Färg på sadel/träns m.m

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Akustik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 454
A

Akustik

Hej, jag behöver hjälp!
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa en mörkbrun eller en svart sadel.
Jag tycker att min häst passar i mörkbrunt, men jag behöver nog några till åsikter för att bestämma mig.

För jag e inte den som lägger ner (läs Pappa lägger ner) över 20.000 för en sadel som färgmässigt inte passar hästen :O (såklart inte en sadel som inte passar hästen på alla sätt, haha..)

Bild 1

Bild 2

Bild 3 (Obs! Oklippt.. ljusare på de andra bilderna..)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg på sadel/träns m.m

speciellt på fuxar är mörkbrunt alltid snyggast! ser proffsigare ut på nåt sätt :)

Den hästen tycker jag kan ha vilket som, vilken hjälp va? ;)
Men jag hade nog köpt svart eftersom det är lättare att hitta träns och så då.

Brunt, absolut. Den färgen åldras dessutom mycket snyggare :banana:

Har just själv beställt en sprillans ny BRUN sadel och träns. Det blev en skimmel och då kanske svart vore snyggast men eftersom jag alldeles säkert hade ångrat mig om jag inte köpt en brun så blev det så. Brun är snyggt på de flesta hästar, ser exlusivt ut.

BRUNT!!!! Till min stora sorg fick jag ta svart dressyrsadel eftersom jag tyckte tobacco blev lite för ljust för dressyren, ville haft mörkbrun med fanns inte... Men har brun hoppsadel, träns osv. Har också en fux.

Hrm det är knappast svårt att hitta bruna träns som matchar sadeln! Idag rider inte alla med svarta grejer, så därför finns det mängder med träns i alla bruna nyanser!

Att sadeln passar hästen rent komfortablekt kommer alltid i första hand, oberoende av färg.
Men om man bara ser till färg så är brunt helt klart snyggast.

mmh.. men jag ska juh beställa en helt ny sadel, så det finns juh alla färger att välja mellan, det finns typ 5 nyanser i brunt att välja på..
så det är väll nästa fråga :D

Ska ta ut sadelutprovaren snart, men innan sadeln är i sverige tar de typ 8 veckor :S

Fast å andra sidan gillar jag svart skarpt, det är sällan man kan matcha sadel-träns som är bruna om dom inte är från samma märke.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 363
Utrustning Hej, har en Rolf stenberg sadel som har varit med ett tag, färgen på bossorna ska vara svart, men nu har de blivit lite...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: villhöver
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 366
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 652
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18