Färg på tävling?

Ewelina

Trådstartare
Vad har ni för färg till eran häst på tävling? Lägg ut en bild :)

Sitter och funderar på om jag ska köpa mig ngn speciell färg till min häst som är svart, inte så svårt tänker väl ni.. Men det knepiga är att han har "fux-färgat" läder :crazy: Kom gärna med några tips! :D

Sv: Färg på tävling?

Hopptävling:
Svart, med inslag av grått.
Svart läder, svarta skydd,
svart globalschabrak eller grått A. Scarpati med silver & svart pp,
Jag har svart hjälm, kavaj, stövlar el dyonchaps, spö

Dressyrtävling:
Svart, vitt
Svart läder,
vitt schabrak
Jag har samma som i hoppningen, dock inget spö

Transport:
Täcke efter väder, men har blått och brunt på de transporttäcken jag har, svart ska införskaffas.
Svarta eller blåa transportskydd.

Dressyr:
Vitt dressyrschabrak med guld/silver pps.
Brunt läder (på bilden gamla sadeln och tränset).
Jag: Marinblå kavaj, vita ridbyxor och MH-stövlar, har även bytt till marinblå hjälm nu.

Hoppning
Mark Todd allroundschabrak eller rosa Miasschabrak
Jag har samma fast rosa klubbjacka.

(ignorera "ridningen", gammal bild)

Hopptävling :
svart läder
grönt/marin blått/svart schabrak
svarta skydd

Dressyrtävling :
svart läder
sen varierande schabrak marin blått/grått/svart/annan färg

Transport :
Täcke varierande på väder men antingen blått eller vin rött
svarta eller mörkblåa skydd varierar lite där också :smirk:

här har vi mörkgrönt schabrak syns dock inte så bra, ursäkta tjockis ponnyn ;)
19217520.jpg

19217645.jpg

Tack :D.
Fast de är ju inte samma grundfärg ;)

På en svart häst är ska lädret vara Mörk kastanj, eller ska och ska, det är skitsnygg. Vinrött/rött på skydd, öronskydd (om man ska ha de) och schabrak. :love: Otroligt jätte snygg!

Har tyvärr ingen bild på hur jag hade på en svart häst när jag tävlade, men han såg ut sådär i alla fall. Mörk kastanj i läder med gulddetaljer och vinrött på schabrak, luva och skydd, fick mycket uppmärksamhet och folk tyckte att det var snyggt :). Sadelgjord var samma som sadel och träns, mörk kastanj alltså.
Skrittäcke var mörkbrunt.

Transportutrustningen såg ut såhär:
Skydd och täcke - Blått (även grimma och grimskaft var blått den dagen, men det är inte bra att överdriva för mycket...haha, men den gränsen drar man ju själv).:smirk:

Nu har jag en Brun häst. Och allt på honom är just nu svart, i läder och skydd alltså.

Luva och schabrak är beige.

Transport:
Svart täcke, svarta skydd. Svart lädergrimma.

Vad har du tänkt att lägga ut på din utrustning då? Vad är ni ALLA villiga att lägga ut?

Vad har ni för färg till eran häst på tävling? Lägg ut en bild :)

Sitter och funderar på om jag ska köpa mig ngn speciell färg till min häst som är svart, inte så svårt tänker väl ni.. Men det knepiga är att han har "fux-färgat" läder :crazy: Kom gärna med några tips! :D

På en svart häst är ska lädret vara Mörk kastanj, eller ska och ska, det är skitsnygg. Vinrött/rött på skydd, öronskydd (om man ska ha de) och schabrak. Otroligt jätte snygg!

Har tyvärr ingen bild på hur jag hade på en svart häst när jag tävlade, men han såg ut sådär i alla fall. Mörk kastanj i läder med gulddetaljer och vinrött på schabrak, luva och skydd, fick mycket uppmärksamhet och folk tyckte att det var snyggt . Sadelgjord var samma som sadel och träns, mörk kastanj alltså.
Skrittäcke var mörkbrunt.

Låter skitsnyggt, men tyvärr så passar inte rött till min sadel, inte heller orange eller rosa.. Alltså ungefär samma färger som inte skulle passat till de flesta fuxar. Dock så tkr jag att färgen på min sadel passar jättebra till min häst, tror jag ska fixa lite bilder ;)

Bild på skitsadeln (jag gillar den inte men hästen gör det så..) :

http://equineusaonline.com/catalog/images/wintecCloseCT.jpg

Jaha, men då kan det ju vara lite svårare...:d

Mörkare brunt, grönt, vitt, svart med färgad passpoal...mörkare grå då?

Låter skitsnyggt, men tyvärr så passar inte rött till min sadel, inte heller orange eller rosa.. Alltså ungefär samma färger som inte skulle passat till de flesta fuxar. Dock så tkr jag att färgen på min sadel passar jättebra till min häst, tror jag ska fixa lite bilder ;)

Bild på skitsadeln (jag gillar den inte men hästen gör det så..) :

http://equineusaonline.com/catalog/images/wintecCloseCT.jpg

Låter snyggt, har funderat på att köra allt i brunt.. men mörkgrå och vitt låter oxå snyggt :) hittade förresten en bild på oss med rött schabrak tillsammans med min bruna läderutrustning :)

VitoochEwe008.jpg

Ignorera ridstil :crazy:

Förresten någon som vet var man kan hitta matchande benskydd (läder) + hoppgjord som inte kostar skjortan?

Jag brukar varva mellan två schabrak. Ett som är vitt med guldkant och klubbens namn och ett som är vitt med rak kant och dubbla passpoaler i olika bruna nyanser.
Min kavaj är marinblå/gråaktig och jag har vita byxor och plastrong till det, samt ett par gräddvita handskar (inte haft råd att köpa nya, hade gräddvitt på allt förut). Lädret går i svart alltihopa, liksom min hjälm.

pust.jpg

trav-5.jpg

**Puttar på ordentligt**

Har ni inget på hästarna när ni tävlar? :angel:

Det var en riktigt rolig fråga du ställde. har en dotter med ponny som ska ut inom ett par månader i någon kategori av tävling
(vi har inte bestämt i vilken gren ännu) PONNY
Vi brukar kika in på en e-handels butik där köpare får lägga in sina egna bilder - en del bilder är verkligen jättefina och det kan ge lite tips om vad man vill använda på tävling i färg.
Om du kombinerar de feta orden så får du namnet. haha. ingen gratis reklam, här inte =) PRAKT

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 410
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband