• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ConnyPonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 471
C

ConnyPonny

Vilken färg på läderutrustning tycker ni är snyggast?

Om man har en brun ganska ljus (typ mjölkchoklad) skall man då ha brunt eller svart?

Vad har ni själva?

Sv: Färg

Ah, så har jag alltid tyckt innan (asså det med dressyren) men nu har jag börjat svaja. Det är faktiskt ganska snyggt med brunt...

jag tycker det är mer stilrent med svart i dressyr.

mörkbrunt får också förekomma, ibland;)

Brunt är alltid snyggast! :)
Du kan ju ha ljust i hopp och mörk i dressyr. Svart är bara så tråkig och fult och absolut inte fint på ljusa hästar. Isär inte fuxar.

Tycker överlag att mörkbrunt slår allt annat! Men vissa hästar är undantag...
Men det som är klart fulast är "rödaktiga" färger..*urk*

Satsa på brunt/mörkbrunt. Brunt är snyggast! Fast inte ljusljusbrun, typ london, finns inget fulare på fuxar..:eek:.. Eller på vilken häst som helst egentligen... då är svart bättre. Rödbrunt, typ oxblod kan vara ganska snyggt på en fux med.

/m

Enligt mig så är det i 9 fall av 10 snyggare med svart utrustning ;) Men detta är ju helt & hållet en smaksak. Har svårt för den s.k tabaccofärgade utrustningen :crazy:

bruna hästar ska ha brunt :)
jag har en mörkfux, han är typ chokladbrun. han passar defenitivt bäst i brunt!

Jag tycker att svart är snyggast, eller en mörbrun färg funkar också.

Jag tycker absolut att svart är det allra snyggaste!

Personligen tycker jag svart är idealiskt, men det är väl en smaksak...

Brun häst med tabaccofärgad sadel och matchande träns :)

Mm men tabacco funkar inte om man rider dressyr. Skulle typ blir lynchning.
Verkar som det är blandade åsikter....

Grejen är den att jag har en svart sadel som är min och så lånar jag en brun. Vet inte hur länge jag skall låna den och man kan ju inte ha olika färg på sadel och träns:eek:

Det funkar alldeles utmärkt till dressyr också :p
Men har du en egen svart sadel så köp ett svart träns då? Eller ett brunt och ett svart?

Svart - dressyr
Hoppning - lite mer valfritt, så länge man inte blandar träns och sadel i olika färger. Det är hemskt.. Men svart är annars alltid snyggast.. men som sagt dressyr nörd som jag är .. :P

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle vilja ha ett nyckelband med sådant brytspänne i nacken som öppnas om man fastnar eller någon rycker tag och försöker sno det...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 206
Senast: Flixon
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 313
Senast: Silje
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
1 042
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur