Farmen 2016

Precis min tanke! Gamla farmare vet ju vilket spel som pågår och jag antar att de kommer att kunna ställa en del kluriga kunskapsfrågor till deltagarna med, samt se vad de kan i det dagliga arbetet.
Har man inte kunskapen/kunnandet är det nog svårt att dölja det

Både Örjan och Maria har ju dessutom kommit in som utmanare och fått en skitjobbig väg till sina vinster. De kanske har mer förståelse för Ninas situation, även om alla har vetat om att sörgården finns i år. Tidigare har det ju blivit att de som kommit in "efteråt" inte har haft en chans när det ska röstas, för de gamla deltagarna känner mer för de som de har träffat.

I år hade alla samma chans/risk att komma till Farmen/stanna på sörgården. Det som avgjorde var att storbonden tittade på en bild. Det kunde lika gärna varit någon annan som fått stanna. Sen kan jag på sätt och vis förstå resonemanget om att Nina har en så pass besvärlig personlighet att hon antagligen hade hamnat i ett ting på ett mycket tidigt skede av tävlingen om hon varit med från början. Och då hade det funnits kvinnor som hade kunnat slå ut henne i en fysisk gren. Men så är ju spelets regler. Det är inget man kan skylla henne för nu.
 
Nu har jag sett dagens avsnitt. Och i slutet fick man ju de vad som händer imorgon. Och jag fick intrycket av att de valt lina:(
 
Nu har jag sett dagens avsnitt. Och i slutet fick man ju de vad som händer imorgon. Och jag fick intrycket av att de valt lina:(

Ja det verkade nästan så, men så vet vi också att tv4 är jäkligt bra på att få oss att tro saker som är felaktiga :cautious:

Nina är iaf avskriven tror jag efter hennes tjatter på utfrågningen :p
 
Nu har jag sett dagens avsnitt. Och i slutet fick man ju de vad som händer imorgon. Och jag fick intrycket av att de valt lina:(

Hoppas inte. Hon är den sista jag vill ska vinna eller få en fribiljett till finalen.

Och Ninas föredrag om farmen, herregud kan inte den kvinnan försöka hålla sig lite kortfattad? Hon krånglar ju till allting något fruktansvärt? Humorn när hon skulle gå därifrån och sa något om att det här kändes ju som flera timmar och Erik suckar och säger ja. :rofl:

Jag hoppas verkligen det bara är någon form av cliffhanger så att någon annan (helst Fredrik) blir vald ikväll och att de andra får tävla om sista finalplatsen sen. Gärna i en gren som Lina kanske inte är så bra i. :sneaky:
 
Alltså fy fan.
Med Lina i final känns ju utgången given dessutom. Varken Fredrik eller Camilla tar henne i husförhöret, aldrig. Enda chansen är Nina men chansen att hon hamnar i final känns rätt liten - hon kan säkerligen få ut Fredrik men hon får säkert möta Camilla i nån styrkegren, alternativt nån gren med mätande och sånt. Och även om Nina tar sig till final så lär de få mötas i styrka och teknik också och Lina lär ju vinna de och ha ett övertag innan husförhöret ens har börjat.

Summa summarum, säga vad man vill om Lina men hon är jävligt bra på att åka räkmacka :meh:
 
Jag tycker det är lustigt att Sofie, Gunvor och Sara-Marie avskyr Lina så mycket för att hon lurats och vart slug.. dom 3 är ju knappast bättre själva :rofl:
 
Mja, de har väl knappast sysslat med vuxenmobbning som Lina har gjort? Eller iaf inte vad vi sett efter de klippt ihop avsnitten :p

Fast ja vissa saker har väl vart illa med Lina. Men jag tror ändå inte att hon är lika fruktansvärd dom Tv4 framställt henne, det är klart dom vill ha intriger som ger tittarsiffror :p

Och ska man gå efter kunskap och vem som kan sköta gården så är ju faktiskt Lina en värdig vinnare.
 
Fast ja vissa saker har väl vart illa med Lina. Men jag tror ändå inte att hon är lika fruktansvärd dom Tv4 framställt henne, det är klart dom vill ha intriger som ger tittarsiffror :p

Och ska man gå efter kunskap och vem som kan sköta gården så är ju faktiskt Lina en värdig vinnare.

Jag är väldigt kluven till Lina. Hon har gjort bra saker, hon är kunnig och hon har spelat spelet slugt genom att omge sig med rätt personer och undvika att hamna i en tävling. SEN har hon även betett sig illa, och hon var inte speciellt trevlig mot Sara-Marie och Gunvor, så att just de två har svårt för henne kan jag mycket väl förstå. Sett till tidigare år hade nog det Lina gjort varit ganska oskyldigt, men eftersom hon nu kommer stå mot en person som oavsett vem det blir har spelat ett mer ärligt spel och varit trevliga mot folk, känns det väl lite surt för alla att man inte får något slags "straff" för elakheterna man gjort tidigare. Lina hade kanske tagit sig till final ändå, men nu har hon nästan blivit belönad för sin vuxenmobbing av personer som inte vet hur hon har varit innan.

Det kommer väl definitivt stå mellan Fredrik och Camilla om vem som ska få den enklare vägen. Tycker som någon annan att det inte känns helt rättvist om Robin får vara med och rösta, i alla fall inte om det blir jämnt så att hans röst kan vara avgörande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 247
Senast: Hazel
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 334
Senast: Gunnar
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 824
Senast: Gabby_Ossi
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
631
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp