Får jag tävla på min islandshäst?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Ishest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 477
Sv: Får jag tävla på min islandshäst?

Det ändrades till förra årsskiftet. Numera så får alla hästar/ponnyer starta avd B oavsett ålder. Det ändrades för att inte alla hästar är redo för avd A även om de är över 7 år. Kanske vill du testa lite försiktigt efter skada eller annat längre uppehåll, eller ska rida in dig på en ny häst/ponny osv. På de tävlingar jag har varit är det dock inte speciellt vanligt med äldre hästar i avd B, men jag tycker ändå att det är jättebra att möjligheten finns.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 020
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 460
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka