Färgerna på Pikeurs ridbyxor

Sv: Färgerna på Pikeurs ridbyxor

och jag som trodde att de var fleecefodrade :rofl: då är det inte likadant matrial på insidan som på mina vinter Pikeur ridbyxor.
Snygga var dem trots att det precis som Centaurs ridbyxor beror på ljuset. Snyggt köp båda 2! :bow:

Du skickar dem till mig va? ;)

Det finns ju någon vinterfodrad variant också har jag sett, dessa ligger väl i mitten antar jag.
Supersköna i alla fall, fast jag önskar att de var 2-3 cm lägre i midjan - de säckar lite faktiskt när man gått omkring i dem lite. Får sätta på ett skärp!

Glöm att de skickas till dig du!!! ;)

Tyvärr är hällorna på Mondega för små för det snygga blingbling skärpet från Otto Schumacher som Zlatan har köpt, det är bara på tok snyggt :love: men kostar ca 2000kr också. :angel:

Hoppsan hejsan! :eek:
Nä, lite får man tänka på totalekonomin också, det är ju täckesköparsäsong dessutom!

*kl*

Puttar lite!

Ingen som har bild på hur höga de är i midjan? Candela alltså:D Är det Pikeurs högsta modell? Tänkte på dom till fracken!

Föresten är det väl inte vinterbyxor?:crazy:

Senast ändrad:

Pikeur Candela till frack låter snyggt :love:

Nej det är inte fleecefodrade ridbyxor eller någonting liknande utan bara vanliga ridbyxor med hög midja (3 st knappar). Vad jag vet om så är det Pikeurs högsta modell, de är lite högre än Lascara.

Kan fixa en bild på dem så snart jag orkar. ;)

Senast ändrad:

Det låter bra! Kom över dem till ett mkt bra pris tror jag, men har inte sett dom live egentligen så lite brydd blir jag!

Gärna kort när du hinner och orkar:D

Frrån vilken sida beställer du då i från?? och vad kostar frakten?

Frrån vilken sida beställer du då i från?? och vad kostar frakten?

Det finns ett par rätt bra sajter i England för Pikeur, men även en i Spanien (Marbella) via Tradera. Frakten är DYR (och inte densamma från olika firmor), så det gäller att räkna och jämföra priser. Ett par hundralappar billigare än i Sverige brukar det nog bli, men framförallt är utbudet så väldigt stort!
Vill inte skriva ut namn här, det blir reklam.

*Vinkar till Salinero*

Rabbe: Oftast går det ju att använda Google för att hitta dessa företag som du syftar på ;)
Men det är inte så pass att man kommer ner i ½ priset. (tyvärr)

Fredag: Exclusive collection börjar titta in i en av de tre butikerna här i Stockholm som kommer att få in saker ut den kollektionen ;) eller om den hette Limited Edition, kommer inte ihåg :rofl: ska iaf köpa ett par byxor, en tröja samt en jacka om jag har råd. :love:

*vinkar tillbaka och knuffar på Fredag, var mer aktiv här på buke!*

Jag är väl aktiv... Det var ju mitt 4000:e inlägg ovan! ;)

För övrigt ska jag fynda på Göteborg Horse Show - hoppas jag! :cool:

*kl*

Puttar lite!

Ingen som har bild på hur höga de är i midjan? Candela alltså:D Är det Pikeurs högsta modell? Tänkte på dom till fracken!

Föresten är det väl inte vinterbyxor?:crazy:

Var och "tjuvprovade" ett par Candela igår - jisses vilken perfekt passform de hade för mig!!! *vill ha*

För övrigt jämförde jag ett par Candela med ett par Mondega i samma storlek, de är exakt lika höga från gren till linning om man håller den på varandra. Lite förvånad över det, trodde Candelan var högre.

Hm, kanske bara är en synvilla då att de är högre :confused:
Nå väl, Candela är i alla fall en super snygg och skön modell. :love:

Kan inte vänta tills den 28:e mars :cry: ..varför måste dagarna ibland gå så himla långsamt? :mad:

De har ju väldigt olika passform ändå, Candelan "sluter om" mer än vad Mondegan gör. Jag upplever Mondegan sitta mer i linningen och Candelan mer hela vägen om höfterna upp till linningen.
I och med att man kan ha bältet lägre på Candelan sticker ju mer upp ovanför, kan det vara det som ger synvillan?
Eller så är det Mondegan som åker ner lite eftersom den inte sluter om hela vägen så effektivt som Candelan. *funderar*

En underbar byxa hur som helst!

Ska du shoppa när pengarna kommer - eller...? :d
Försöker hitta ett ställe på nätet där de inte är så förbaskat dyra och där frakten är överkomlig (England någonstans...).
Tänkte kanske samköpa med en ny hjälm, Charles Owen AYR8 i svart/svart - om den nu går att få tag i. Sitter som en smäck, upptäckte jag också igår. :D

Färgen på byxorna kvarstår dock att bestämma, apropå trådens ursprungsämne. Vill gärna ha ett par i en ljusare nyans den här gången, men ändå någorlunda smutsvänligt eftersom vi har torv i stallet (= färgar av sig brunt).

Senast ändrad:

Olika modeller = olika passform :p
Men jag tror att du har hyfsat rätt i din beskriving angående de olika modellerna, jag får helt enkelt tänka på det i morgon.

Är det ingen som har en bra bild på antrasit?

kl

Jag köpte ett par Pikeur byxor idag till bra pris:love: men det vet i tusan vilken färg det är.....:confused: Iaffären tyckte jag dom såg bruna ut md mörkbrun skoning men när jag sen tog på mej dom o såg dem utomhus så såg dom typ mer olivgröna ut eller nåt....aja, fina o sköna är dom iaf:love::love:

Det är en färg som heter "marron" och allting beror på ljuset, har ett par Pikeur Candela i marron och de är precis som du säger bruna i lamp ljus och utomhus är de olivfärgade. Svår matchade men ack så snygga ;)

Liknande trådar

Utrustning Efter en natt med mardrömmar om att jag inte hittade matchande nyanser på mina nya tävlingskläder (:angel:) så ställer jag frågan här...
Svar
18
· Visningar
1 683
Senast: MiniLi
·
S
Utrustning Jag är på gång att köpa ett par nya ridbyxor, och kanske beställa från nätet. Storlek och modell är redan klar, då jag har Pikeur Cindy...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: sundance
·
H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: hannie
·
Utrustning Jag söker med ljus och lykta efter ett par ridbyxor Pikeur Cindy i färg mud/slamm, strl 88. Det tar tre månader att beställa dem från...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka