Bukefalos 28 år!

Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Sedan funderar jag på att vara jävlig och lämna med blöjor och ersättning som är färdigblandad och säga att han ska ge det istället.....
Blöjor är lite överdrift kanske....men att lämna färdigblandad ersättning tycker jag är en bra ide. Jag tänkte föreslå den tidigare, men var rädd för en utskällning då det blev mer jobb för dej. ;) :angel:

Skicka med henne en flaska på de fyra timmarna han har henne och säg till honom vilken tid hon ska ha mat på. Jag tror att han faktiskt uppskattar det, även om han gör sken av att han kan bäst själv.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Just det där med ersättningen blir jag lite fundersam över. Är det inte ganska viktigt att hon får samma på båda ställen? Just för att man då kan vara säker på att hennes mage tål den och att hon då slipper omställnigar? Eftersom han dessutom förbrukar så lite, då hon inte är där speciellt mycket så kanske det kunde vara idé att skicka med. Behövs det då ett argument så får du väl säga att du inte hinner förbruka det innan sista datum annars eller nåt.

Jag blir också oroad av hans totala brist på förståelse för ett barns behov, jag menar kebabsås? Varför? Och vadå vill, hur visste han att hon ville ha kebabsås? Har han blivit tankeläsare? Eller så kanske ni har ett väldigt tidigt barn vad det gäller tal? ;) Hur som helst så spelar det ingen roll om han tror att hon vill ha kebabsås... man gör inte så. Om Elin skulle säga att hon vill känna på en varm platta, prova cigaretter eller dricka öl... jösses där kan vi snacka fri uppfostran :smirk:

När det gäller Elins bästa Enya får du inte låta något komma i vägen, inte ens din oro för att du ska bli osams med pappan. Du verkar väldigt nervös för att han ska kunna ta henne ifrån dig och det är lite synd. Det gör att jag får känslan av att du hellre backar undan än tar striden. Jag tror personligen att det är bättre att ta striden nu, inte om några år. Prata med familjerätten om din oro och hör vad de råder dig till. Tyvärr tror jag att det kan vara bra om du kollar dina möjligheter till advokat med. Många hemförsäkringar innehåller rättskydd, kolla upp din.

De erfarenheter jag har med mig av mina två separationer är att man måste få vara osams och oense, det är en del av processen. Dock är det bästa som jag känner att ha så liten kontakt som möjligt tills man känner att all besvikelse, ilska och känslor lagt sig. Det kan ta väldigt lång tid men det gör att man har lättare att få distans till personen när man minimerar kontakten. Det i sin tur kan leda till att det är lättare att ha en neutral relation när det gäller samarbetet runt barnen sen. Naturligtvis är detta olika för alla men så har jag upplevt det.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det går itne att utbilda en person som inte vill utbildas.

Nej, det stämmer, och det går inte att utbilda en person som inte kan utbildas.

Om barn säger man att "Barn gör som vuxna gör, inte som de säger"

Alltså, man måste SE hur andra gör för att lära sig och för att kunna ta in information.

Hur man hanterar ett litet barn finns ofta naturligt i de allra flesta människorna, därför att vi blivit naturligt behandlade och älskade som små spädbarn, det "minnet" gör att vi kan överföra det på våra egna barn.

Har man svårigheter med den inlärningen så är det just som du säger, att det spelar ingen roll hur många gånger man ger informationen, för det går i alla fall inte in.
ÄR det så för Elins pappa, är det rent skadligt att han är ensam med henne, han skulle behöva ett "hjälpjag" som leder honom i föräldrarollen.

Däremot kan man lära sig, men först måste man ha motivationen.

För din del blir det svårt att påvisa att han missköter Elin i olika situationer, iom att han inte visar upp sig på bvc eller på era familjemöten.

Flera av de situationer som du beskriver om hur Elin har det hos pappa är anmälningsbara.

För dig gäller det att vara den goda föräldern och kompensera upp hans brister.

Kram på dig:love:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag kommer svara på era inläg lite senare!

*kl*
Försökte ta upp matproblemet med Elins pappa via MSN i dag, frågade honom vilken mat han har och då sa han att han hade den vi hade från början. När jagfrågade om namn sa han att det var en vit förpackning. Men om han nu var hemma, vilket han var, så borde han ju gå och kolla vad maten heter?? Jag berättade att Elin äter ca 180 varje gång hon äter och att det är var tredje timme. Jag skrev också att hon därefter är glad som en sol. Han svarade att det var hon hos honom med men då skrev jag att han ju sagt att hon är ganska skrikig och inte vill sitta själv och så loggade han ut. Eller så bråkar internet med honom. Jag ringde då hans mobil men fick inget svar, men signalerna går fram. Jag har nu ringt tre gånger och han vägrar svara. Jag tänkte ta upp med honom om att vi kan gå över till Nan 2 istället, för det är kanske så att hon inte blir mätt. (:angel: )

Men han verkar ganska ointresserad av att prata om det, så jag ska fortfarande kolla upp honom.... Han fick en chans att vara delaktig i ett beslut, vi har ju gemensam vårdnad (:angel: ) men sumpade det så då kommer jag att fatta beslut över hans huvud när det gäller Elin.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag har lite funderingar, riktade särskilt till Enya, Görel och FannyN. (Jag har även andra funderingar, riktade mest till Enya, men just nu känns Elins situation mer angelägen att ta tag i.)

Jag tycker att det varit mycket stärkande att se era inlägg i tråden, Görel och FannyN. Ni kan det här, och allt ni skriver stärker och förtydligar för mig den bild av Elins pappa som Enya ger.

Jag tänker som ni andra att pappans brister en och en inte är katastrofer, men tillsammans är det illa.

Enya är rädd eller osäker för bråk med karln, vilket jag förstår, för han har ju visat att han är en jäkla typ att vara ovän med. Enya är också orolig för att det ska heta att hon saboterar umgänget, vilket jag också förstår. MEN det måste ju finnas en punkt där sådan oro är omotiverad, där det står klart att mamman (Enya i det här fallet) gör rätt, och inte är en kärringmorsa med kontrollehov som jäklas med pappan. Skulle ni, proffsen, säga att Enya och Elin och hennes pappa är framme vid den punkten?

Om ja, så undrar jag vad man kan göra för att få myndigheter att uppmärksamma detta, och få hjälp med tex en kontaktperson som är med när Elins pappa har Elin - eller få hjälp så att allt kan ske på Enyas villkor, utan att hon behöver oroa sig för att få kritik för att sabotera umgänget? Sådan oro är nämligen förödande, det råkar jag veta.

Krävs det att en anmälan om risk för vanvård kommer in till sociala myndigheter i Elins pappas kommun? Kan vem som helst göra denna anmälan? Skulle tex jag kunna göra denna anmälan (jag har aldrig träffat någon av de inblandade, men som framgår av tråden har jag nästan daglig, ganska nära kontakt med Enya)? Hur kan man annars gå till väga? Viktigt här är ju att det är pappans brister som fokuseras, inte att det hela blir till en fråga om Enya.

Det oroar mig lite att det dels kan framstå som Enyas fel om hon inte låter pappan göra som han tycker, dels att det framstår som hennes fel om hon lämnar Elin till pappan och Elin då blir illa omhändertagen. I så fall är ju allt Enyas fel, och det finns inget som är rätt för henne att göra. Ser verkligen regelverket ut så att hon hamnar i en sådan rävsax?

Vill tillägga att jag känner seriös oro just för sådant som att Elin ramlar från skötbordet hos sin pappa, just för att han är så ouppmärksam på hennes person och hennes behov.
 
Senast ändrad:
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Petruska: Vilket bra inlägg!!! :bow: :bow: :bow:
Det oroar mig lite att det dels kan framstå som Enyas fel om hon inte låter pappan göra som han tycker, dels att det framstår som hennes fel om hon lämnar Elin till pappan och Elin då blir illa omhändertagen. I så fall är ju allt Enyas fel, och det finns inget som är rätt för henne att göra. Ser verkligen regelverket ut så att hon hamnar i en sådan rävsax?
Dethär har jag ju också erfarenhet av. Jag löste det genom att ha tät kontakt med soc och alltid kolla med dem hur jag skulle göra i olika situationer för att lösa dem på bästa sätt. Iom att jag verkligen vill mina barns bästa är det till både min och barnens fördel att soc vet så mycket som möjligt. Men jag har också konstaterat att soc på min ort funkar väldigt bra i dethär hänseendet :love: , och att det kanske inte gör det överallt, tyvärr. :(
Skulle jag ha försökt klara min situation själv hade det gått åt h-e. Just pga det du skriver ovan. Ingen skillnad hur man gör, så gör man fel. Och är motparten illvillig nog, kan det få väldigt stora proportioner och konsekvenser. :crazy:
Vill tillägga att jag känner seriös oro just för sådant som att Elin ramlar från skötbordet hos sin pappa, just för att han är så ouppmärksam på hennes person och hennes behov.
:crazy: Dethär hände ju mig. :crazy:
En kompis fick motorstopp med hästsläpet. Jag tog min bil och drog hem henne och hästen. Och under tiden skulle exet byta blöja på dottern, och hon föll med huvudet före i betonggolvet och fick hjärnskakning. :eek: Behöver jag säga att jag slängde ut skötbordet? :crazy:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det jag vet är att om någon anmäler det här pga det jag har skrivit så kommer ju han att få veta att jag indirekt ligger bakom och då blir det inte lätt att resonera med honom. Med andra ord kommer jag att få skit för det, även om han gör fel. Så det jag tänkt är att prata med familjerätten på måndag och punkta upp just varje sak som är fakta och sedan punkta upp allt jag TROR och sedan allt jag är orolig för ( i ett mail till en av de personerna och ta upp det i telefon med den andra, om jag nu kan göra så alltså, inte säkert att hon vill prata om det utan tycker jag ska vända mig till den andra ledaren som har hand om det här).

För att det inte ska slå tillbaka på mig krävs det att så få myndighetspersoner blir inblandade. Tycker familjerätten att vi ska ha ett möte om det här så kommer jag att inte ge honom nåt val- gå på mötet om han vill träffa Elin. Sedan är han ju en stjärna på att ljuga ( nåja, jag tror ju inte honom men han ljuger ofta) så allt om maten, skrikigheten, smakisen hon fick osv kan vara ren lögn. Det är sånt jag inte vet ju. Däremot ska jag kolla upp det här med vilken sorts mat han ger.

Han har förresten inte ett skötbord, det var bara ett exempel, kan inträffa från sängen oh soffan med tex. Och det är bara något jag är orolig för, inte nåt som HAR hänt, elelr som utan tvekan kommer att hända! Men frågan är, kan han verkligen räkna ut att hon kan trilla ner? Ja, när hon var mindre och sov i sängen la han täcke och kuddar runt henne. Men det tycker jag är en sak, när hon blir äldre och rör sig... han har henne så sällan så han kanske itne har koll på HUR mycket hon rör sig? Och så¨händer en olycka pga det.

För att en anmälning ska kunna "ge" något krävs bevis. Som det är nu är det ju bara mina ord, hans mamma elelr vänner skulle aldrig gå emot honom vilket ju innebär att det inte finns något som styrker att det är som jag säger. Vilket innebär att jag som du säger, kommer att ses som en sabotör.
Och den som förlorar mest på det är Elin. Jag har däremot lärt mig att inte lämna henne så många timmar till honom utan det räcker med de här 4 timmarna han har henne i vanliga fall.

Jag vill vänta tills jag har lite mer att komma med, till jag pratat med familjerätten.

Sedan tror jag helt allvarligt att folk inte ser så allvarligt på det här. Att hon inte har mössa när han lämnar henne, vad gör det? Hon sitter ju i en bil och har luva på jackan eller overallen ( hur mycket gör en sån nytta då den är rätt stor....) Det är inte så långt mellan bilen och inomhus hos någon av oss= jag kommer ses som gnällig.

Och meningen är att han ska lära sig att ta bättre hand om Elin, inte att han ska kunna utnyttja en anmälning mot honom till at jag är elak och vill sabotera.

Tror också jag ska knysta om det här till hans mamma, då blir det nog fart på henne.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Petruska: Vilket bra inlägg!!! :bow:

Dethär har jag ju också erfarenhet av. Jag löste det genom att ha tät kontakt med soc och alltid kolla med dem hur jag skulle göra i olika situationer för att lösa dem på bästa sätt. Iom att jag verkligen vill mina barns bästa är det till både min och barnens fördel att soc vet så mycket som möjligt. Men jag har också konstaterat att soc på min ort funkar väldigt bra i dethär hänseendet :love: , och att det kanske inte gör det överallt, tyvärr. :(
Skulle jag ha försökt klara min situation själv hade det gått åt h-e. Just pga det du skriver ovan. Ingen skillnad hur man gör, så gör man fel. Och är motparten illvillig nog, kan det få väldigt stora proportioner och konsekvenser. :crazy:
Jag har visserligen inte kontakt med soc. nu, däremot har jag mailadress till personen jag hade kontakt med tidigare, och som vet en del om pappan till Elin. Jag ska maila honom och höra mig för om hur han tycker jag ska göra. Skulle det bli en utredning så har han kanske inte hand om det, men han kan säkert ge mig råd just nu. Han sa också det sist vi träffades att det bara var att höra av sig till honom om jag undrade nåt.

Jag vill inte att jag ska hamna i en rävsax, och vid en anmälan nu så kommer jag att göra det- om den kommer härifrån speciellt. Så att prata med folk - fam.rä'tten och soc.- och lämna med välling och helt enkelt säga ifrån om att han inte får mata hela tiden och påminna om mössa, är ju nåt jag kan börja med.

:crazy: Dethär hände ju mig. :crazy:
En kompis fick motorstopp med hästsläpet. Jag tog min bil och drog hem henne och hästen. Och under tiden skulle exet byta blöja på dottern, och hon föll med huvudet före i betonggolvet och fick hjärnskakning. :eek: Behöver jag säga att jag slängde ut skötbordet? :crazy:

Jag hade inte slängt ut skötbordet. Det löser inte problemen. Jag hade knuffat ner honom för en trappa och frågat om det gjorde ont....:angel: Nej, jag menade inte det, är kanske bäst att skriva.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Enya: jag tycker att du gott kan fråga om råd, om du en gång har en kontaktperson. Det visar ju att du är intresserad av att lösa de problem som onekligen finns i situationen. Och att lösa problemen är till Elins fördel. För mig har det känts skönt att jag har sluppit att jämt och ständigt grubbla över hur jag ska lösa kniviga situationer. Jag skulle nog ha grubblat ihjäl mig. Så jag är jättetacksam över att jag har haft kompetent folk att fråga råd av! :bow: :bow: :bow:
Många många kramar :love: :love: :love:
PS Ja du har rätt. Jag slängde ut fel sak. Jag borde slängt ut exet. Mycket tidigare. :( Usch sånthär är så svårt. :cry:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Frågan är hur seriöst en förvaltning tar en anmälning från ett internetforum, men de har ju redan varit hos Enya och gjort hembesök i den vevan hennes man dog.
Så Enya finns redan i deras register.

Bestämmer man sig för att det finns befog att öppna en utredning efter x- antal hembesök, (Görel kan det bättre) så kommer de att göra en utredning på Elin och båda hennes föräldrar.

Enya kan själv välja att anmäla, eller prata med familjerätten, vilket jag tycker är en bättre väg att starta på iom att de redan är inblandade.

Att få en kontaktperson kan vara en lång process och min erfarenhet är att det ofta blir avslag på en sådan begäran om inte det finns domslut på enskild vårdnad, eller att famlijerätten bedömt att det finns allvarliga sammarbetsbrister hos båda föräldrarna.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Enya: jag tycker att du gott kan fråga om råd, om du en gång har en kontaktperson. Det visar ju att du är intresserad av att lösa de problem som onekligen finns i situationen. Och att lösa problemen är till Elins fördel. För mig har det känts skönt att jag har sluppit att jämt och ständigt grubbla över hur jag ska lösa kniviga situationer. Jag skulle nog ha grubblat ihjäl mig. Så jag är jättetacksam över att jag har haft kompetent folk att fråga råd av! :bow: :bow: :bow:
Många många kramar :love: :love: :love:
PS Ja du har rätt. Jag slängde ut fel sak. Jag borde slängt ut exet. Mycket tidigare. :( Usch sånthär är så svårt. :cry:

Det är lite det jag försöker få fram. Om en anmälan kommer in kommer han att göra allt för att dra mig i smutsen och kommer att anmäla mig hela tiden. Han kommer att göra allt för att blåneka och stoppa en massa lögner i utredarna. Han kommer inte att ta tills sig något utan kommer att tro på sina egna lögner. MEN om jag frågar om råd hos soc. och familjerätten och försöker få till ett möte oh ett samarbete mellan Elins pappa och mig, då har jag vunnit på mycket mer och han vänder inte taggarna utåt på samma vis, för då har ingen anklagat honom för något. Och DET är viktigt för att det ska funka bra med Elin. Självklart är en anmälning befogad om ungen trillar ner från skötbordet! Eller något annat händer, men just nu känns det som om det inte är tydligt anmälningsbart utan går att rätta till. Förstår du hur jag tänker?

Ja jag vill lösa problemen för Elins skull.

Kramar tillbaka!!!:love:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag förstår absolut hur du tänker, och tror att du är på helt rätt linje! Se bara till att du tar tag i det. :bow:
Med denhär typens människor är det inte bra att provocera i onödan, det blir bara längre processer och skitigare strider. Men för barnets skull kan man heller inte se mellan fingrarna, utan bör ta tag i saker på direkten. Därför är det bra om du själv kan vara aktiv och ta hjälp från din kontaktperson.
Det som är synd är ju att denhär tiden, som du skulle behöva till dina barn, går till schabbel med exet. Men det är nu sådant man inte kan göra något åt. Det bästa är att man gör det så effektivt som möjligt. Och att få en professionell syn på hur man bäst gör i olika situationer kan hjälpa mycket.
Råden du får ska du ta till dig, men alla beslut ska vara dina.
Lycka till!!! :love:
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag vill INTE ha med soc. att göra genom att få en anmälan på mig om Elin!!! DEt var så jävla nedtryckande och ångestframkallande sist och så vill jag inte må igen, sepciellt inte när Elins pappa är inblandad och komemr att utnyttja det så långt det går.

Jag vill INTE försvara mitt sätt att ta hand om mina barn inför folk som har som uppgift att vända och vrida på allt man säger och gör...

Jag vill INTE hamna i hans soppa och få skit för att HAN inte tar hand om sitt barn på ett önskvärt sätt!!

Så långt är jag bara beredd att gå om det visar sig vara befogat om det inte funkar att gå genom familjerätten om det här. Trots allt känns det som om det är familjerättens uppgift att finnas för oss så att problemen vi har kan lösas.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Blöjor är lite överdrift kanske....men att lämna färdigblandad ersättning tycker jag är en bra ide. Jag tänkte föreslå den tidigare, men var rädd för en utskällning då det blev mer jobb för dej. ;) :angel:

Skicka med henne en flaska på de fyra timmarna han har henne och säg till honom vilken tid hon ska ha mat på. Jag tror att han faktiskt uppskattar det, även om han gör sken av att han kan bäst själv.

Nej du får inga utskällningar av mig, dels för att du har rätt till en åsikt och dels därför jag inte tycker att din åsikt är något att skälla på dig för. Däremot håller jag itne alltid med dig om det du säger, men jag skäller inte på dig för det!:love:

Jag har inget emot mer jobb med maten, bara hon mår bra. Dessutom brukar jag blanda med mig mat när jag ska någonstans i alal fall ju.

Däremot räcker det inte med en flaska då man måste ha mer om hon mot förmodan skulle vara mer hungrig. Och sedan tror jag att du har fel när du säger att han skulle uppskatta det. Det skulle han inte göra, han skulle utan tvekan ta det som kritik och kanske till och med lämna tillbaka den orörd och säga att han kan ta hand om henne utan att jag lägger mig i.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det känns som om du har svårt att släppa taget om Elins pappa.
En sak som jag undrar över är varför ni har kontakt överhuvudtaget?
Att ni har det rörande Elin är ju självklart. Men varför har ni det i övrigt?
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag vill INTE ha med soc. att göra genom att få en anmälan på mig om Elin!!! DEt var så jävla nedtryckande och ångestframkallande sist och så vill jag inte må igen, sepciellt inte när Elins pappa är inblandad och komemr att utnyttja det så långt det går.

Jag vill INTE försvara mitt sätt att ta hand om mina barn inför folk som har som uppgift att vända och vrida på allt man säger och gör...

Jag vill INTE hamna i hans soppa och få skit för att HAN inte tar hand om sitt barn på ett önskvärt sätt!!

Så långt är jag bara beredd att gå om det visar sig vara befogat om det inte funkar att gå genom familjerätten om det här. Trots allt känns det som om det är familjerättens uppgift att finnas för oss så att problemen vi har kan lösas.

Jag vet det.
Och jag tror som du, att familjerätten kan hjälpa er i dagsläget.

Mitt svar var till petruska.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Just det där med ersättningen blir jag lite fundersam över. Är det inte ganska viktigt att hon får samma på båda ställen? Just för att man då kan vara säker på att hennes mage tål den och att hon då slipper omställnigar? Eftersom han dessutom förbrukar så lite, då hon inte är där speciellt mycket så kanske det kunde vara idé att skicka med. Behövs det då ett argument så får du väl säga att du inte hinner förbruka det innan sista datum annars eller nåt.
Jo maten är viktig. Däremot skulle han aldrig tro på den ursäkten om varför jag skickar med.... han är inte helt dum *tyvärr*

Jag blir också oroad av hans totala brist på förståelse för ett barns behov, jag menar kebabsås? Varför? Och vadå vill, hur visste han att hon ville ha kebabsås? Har han blivit tankeläsare? Eller så kanske ni har ett väldigt tidigt barn vad det gäller tal? ;) Hur som helst så spelar det ingen roll om han tror att hon vill ha kebabsås... man gör inte så. Om Elin skulle säga att hon vill känna på en varm platta, prova cigaretter eller dricka öl... jösses där kan vi snacka fri uppfostran :smirk:
Ja det är så jag känner! Visst känner jag en viss "längtan" till jag kan börja ge henne smakisar, men jag har ännu inte frestats av att testa det. Och oavsett hur mild kebabsåsen är så innehåller den en del som kanske inte är såå lämpligt att ge till en bebis även vid rätt ålder för smakisar....

När det gäller Elins bästa Enya får du inte låta något komma i vägen, inte ens din oro för att du ska bli osams med pappan. Du verkar väldigt nervös för att han ska kunna ta henne ifrån dig och det är lite synd. Det gör att jag får känslan av att du hellre backar undan än tar striden. Jag tror personligen att det är bättre att ta striden nu, inte om några år. Prata med familjerätten om din oro och hör vad de råder dig till. Tyvärr tror jag att det kan vara bra om du kollar dina möjligheter till advokat med. Många hemförsäkringar innehåller rättskydd, kolla upp din.
Jag tar striden, men kanske inte genom att se till att han blir anmäld då det faktiskt kan fördärva mer än göra nytta! Inte tusan backar jag för att jag väljer att gå mindre våldsamt fram?

De erfarenheter jag har med mig av mina två separationer är att man måste få vara osams och oense, det är en del av processen. Dock är det bästa som jag känner att ha så liten kontakt som möjligt tills man känner att all besvikelse, ilska och känslor lagt sig. Det kan ta väldigt lång tid men det gör att man har lättare att få distans till personen när man minimerar kontakten. Det i sin tur kan leda till att det är lättare att ha en neutral relation när det gäller samarbetet runt barnen sen. Naturligtvis är detta olika för alla men så har jag upplevt det.

Visst kanske det är så´men jag tänker inte bråka i onödan så att säga. Finns det andra vägar att gå som inte ger lika kraftiga konsekvenser för mig, Elin och grabbarna så tar jag hellre den vägen till en början. Inget som kommit upp här är ALLVARLIGA brister och det tror jag inte soc. tycker heller. Och min oro är inte anmälningsbar.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det känns som om du har svårt att släppa taget om Elins pappa.
En sak som jag undrar över är varför ni har kontakt överhuvudtaget?
Att ni har det rörande Elin är ju självklart. Men varför har ni det i övrigt?

Det jag undrar är om vi inte får det?:p

Det funkar ju 8 av 10 gånger att prata med varandra via msn, vi ringer inte varandra om det inte behövs. Och vi pratar som jag sagt tidigare inte om något avancerat.

Självklart har jag svårt för att släppa honom. Hur kan man tro att kärleken bara kan försvinna för att man gjort slut med någon? Så funkar inte jag tyvärr. Och tydligen inte han heller då han faktiskt själv vill prata med mig OCH i går kallade han mig gumman ( det är inte det enda han sagt). Vem är det som bestämt att man lättast kommer över någon genom att låtsas som om den personen inte finns? Kanske är det för vissa lättare att komma över någon om man försöker hålla en viss kontakt? Och jag tror att det i allra högsta grad är positivt för vårt samarbete om Elin om vi kan bete oss som vänner.

Men det vad JAG tror, såklart har jag ingen annan erfarenhet av sånt här.
 
Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Nej, det stämmer, och det går inte att utbilda en person som inte kan utbildas.

Om barn säger man att "Barn gör som vuxna gör, inte som de säger"

Alltså, man måste SE hur andra gör för att lära sig och för att kunna ta in information.
Han är sån. Vilket är lätt att utnyttja. Och det är lätt att använda sig av hans familj och vänner istället för att gnata själv på honom om saker, för inför mig vill han nte verka dålig.

Hur man hanterar ett litet barn finns ofta naturligt i de allra flesta människorna, därför att vi blivit naturligt behandlade och älskade som små spädbarn, det "minnet" gör att vi kan överföra det på våra egna barn.
Jag tror också det har med instinkter att göra. Det är rätt häftigt att tänka som inom djurvärlden! Mina hundar tex ser Elin som en del av familjen, en del som man ska pussa på! De är inga monster som biter bebisar elelr äter dem utan Elin är en valp i deras ögon.:love:
Har man svårigheter med den inlärningen så är det just som du säger, att det spelar ingen roll hur många gånger man ger informationen, för det går i alla fall inte in.
ÄR det så för Elins pappa, är det rent skadligt att han är ensam med henne, han skulle behöva ett "hjälpjag" som leder honom i föräldrarollen.
Han ser ut att älska henne och det jag såg innan vi gick isär så gosade han med henne precis som vem som helst. Det som syntes lite då och som syns tydligare nu, är att han har ett avstånd till henne. Det syn ju extra tydligt när han itne ens rusar fram till vagnen när han ser oss. Jag hade verkligen inte kunnat hålla mig därifrån om jag varit i hans situation! Så en viss del finns naturligt i honom, men frågan är om det lilla som fanns/finns är tillräckligt? Frågan är varför han vill ha ett avstånd, frågan är om han gör det medvetet? Jag trro han är rädd för att förlora henne så han har ett avstånd lite delvis pga det och ju längre tid som går desto svårare har han för att knyta an till henne känslomässigt.
Tror jag bara alltså.

Däremot kan man lära sig, men först måste man ha motivationen.

För din del blir det svårt att påvisa att han missköter Elin i olika situationer, iom att han inte visar upp sig på bvc eller på era familjemöten.
Ja, finns ingen som stälelr upp på min sida. Därför är det lättare att gå genom familjerätten och liskom ge honom en chans att skärpa sig.
/B]
Flera av de situationer som du beskriver om hur Elin har det hos pappa är anmälningsbara.
Min oro går ju itne att anmäla, är resten verkligne så allvarliga brister att det öppnas en utredning så att han komemr få hjälp elelr komemr allt bara sluta i en enda röra och som att jag är en riktig elak människa som misstror honom?

För dig gäller det att vara den goda föräldern och kompensera upp hans brister.
Det är en lätt uppgift!:love: Jag glömde att sätta mössan på henne i tisdags, la den bredvid babyskyddet innan vi skulle åka men rusade iväg utan då vi var lite sent ute.... jag skäms som en gris FORTFARANDE! och ändå har vi flera plusgrader ute nu!!!

Kram på dig:love:


Tack! Och en enorm kram själv!!:love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 360
Senast: Tassa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 679
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 576
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp