Bukefalos 28 år!

Får man lägga ut en sådan tråd?

Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Men jag hittar ingen direkt anledning till varför det är som det är, i hans svar...
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Dock finns det minst en ytterligare regel där som kan påverka användadet av länkar:
"Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet."
Den regeln gäller inte bara företag.


När du länkar till din sida marknadsför du den!
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Men alltså varför är det föbjudet att vi användare "marknadsför" oss själva (genom att t.ex. länka till våra bloggar) så länge det inte har något kommersiellt syfte? Jag kan förstå att Gunnar inte vill att man ska länka till sitt företag i var och varannan tråd, men sin personliga blogg i en tråd avsedd för just sådana länkar (som ursprungsinlägget handlade om)? Det är ju liksom också ett sätt att lära känna varandra och stärka gemenskapen.
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Jag kan inte svara för Gunnar men personligen tycker jag hemskt illa om forum där folk travar länkar i sina inlägg - bara för att locka folk till ANDRA sidor.

Är man på ett diskussionsforum ska man vara där för att diskutera, inte för att locka användare till andra sidor. Anser jag.

Dessutom vet jag, från andra forum, att om man tillåter det dyker det upp folk som aldrig någonsin skriver annat än Kolla in min blogg på http://www.jagharingetliv.nu *hata*
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Utöver det mandalaki redan skrivit så vill jag tillägga ett par saker, från min synvinkel.

Det är lite för mycket jobb för oss moderatorer att klicka in på varje enskild blogglänk som skulle postas och kolla om det är kommersiellt material eller inte bakom den. Nu är det rätt lätt - det är ju nästan bara företagare som kastar in inlägg med hemsidelänkar i utan att skriva något i övrigt i inlägget.

De som är genuint nyfikna på andra kan klicka in på användarnas profilsidor och läsa länkarna som användaren lagt upp där.

Och de som bara vill dra en massa läsare till sin egen blogg, ja, de får kämpa med att skriva intressanta inlägg så att folk blir nyfikna och vill läsa mer av deras tankar och texter helt enkelt.
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Det finns ett antal olika skäl till detta. Bland annat det som mandalaki och ullo skriver.

Dessutom finns det företagare som bloggar eller sådana som snart skall starta företag som bloggar eller har hemsidor m.m.
Alltså blir det väldigt svårt att veta om det är en privat blogg eller inte.

Om det finns annonser på bloggen, så tjänar kanske bloggaren pengar på den. Då kanske den skall räknas som kommersiell.

Därför är det för enkelhetens skull lättare att i princip aldrig tillåta länkar till annat än bilder.

Vid vissa tillfällen tillåts de som en fördjupning till ett i sig uttömmande inlägg. Det blir mycket enklare att föra diskussionerna på just detta forum om så mycket av informationen som möjligt finns i själva diskussionstråden.

I övrigt anser jag att jag är väldigt frikostigt när det gäller länkar, både företagare och privatpersoner kan utan kostnad lägga in en länk i sin profil eller tipsa om hur många som helst under Hästlänkar.
Detta gör det desutom lättare att hitta det man söker om man är på jakt just efter en länk till en annan sida.

Det finns med största säkerhet ytterligare ett antal skäl till att inte tillåta hur mycket länkar som helst på diskussionsforumet ;) men de hoppar jag över denna gång.
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Tack för svaren! Nu förstår jag lite bättre varför reglerna är som de är. :)
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Jag knapplånar en gammal tråd som kändes relativt aktuell för min fråga.
Om man skulle vilja läsa tex andras bloggar om man är i ett specifikt forum (jag tänker mig i snack och uppdateringstråden på Islandshäst) och skulle be folk att dela med sig utav sina bloggar, är det också fel? Ibland förekommer det att personer ber om tips och att dessa sedan PM:as till användaren eftersom det inte får läggas ut i forumet. Skulle det gå bra? Tycker just att hästlänkar inte fyller sin funktion riktigt.
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Mitt förslag är att de som har bloggar kan lägga in sin bloggadress under Hemsida i sin profil, så kan de som vill hitta den där.
 
Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Svårigheten med det förslaget är att dels få alla att göra det och dels att veta vilka användare som kanske kan ha en blogg utav intresse. Det finns ju hur många användare som helst. Många är ju väldigt aktiva och har hängt med länge och läser mycket, men skriver inte lika frekvent.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 533
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 373
Senast: Gabby_Ossi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp