Bukefalos 28 år!

Får snart ett nervsammanbrott!!

S

Sirisiri

På både datorn och sambon! Han lyckas alltid få in en massa virus i datorn och när han ska sanera den kraschar den... Han är helt dataokunnig. Vi har en ny dator som funkade jättebra förut! Det totalkraschade förut och den var inlämnad till support i över två veckor. Sen lovade min käre sambo mig att sluta ladda hem grejer från internet. Hur länge höll det?? Igår skulle han ladda hem en brandvägg och så vips! Han påstår att han har sanerat igen, men..

Nu funkar ingenting!!!!!! Skulle installera digitalkameran igen och det går inte... Det program som öppnar sig om man vill redigera "mina bilder" finns inte längre, utan bilden öppnas i paint. Går ju inte att ändra bilden där!!

Jag blir helt galen!!!!!!! Jag brukar aldrig bli arg på datorer, men nu är jag vansinnig eftersom det uppenbarligen är fel på den!

Snälla, ge en desperat själ tips hur man får en sambo att sluta krångla med allt...............
 
Om du har virus i datorn så är det det första ni ska ta itu med. Se till att skaffa (kanske gå till en datorbutik och köpa ett, det är helt riskfritt.-) ett antivirusprogram.

Det kan förstås vara svårt att installera det om datorn är smittad.

Men som sagt se till att få datorn kontrollerad av ett nyuppdaterat antivirusprogram. Ta därefter hem adaware
(www.lavasoftusa.com) och sök igenom efter spyware som ni säkert har en hel del av. (Det är inte lika allvarligt som virus men inte bra)

När datorn är virus och spywarefri kan det vara dags att eventuellt installera om bildprogrammet.
 
Det enklaste (men troligen dyraste, fast att lämna in den för sanering titt som tätt är väl inte heller så billigt i längden) är nog att ge sambon en egen dator så drabbas i alla fall inte du.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
719
IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 144
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 425
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Hoppas det är någon Mackunnig här inne som vill hjälpa mig. Jag skaffade en MacBook Pro för ca 1 år sedan. Har varit supernöjd och...
Svar
2
· Visningar
1 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp