på riktiga tävlingar?

min fråga är då får jag rida stor häst på en p&j även om jag är under 16år?

Det finns lite regler kring minderårig ryttares rätt att starta, t.ex. måste ryttaren vara minst 12 år för att starta 1,30-klass.

Hur gammal är du, och har du tagit grönt kort?

Pay and Jump är inte en tävling utan en typ av träning där arrangören själv sätter reglerna men generellt brukar man följa TR vad gäller säkerhet som minst.

Min tanke är att jag ska enbart hoppa en p&j!

får jag åka på en p&j med en stor häst utan grönt kort och vara under 16år?
Vartifrån har du fått att det skulle vara någon gräns vid 16 år?

Ja, det är inga problem att åka på pay&jump. Första gången jag var med på en sådan var jag sex år och hästen storhäst, inga problem. Grönt kort behövs inte vid träningstävlingar.

Vartifrån har du fått att det skulle vara någon gräns vid 16 år?

Ja, det är inga problem att åka på pay&jump. Första gången jag var med på en sådan var jag sex år och hästen storhäst, inga problem. Grönt kort behövs inte vid träningstävlingar.
Mja. Det kan behövas grönt kort om klubben kräver det, så man ska läsa inbjudan noga - men oftast behövs det inte.

Pay and jump är endast en träning och jag vet inte ett enda ställe som har krävt grönt kort här i Skåne. Däremot bör du se till att ha en egen försäkring.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en liten fråga! Jag har en triangelmärkt häst, en riktigt fin hopphäst som skulle gått em och lite till!! hon har kissing...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 057
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
580
Träning Nu behöver jag skriva av mig och kanske få lite input, för jag känner att jag bryter ihop och ger upp snart. Lång historia kort, jag...
Svar
17
· Visningar
831
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst förhoppningsvis under nästa år då jag nyligen börjat nytt jobb som kommer ta lite mer tid i anspråk. Dessutom...
Svar
19
· Visningar
1 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXIV
  • OS Tokyo 2020 / 2021
  • Hjälp en 15 åring!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar