Bukefalos 28 år!

Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Vi myndighetspersoner på familjerätten kan bara gå in och ge råd, vi har ingen bestämmanderätt. Det är endast domstolar som har.

Till Enya, kämpa på! Du har fog för att reagera!

Nu har jag inte läst de senaste sidorna i tråden, men blir det riktigt illa får du göra som FannyN och bestämma hur Elins pappa får träffa henne med skyddsaspekten som argument. Kan han inte ge henne den omvårdnad hon behöver ska han heller inte ha hand om henne!

Vad är riktigt illa? Jag försöker ha koll på kläder och blöjbyten i alla fall. Han är tex extremt slarvig med mössa, har alltid varit. Har lite svårt för att ta på overallen för det är bökigt ( och de har ju så varmt i bilen....) och nu när hon har jacka fick jag henne i förrgår med uppknäppt jacka och mössan i handen..... Eftersom det faktiskt inte har börjat bra så räknar jag med att det inte blir bättre heller...

Jag tycker dock att det inte är god omvårdnad att inte vilja lära sig tolka hennes signaler! Det är inte god omvårdnad att itne ta på hennes kläder, att slarva med blöjbyten och att mata mata mata pga felblandad mat elelr vad nu anledningen är. Det är väl HAN som är vuxen och ska gripa in när Elin inte har koll på vad hon vill?
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

knapplån:

Enya: Det finns ett sätt att i alla fall se till att hon får rätt blandad mat... Försök få honom att köpa den färdigblandade... :angel:
Och vad gäller smakisarna så behöver du inte överlåta det åt honom alls förrän det fungerar hos dig... :idea:. Introducera smakisar i lugn och ro själv tills hon äter bra av dem, utan att nämna det för honom. Sen när han ska börja ge så räcker det förhoppningsvis att du berättar vilka sorters burkmat hon tycker om.

Vad gäller vad som är dålig omvårdnad så var det ju ett smärre utvecklingsstört par som inte fick behålla sitt barn (trots ett bra socialt nätverk) och då var ett av testen de fick göra just att blanda vällingen rätt... :smirk: (program på Kalla fakta för några år sen)
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag är glad att du verkar känna dig starkare och att ditt liv har vänts till ett bättre håll. Men jag tycker det är synd att du valde att skaffa barn med en man som de flesta andra verkar anse vara genuint korkad och mer eller mindre empatistörd. Var det verkligen inga klockor som ringde?!
Som tur är verkar det dock som att resultatet (Elin) blev väldigt lyckat:love:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Ja, ingen kan väl betvivla att även jag misstror Elins pappa!

Jag vet verkligen inte hur illa det måste vara hos honom för att familjerätten ska kunna agera på sådant du berättar för dem. Man vill ju inte vänta på att hon ramlar från skötbordet för att han inte fattat att hon plötsligt lärt sig att vända på sig, heller.

Det verkar ju som om hon får mat varje gång hon piper, och eftersom hon inte vill sova i famnen, kan man ju anta att en del pip beror på trötthet, och att hon inte kan sova. Sen kräks hon upp överskottet - det är väl inte farligt, men trevligt kan det ju inte heller vara. Sen undrar jag, kan det vara så att hon är lite otryggare hos sin pappa och därför får ett intensivare sugbehov? Sugbehovet är ju väldigt grundläggande hos en bebis, och jag minns att min unge sög mer på allting när det hände saker omkring honom som han inte var van vid. Har Elin napp, eller snuttefilt eller nåt?

Kanske ska du säga till familjerätten precis allt som du tycker är skumt med pappans relation till Elin? Så ser du vad de säger. Nämn även sådant som att han håller henne som en sak, och att till och med hans mamma lägger märke till den typen av saker hos honom.

Jag tror att de känslor du har, Enya, av att vilja att Elin är din dotter, är lik dig, och så vidare, är reaktioner på det jobbiga i början av Elins liv, det jobbiga du varit igenom sedan din man dog och den här ny-starka känslan av att vilja ha kontroll över din familj. Så länge du själv ser att det är känslor, som du inte alltid bör handla efter till 100%, så tycker inte jag att det är oroande eller fel. Jag tror att du lugnar dig med tiden, om du får ha det bra.

Jag tycker precis som Ramona: du kan gott sträcka på dig mycket mer. Du har fått två barn friska och sunda genom bebisfasen, det är nte troligt att du ger Elin för lite mat! Dessutom är hon ju oftast hos dig, så om du ger henne för lite mat, skulle det synas att hon inte växte som hon ska. Men hon skiner ju av hälsa på varenda bild du lägger ut!

Här ser man en osäkerhet hos dig som gör mig lite ledsen. Du tror så lätt att du blir kritiserad, även när någon bara frågar något i vad andra uppfattar som neutral frågeton. När det gäller barn, och i jämförelse med Elins pappa, behöver du inte vara osäker! Du vet mer än han. I alla frågor som handlar om att kunna ta hand om småbarn - kläder, mat, sömn, temperatur etc, är det du som kan. Du behöver inte tänka att hans sätt är lika bra, för det allra mest troliga är att hans sätt inte är lika bra, om det avviker mycket från ditt.

(Sen finns det ju frågor som inte har med vad man kan att göra - tex vilken finklänning som är sötast. Men det är ju en helt annan sak.)

En sak begriper jag inte. Jag förstår inte varför du och Elins pappa håller på och tjafsar om er relation och gör varandra svartsjuka och annat på MSN? Varför gör ni det? Varför gör du det?
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Enya: Det finns ett sätt att i alla fall se till att hon får rätt blandad mat... Försök få honom att köpa den färdigblandade... :angel:
Och vad gäller smakisarna så behöver du inte överlåta det åt honom alls förrän det fungerar hos dig... :idea:. Introducera smakisar i lugn och ro själv tills hon äter bra av dem, utan att nämna det för honom. Sen när han ska börja ge så räcker det förhoppningsvis att du berättar vilka sorters burkmat hon tycker om.

Vilka bra förslag! Här talar en rutinerad förälder!

Ja, just det tänkte jag på också, ja. Jag fick nästan skrämselhicka: de första smakportionerna ska inte vara kebabsås eller annat färdigköpt junkfood för vuxna och tonåringar!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Men jag tycker det är synd att du valde att skaffa barn med en man som de flesta andra verkar anse vara genuint korkad och mer eller mindre empatistörd. Var det verkligen inga klockor som ringde?!
Inga klockor som Enya hörde. Och barnet var inte planerat, utan en olycka som de bestämde sej för att göra det bästa av situationen utav. Upp till den dagen Elin föddes var hennes pappa ok. Men när hon föddes blev han som förbytt. Allting står i tråden!!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

knapplån:

Enya: Det finns ett sätt att i alla fall se till att hon får rätt blandad mat... Försök få honom att köpa den färdigblandade... :angel:
Och vad gäller smakisarna så behöver du inte överlåta det åt honom alls förrän det fungerar hos dig... :idea:. Introducera smakisar i lugn och ro själv tills hon äter bra av dem, utan att nämna det för honom. Sen när han ska börja ge så räcker det förhoppningsvis att du berättar vilka sorters burkmat hon tycker om.

Vad gäller vad som är dålig omvårdnad så var det ju ett smärre utvecklingsstört par som inte fick behålla sitt barn (trots ett bra socialt nätverk) och då var ett av testen de fick göra just att blanda vällingen rätt... :smirk: (program på Kalla fakta för några år sen)

Det var en jättebra idé med att köpa färdigblandad!! Dock finns det ju några saker som är ett problem... han är så sablars snål!!!! Dessutom tror jag mig ana nånstans i mitt huvud att det KAN vara så att han itne köper svensk ersättning- och itne förstår språket det står på... KAN vara så, jag vet inte. Den utlänska är ju billigare, precis osm blöjorna han köper....

Det där med smakisarna. Jag blir arg bara jag tänker på det för jag anser att JAG har rätt att få göra det i fred för han har henne så sablars lite, men han anser säkert att HAN har lika stor rätt då han är pappa! Ska jag säga rakt ut att han itne får ge henne nåt sånt alls? För han KAN verkligen inte! Och dessutom, det är inte lönt att berätta något om hur man gör för han BRYR sig inte, säger att han gör preciiiiis så som man ska och om sanningen ska fram gör han som han själv tycker.... det är så det kommer bli. Och det gör mig fruktansvärt arg. Även om jag inte berättar nåt så kommer hans mamma att skrika ut det så han verkligen hör det. SUCK:crazy:

Det programmet såg jag! Tack för att du påminde mig! För jag anser att om man INTE kan blanda ersättningen RÄTT så bör man skaffa en vandrande pinne och lämna ifrån sig barnet till nån som uppenbarligen har en högre utbildning.....
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag är glad att du verkar känna dig starkare och att ditt liv har vänts till ett bättre håll. Men jag tycker det är synd att du valde att skaffa barn med en man som de flesta andra verkar anse vara genuint korkad och mer eller mindre empatistörd. Var det verkligen inga klockor som ringde?!
Som tur är verkar det dock som att resultatet (Elin) blev väldigt lyckat:love:

Förlåt om jag är lite väl hård, men jag tycker att din kommentar är rent av elak! Alla vi människor står ibland inför val som inte är lätta att avgöra vad som är rätt i. ALLA har gjort det mer än en gång i sina liv. Detta valet funderade jag mycket på och valde att ta just tjuren vid hornen och få ett helvete istället för att göra abort.

Och ibland inser man att ; HELVETE! jag valde fel!

Men ännu har jag inte tyckt att mitt val var fel. Hur kan man tycka att sina barn är fel;)
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Ja, ingen kan väl betvivla att även jag misstror Elins pappa!

Jag vet verkligen inte hur illa det måste vara hos honom för att familjerätten ska kunna agera på sådant du berättar för dem. Man vill ju inte vänta på att hon ramlar från skötbordet för att han inte fattat att hon plötsligt lärt sig att vända på sig, heller.
Men det är så jag tror det kommer vara, att jag mest ses som en gapig mamma som misstror pappan- och så skadar Elin sig pga slarv från hans sida så blir jag hörd äntligen. Och det känns så onödigt att Elin ska betala priset. Som vanligt.

Det verkar ju som om hon får mat varje gång hon piper, och eftersom hon inte vill sova i famnen, kan man ju anta att en del pip beror på trötthet, och att hon inte kan sova. Sen kräks hon upp överskottet - det är väl inte farligt, men trevligt kan det ju inte heller vara. Sen undrar jag, kan det vara så att hon är lite otryggare hos sin pappa och därför får ett intensivare sugbehov? Sugbehovet är ju väldigt grundläggande hos en bebis, och jag minns att min unge sög mer på allting när det hände saker omkring honom som han inte var van vid. Har Elin napp, eller snuttefilt eller nåt?
Det låter så härligt när du kallar din son för "min unge":D:love:

Jo JAG tror att hon inte är lika trygg hos honom som hos mig. Hur skulle hon kunna bli det när hon inte träffa honom så ofta och de flesta gångerna sedan detta systemet kom i bruk har hon faktiskt sovit om inte hela tiden så nästan. Det är mer de senaste gångerna som hon varit vaken och det är också då det här skrikande har börjat. Förra veckan hade han inte henne alls. Förra veckan igen hade han henne en gång. Denna veckan hade han henne två gånger. Hur kan hon kunna känna sig trygg hos en person som hon känner väldigt lite?
Ja hon har napp. Vid ett tillfälle för en tid sedan sa han att hon inte behövde napp så hon fick helt enkelt inte den, en jag vet inte om det är så att hon itne har nån hos honom nu. Men det tycker jag bara visar på hur egoistisk och korkad han är., om hon inte har nappen hos honom alltså.

Jag tror också som du att han matar istället för att tex lägga henne så hon kan sova. Och samtidigt undrar jag om hon hade somnat? Han lägger vä henne i sin säng och de känner hon ju inte alls. Jag tror detta kommer bli en ond cirkel om han inte börjar ta hand om henne mer nu.

Kanske ska du säga till familjerätten precis allt som du tycker är skumt med pappans relation till Elin? Så ser du vad de säger. Nämn även sådant som att han håller henne som en sak, och att till och med hans mamma lägger märke till den typen av saker hos honom.
Visst kan jag göra det, och funderar på att göra det med, men det känns lite som om jag ska vänta lite till och typ samla på mig lite mer saker. Annars blir jag nog bara bortviftad som gnällig.

Jag tror att de känslor du har, Enya, av att vilja att Elin är din dotter, är lik dig, och så vidare, är reaktioner på det jobbiga i början av Elins liv, det jobbiga du varit igenom sedan din man dog och den här ny-starka känslan av att vilja ha kontroll över din familj. Så länge du själv ser att det är känslor, som du inte alltid bör handla efter till 100%, så tycker inte jag att det är oroande eller fel. Jag tror att du lugnar dig med tiden, om du får ha det bra.
Jag tycker att om han ska kalla Elin för sin dotter så borde han ta mer ansvar. Bli en pappa helt enkelt. Som det är nu borde han mest skämmas. Att inte ens titta ner i vagnen så fort han ser oss ser jag som rätt allvarligt!

Jag tycker precis som Ramona: du kan gott sträcka på dig mycket mer. Du har fått två barn friska och sunda genom bebisfasen, det är inte troligt att du ger Elin för lite mat! Dessutom är hon ju oftast hos dig, så om du ger henne för lite mat, skulle det synas att hon inte växte som hon ska. Men hon skiner ju av hälsa på varenda bild du lägger ut!
Jo jag förstår det. Och på bvc är allt ok, vid varje besök där, hon följer båda sina kurvor perfekt och ser frisk och välmående ut.

Här ser man en osäkerhet hos dig som gör mig lite ledsen. Du tror så lätt att du blir kritiserad, även när någon bara frågar något i vad andra uppfattar som neutral frågeton. När det gäller barn, och i jämförelse med Elins pappa, behöver du inte vara osäker! Du vet mer än han. I alla frågor som handlar om att kunna ta hand om småbarn - kläder, mat, sömn, temperatur etc, är det du som kan. Du behöver inte tänka att hans sätt är lika bra, för det allra mest troliga är att hans sätt inte är lika bra, om det avviker mycket från ditt.
Tänkte du på inlägget till cocos? Där ställde jag ju bara en fråga och förklarade mina övriga funderingar. Och faktiskt uppfattade jag just " jag har ingen ml-gräns.." som att hon misstolkat mitt inlägg till att jag har det , eftersom vi pratade just om mängden mat.
Det är lite som jag försökt förklara för Ramona. När hon försöker komma på en annan förklaring till Elins pappas beteende så känns det som om jag misstror HONOM. Men så är det ju inte, han ÄR verkligen just sån jag skriver! Han har ju inte Elin på torsdagar, inte för att han kanske är just så sjuk han säger utan för att jävlas! Varför liksom försvara honom och hans beteende? därför känns det som om jag behöver förklara och försvara mig. Usch vad jag rörde till det här:crazy:

(Sen finns det ju frågor som inte har med vad man kan att göra - tex vilken finklänning som är sötast. Men det är ju en helt annan sak.)

En sak begriper jag inte. Jag förstår inte varför du och Elins pappa håller på och tjafsar om er relation och gör varandra svartsjuka och annat på MSN? Varför gör ni det? Varför gör du det?

Ja, inte pratar vi om Elin på MSN. Inte ett ord om Elin. Vi pratar på MSN om vad vi gör just nu, vad vi har gjort i dag, vad v ska äta eller vad vi ska se på tv.... helt neutrala samtalsämnen. Men då och då berättar han något som jag inte kan ta utan att vara svartsjuk, och då har jag fått tala om det för honom, att jag itne vill att vi pratar om sånt för jag orkar inte veta nåt om det. Ibland gillar han dock att berätta sånt för mig av den enda anledningen att göra mig svartsjuk. Nej, vi diskuterar oftast inte vår relation varken på MSN elelr i telefon. Det hände väl då för några dagar sedan då jag var så arg att jag fräste ifrån,annars pratar vi aldrig om det.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

jag kanske minns fel men har det inte stått om hans egenheter här från i princip dag ett av relationen och jag har iaf hela tiden tyckt att han är vidrig missunsam,elak svartsjuk egenmäktig etc.....

Nu menar jag inte att Enya har gjort nåt fel för det är min idol,men om man tror att han var bra innan tom riktigt bra så finns det hopp om förbättring och det gör det inte i det fallet tror jag.

För Elins skull tycker jag att umgänge bör ske för hans del tillsammans med kontaktperson utsedd av kommunen.Helst innan flickan far illa av hans föräldrasvikt.
Och dit tycker jag man borde komma med hjälp av en barnavårdsanmälan och en advokat.

Åsa som jobbar på BUP med utrednigar och är familjehem och jourhem åt grannkommunen.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Min kommentar var inte på något sätt menad att vara elak, bara undrande. Jag har följt din tråd från början, allt ifrån första inlägget som faktiskt riktade sig mot Elins farmor (som det sedan kom fram framstod som en ganska vettig individ) ända till slutet.
Jag har läst dina och andras beskrivningar av Elins pappa och tyckte att det ganska klart framstod att han inte var något för dig (eller någon annan). Jag blir därför både förvånad och lite bedrövad (eftersom du antagligen måste förhandla med den människan i alla fall 18 år framåt) att du inte hade en susning om att han för andra framstod/framstår som korkad och empatilös. Tro mig, nog kan jag förstå att kärlek kan döva många varningssignaler men för framtida relationer skull kan det vara värt att begrunda NÄr du upptäckte hur han var och VARFÖR du inte upptäckt det tidigare. Så slipper du gå på en nit igen...
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag förstår hur du menar, men jag hade inga som helst planer att skaffa barn med honom. Men nu blev det så och vid den situationen valde jag vad jag hoppades och fortfarande hoppas det bästa valet.

Visst förstod jag att han inte var så poppis men den sidan han visade efter Elins födelse förstod jag inte riktigt att han hade. Visst, en del av den kankse men inte SÅ elak som han varit. Där blev jag förvånad.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Bara det som du skriver efter mitt inlägg gör mig orolig, att han är för snål för att köpa ordentlig mat och ordentliga blöjor till henne! Han har ett alternativ, betala underhåll till dig med 1287:- per månad så kan du skicka med ordentlig mat och blöjor!
Annat som oroar mig är att han inte klär henne ordentligt, inte förstår att en bebis inte ska ha smakportioner av kebabsås o s v. Varje sak för sig är inte så farlig men sammanlagt bildar det ett mönster som visar hans oförmåga som förälder och hans ovilja att lyssna på andra om barns behov.

En förälder ska ta hand om sitt barn och ge det en god omvårdnad. Om ena föräldern inte klarar av det måste andra föräldern skydda barnet från den förälder som brister i omsorgen. Fortsätter han som han gör nu och nonchalerar sin dotters behov för att han är så barnslig att han tror att han jävlas med dig när han inte tar hand om Elin ordentligt måste du kanske stoppa umgänget eller åtminstone förändra formen på det.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag anväder Sempers kommer inte på namnet och är på jobbet det är inte babysemp utan den för känsliga magar.

Sedan vill jag ge dig rådet att läsa Görels inlägg och göra som hon säger.Jag vill inte oroa dig, men han sköter henne alltför dåligt för att du ska kunna acceptera det.Tänk på att du blir indragen i hans soppa om det händer något just för att du inte satt ned foten.man får inte slarva med mat och kläder till barn.Sedan har hon nog med att knyta an till sin familj nu och han ska ge sjutton i låta andra passa henne.Det blir för rörigt runt henne och det är skadligt.

Fan att du inte bor närmare.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag anväder Sempers kommer inte på namnet och är på jobbet det är inte babysemp utan den för känsliga magar.
Lemolac eller nåt?

I övrigt kan jag bara hålla med Er proffs i ämnet.
Det knyter sig i min mage när jag läser om hur detta går till... :cry: Pappan måste ju få klart för sig att man inte kan behandla ett spädbarn hur som helst bara för att man är trotsig mot mamman. Att hans rätt att vara förälder faktiskt förverkas när han missköter sig så!
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

För de som inte vet vad jag jobbar med så är jag familjerättssocionom och ger mina råd utifrån professionell vinkel. Enya vet om det och flera andra som skrivit i tråden:)
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Bara det som du skriver efter mitt inlägg gör mig orolig, att han är för snål för att köpa ordentlig mat och ordentliga blöjor till henne! Han har ett alternativ, betala underhåll till dig med 1287:- per månad så kan du skicka med ordentlig mat och blöjor!
Annat som oroar mig är att han inte klär henne ordentligt, inte förstår att en bebis inte ska ha smakportioner av kebabsås o s v. Varje sak för sig är inte så farlig men sammanlagt bildar det ett mönster som visar hans oförmåga som förälder och hans ovilja att lyssna på andra om barns behov.

En förälder ska ta hand om sitt barn och ge det en god omvårdnad. Om ena föräldern inte klarar av det måste andra föräldern skydda barnet från den förälder som brister i omsorgen. Fortsätter han som han gör nu och nonchalerar sin dotters behov för att han är så barnslig att han tror att han jävlas med dig när han inte tar hand om Elin ordentligt måste du kanske stoppa umgänget eller åtminstone förändra formen på det.

Jag förstår att du reagerar, men jag måste förtydliga en sak känner jag. Blöjorna han köper är väl det inget större fel, de är bara inte svenska och är då billigare ( ju billigare desto bättre tycker han ju) och han har tidigare köpt nan och baby semp pulver till henne men det var innan han köpte de där billigare blöjorna. Jag har alltså itne koll på vad han har nu. Däremot menade jag att han köper inte de färdigblandade förpackningarna med mat eftersom de är dyrare än vanlig mat. Och om han köper den utländska ersättningen så förklarar det en hel del när det ju gäller hennes hunger och hennes kräkningar. Men jag har så klart inga bevis om det här, det är bara funderingar. Dock slarvar han med mössa, knäpper inte jackan och overallen, har någon gång lämnat med overallen. Så det där tänker jag inte ens försvara honom i, för det är FEL att göra så mot en bebis tycker jag.

Jag blev helt paff när han berättade att han gett henne lite sås att smaka på för hon ville ha. Vadå ville? Hon ville ha min macka i morse borde jag då malt ner den i ersättningen till henne, för att hon ville???:mad: Dock funderade jag på om jag är lie känslig. Hon är tre månader och ska börja med smakisar om en månad. Och hon fick ju inte så mycket. Samtidigt känner jag att , som du skriver, var sak för sig är ju inte såå mycket att orda om men sakerna tillsammans tycker itne jag är ok.

Att han lämnar henne till andra gör han ju inte mer än att folk är hos honom och håller henne och matar henne och byter på henne. Det har han ibland berättat att den matade och bytte och så har det gällt när han haft henne sina ynka 4 timmar.... Jag har även sett och hört tex när vi varit hos hans mamma tidigare och även hos andra att han tyckte det var bra att andra gjorde för då slapp han. Visst får han lov att låta andra göra det, men hur ofta är egentligen ok? Speciellt med tanke p att han itne träffar henne så ofta, är det ok att "låna" ut henne då?

Det enda jag har att gå på är mina aningar, det lilla han berättar och hur han varit för en månad sedan. Däremot vet jag var han köper blöjorna och ska gå dit och fråga ägaren om han köper hennes mat också där. Då får jag svar på det utan att fråga honom och få hans bråkande över det. Får jag ett svar att han köper mat så vet jagi nte hur jag ska göra. Be butiksägaren förklara måtten för honom? Elelr säga åt honom att köpa annan mat och blanda den som man ska exakt, om inte så drar jag in umgänget med argumenten att han inte sköter om henne som man ska? Fast å andra sidan borde hon ju få samma mat som jag har så han får vackert köpa det.

Det som också gjorde mig irriterad varatt jag köpte dr browns flaska till honom och en till mig och så slarvar han bort den och köper en annan sorts flaska utan att först tala om det för mig. Varför är det så väldigt svårt att försöka ha allt så likt det går, för Elins skull? En flaska är inte så mycket att orda om kan an tänka, men jo, för Elin var det ju det då hon inte kunde dricka av andra flaskor då det kom för fort. Med andra ord fick hon lära sig på nytt varje gång han hade henne..... Om han nu tycker att det är skitsamma vilken flaska hon har, varför då itne köpa samma som jag har, för Elins skull? Varför ska hon behöva få ändrade rutiner bara för att han är sur på mig? Och borde inte så mycket som möjlig vara samma hos oss båda då hon faktiskt pendlar mellan oss kan man säga? Boirde vi då itne vara överdrivet noga med rutinerna då?
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag vill itne få problem för att han gör fel. Så jag ska göra som jag skrev till Görel, kolla upp det här genom andra för att få lite fakta och så ska jag prata med familjerätten också om det här. En av ledarna ringer varje vecka och det brukar bli måndagar. Ska nog ta tillfället i akt och prata med henne om det här då. i morgon ska jag åka till den här butiken i alla fall. Jag ska även prata med hans kompis, ska ju ändå prata med honom om en sak jag behöver hjälp med som han har lovat att fixa åt mig. ÄR Elins pappa i närheten så är jag säker på att jag inte ens behöver fråga något om honom utan han berättat allt helt frivilligt!

Sedan funderar jag på att vara jävlig och lämna med blöjor och ersättning som är färdigblandad och säga att han ska ge det istället.....

Jag ska erkänna att jag har känt mig som en sk hönsmamma som "bara letar fel på pappan", men det känns inte ok at andra här tar det på riktigt allvar.....för då betyder det att jag inte alls är en hönsmamma utan tvärtom borde reagera mer! Och jag vill ju inte tro att hon far illa hos honom.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 792
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 377
Senast: Tassa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 362
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 172
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp