Färg på transporten

Bukefalos 30 år!

Mazarinen

Trådstartare
Okej kära bukare nu behöver jag smakråd :bump: . vi ska lackera om transporten (star-trailer). den är nu Marin blå med gula stripes.
det står mellan Svart med Silver stripes eller Grå med svarta stripes. :D

så vad säger ni? :)
*svart med silver stripes.
*grå med svarta stripes.

Bilen är förövrigt en Svart Volvo V70

Sv: Färg på transporten

Röstar för svart med silverstripes. Ljusa transporter ser på något vis billigare ut!:eek:

grå med svarta stripes....

Svart färg ljusnar så fort och det ÄR fult !

det är därför jag inte vet hur jag ska göra. har ju mörkblå nu och taket är ganska solblekt = skitfult. men det skulle vara så gryyymt snyggt med en svart :love: :d

det tycker jag oxå. svart är lixom exlusivt och lyxigt på nåt sätt :d

Tja det beror väl på hur du resonerar. Rent utseendemässigt NU så skulle ju den svarta matcha bilen bäst o den färgen är säkert snygg.
Men som sagt, mörka färger bleks ofta väldigt fort så efter några år lär inte en svart transport va så snygg kanske, o går kanske inte så lätt att sälja heller?
sen vet jag inte hur det är med mörka transporter, en del blir mkt varmare än en ljus transport. den ÅF jag köpte min av sa att några gjort en undersökning på falsterbo o att dom mörka transportena dom testade var FLERA grader varmare än dom ljusa.
sånt är ju oxå viktigt att tänka på.... för hästens skull!

Jag tycker grå med svarta stripes för på sommarn blir det inte lika varm i den eftersom den är ljusare...då blir det behagligare för hästen...:p

fast det där undrar jag hur mkt det styämmer, vi ska lacka om våra lok o vagnar nu från mellanblå till svart, de svarta blir INTE varmare.

om det blir svart med silverstripes så kommer det absolut bli något skydd som vi får paketera in den i, så att inte solen bleker. den är ju som sagt marinblå nu och den är grymmt blekt och det är ju verkligen inte snyggt, uscha buscha :mad: hela transporten ser mycket äldre ut än vad den är och det är ju så tråkigt :crazy: och det där med att det blir varmare, om det stämmer så vill man ju verkligen inte ha det så, det ska ju endå vara bekvämt för hästen, får väl ta och instalera Air condition i transporten :angel: :rofl:
ska kolla om jag kan ta ett kort på den imorgon så får ni se hur färgen ser ut. :crazy:

svart med silver, helt klart!snyggast,men...blir ju fult om det bleks.
Grått med svarta stripes åxå fint!:)

Puttar upp. såhär skulle det se ut om den var svart :d :d :love:

startrailer.jpg

Liknande trådar

• Inredningsråd tack!
  • färg på transporten
  • Bomskydd till transporten.
  • A
    Elkopplingschema släp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser