Farmen 2016

Kul att tv4 är så jävla snabba att lägga ut på fb vem som åkt.
Det första jag såg när jag kollade fb vid 20.30 var en film om att Camilla åkte ut.

Nu känns utgången rätt given.
Skit.
Nina må vara lite jobbig, men Lina är så fruktansvärt omogen och elak att det knappast väger upp det hon kan/gjort. Och så här i efterhand kan jag inte minnas att hon gjort så mycket.
Det har hon säkert, men jag tycker mest hon går runt och visar upp sig.
Vad hon gör under resten av tiden vi inte får se vore faktiskt mer intressant än att se henne flina, prata konstant i "Intervjuerna" (känns som att det mest är hon som sitter och pratar in i kameran?) eller visa upp sig.

Sen skylla allt på att det är tv/vinklat/vi får inte se allt vad som händer.
Kanske sant, men hon håller samma nivå utanför tv och då kan hon ju knappast skylla på någon annan.
Om det inte är "... Om inte den här gjort så, så hade inte jag..." hon tar ju aldrig något ansvar för något :confused:
 
Kul att tv4 är så jävla snabba att lägga ut på fb vem som åkt.
Det första jag såg när jag kollade fb vid 20.30 var en film om att Camilla åkte ut.

Nu känns utgången rätt given.
Skit.
Nina må vara lite jobbig, men Lina är så fruktansvärt omogen och elak att det knappast väger upp det hon kan/gjort. Och så här i efterhand kan jag inte minnas att hon gjort så mycket.
Det har hon säkert, men jag tycker mest hon går runt och visar upp sig.
Vad hon gör under resten av tiden vi inte får se vore faktiskt mer intressant än att se henne flina, prata konstant i "Intervjuerna" (känns som att det mest är hon som sitter och pratar in i kameran?) eller visa upp sig.

Sen skylla allt på att det är tv/vinklat/vi får inte se allt vad som händer.
Kanske sant, men hon håller samma nivå utanför tv och då kan hon ju knappast skylla på någon annan.
Om det inte är "... Om inte den här gjort så, så hade inte jag..." hon tar ju aldrig något ansvar för något :confused:

Fast jag ser inte det du ser, ja Lina har betett sig illa några ggr. Men att du inte ser att hon faktiskt är en av dom som har bäst koll på djuren tycker jag är konstigt, oavsett hur hon beter sig så skulle hon kunna driva gården själv. Och eftersom du tycker att hon håller samma nivå utan för tv, då antar jag att du känner henne och har träffat henne?
 
Fast jag ser inte det du ser, ja Lina har betett sig illa några ggr. Men att du inte ser att hon faktiskt är en av dom som har bäst koll på djuren tycker jag är konstigt, oavsett hur hon beter sig så skulle hon kunna driva gården själv. Och eftersom du tycker att hon håller samma nivå utan för tv, då antar jag att du känner henne och har träffat henne?
Kan en massa ja, men vad gör hon?
Nej, jag känner henne inte. Det räcker med att läsa hur hon, ett halvår senare, fortfarande beter sig mot Gunvor.
Då är det hon själv som skriver och attityden är minst sagt barnslig.

Den kvällen vi fick se när L hoppades att de kunde göra en brasa av S-M la G ut en bild av det på instagram, någon taggade L och hennes "försvar" blev som väntat att "det var tv" "vi fick inte se allt" "du är avundsjuk" "du vill bara glida med på min uppmärksamhet") bla bla bla.
Ingen tvingade henne att säga så, men jag gissar att det blev jobbigt för henne att bli påmind om det.

Hon förtjänar inte att vinna, det är allt jag säger.
Mobbing ska inte belönas. Och det hon gjorde mot S-M var inget annat än mobbing.

Visst gick de flesta hårt ut mot varandra och vissa var mer utsatta än andra, det är ett spel o.s.v men nä.
Det finns inga ursäkter för att bete sig så. Aldrig.
En placering bland de 4-5 sista är väl en sak, men värdig vinnare? Nej.
 
Jag satt ungefär och såg ut som :eek: :confused: O_o :wtf: när de fick välja vem de skulle tävla med och Camilla väljer Robin. Såvida inte vissa delar av det Paolo sa till dem klipptes bort och tävlingsledningen, förmodligen, inte visste att de skulle välja Fredrik så kunde man ju nästan utgå från att det skulle bli en gren liknande den det blev, eller husförhöret. Nina är jättevass i kunskap, hon väljer Sofie som också varit skitbra. Vad gör Camilla, väljer den som i princip varit sämst i hela tävlingen (förutom Ali men han åkte ju ut först). :mad:

Tycker nästan Camilla fick skylla sig själv när hon gjorde ett så genomkorkat val, även om den de tävlade med sen inte hade jättestor betydelse. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hoppas banne mig att om inte Fredrik vinner så får Nina gärna vinna. Frågan är om det är större chans att Lina förlorar om hon möter Nina?
 
Jag förstår varför folk är anti Lina, men samtidigt så följer jag henne också på sociala medier och ser inte riktigt samma sak. Jag gillade inte Gunvor och gillar henne inte nu heller av det jag ser på hennes instagram osv. mobbing är aldrig okej, nej. Men vi vet ju heller inte vad dom sa till Lina när inte kameran filmade eller allt det som tv4 valde att inte visa. Vissa människor går inte ihop och jag tror inte dom andra är oskyldiga heller. Lina valde att döpa grisa till S-M, men dom andra var ju också helt skogstokiga på S-M när hon gjorde som hon gjorde.

Och hade nu Lina gjort ingenting så tror jag att man fått höra mer klagomål från dom andra och dom forna vinnarna kom in som opartiska och hade dom andra klagat på henne så tror jag inte att dom valt henne.
 
Jag satt ungefär och såg ut som :eek: :confused: O_o :wtf: när de fick välja vem de skulle tävla med och Camilla väljer Robin. Såvida inte vissa delar av det Paolo sa till dem klipptes bort och tävlingsledningen, förmodligen, inte visste att de skulle välja Fredrik så kunde man ju nästan utgå från att det skulle bli en gren liknande den det blev, eller husförhöret. Nina är jättevass i kunskap, hon väljer Sofie som också varit skitbra. Vad gör Camilla, väljer den som i princip varit sämst i hela tävlingen (förutom Ali men han åkte ju ut först). :mad:

Tycker nästan Camilla fick skylla sig själv när hon gjorde ett så genomkorkat val, även om den de tävlade med sen inte hade jättestor betydelse. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hoppas banne mig att om inte Fredrik vinner så får Nina gärna vinna. Frågan är om det är större chans att Lina förlorar om hon möter Nina?


Ja välja Robin kändes dömt att misslyckas från att hon sa hans namn. :p Meen tror kärleken styrde där ;)


Tror att både Fredrik och Nina får svårt att slå Lina i final.. men samtidigt tror jag att Fredrik har bättre koll än vad han utgett sig för att ha vad gäller kunskapen.
Men det känns som att Lina kommer vinna..
 
Ja välja Robin kändes dömt att misslyckas från att hon sa hans namn. :p Meen tror kärleken styrde där ;)


Tror att både Fredrik och Nina får svårt att slå Lina i final.. men samtidigt tror jag att Fredrik har bättre koll än vad han utgett sig för att ha vad gäller kunskapen.
Men det känns som att Lina kommer vinna..

Det som ska bli spännande att se är om Fredrik har mörkat och egentligen kan väldigt mycket mer än han utgett sig för att kunna. Blir det Fredrik blir det ju enbart bondepraktikan, så jag har svårt att köpa att Fredrik som ung, smart, nybakad jurist inte fattat att han måste plugga för att vinna.

När det gäller Lina, vi har så klart bara sett det som visats i tv. Jag följer inte heller någon av deltagarna på sociala medier, så min bild är helt och hållet den som visats på tv. Och som du säger, vissa personer går ihop och vissa gör det inte (tyckte Sara-Marie la upp det bra när Paolo frågade vad hon tyckte om att Lina är i final), men man får ju heller inte glömma att det är Linas kompisar som är kvar nu (förutom Nina kanske). Hade det stått mellan henne, Gunvor, Sara- Marie och Sofie hade nog de gamla farmarna fått höra en annan historia. Camilla och Fredrik säger ju inget illa om henne eftersom hon behandlat dem på ett helt annat sätt, och Nina känns inte som typen som pratar en massa om andra.

Nu är hon i final, och tyvärr lär hon väl vinna också. Inget jag hade önskat, men inget jag/vi/någon annan kan göra något åt heller.
 
Jag följer Lina på Instagram och tycker hon verkar vara en väldigt gullig tjej.
Ser inte heller allt det hemska. Visst att hon har sagt ett par mindre genomtänkta grejer men vem har inte gjort det?
Hon är ju jäkligt duktig på gården.
 
Det som ska bli spännande att se är om Fredrik har mörkat och egentligen kan väldigt mycket mer än han utgett sig för att kunna. Blir det Fredrik blir det ju enbart bondepraktikan, så jag har svårt att köpa att Fredrik som ung, smart, nybakad jurist inte fattat att han måste plugga för att vinna.

När det gäller Lina, vi har så klart bara sett det som visats i tv. Jag följer inte heller någon av deltagarna på sociala medier, så min bild är helt och hållet den som visats på tv. Och som du säger, vissa personer går ihop och vissa gör det inte (tyckte Sara-Marie la upp det bra när Paolo frågade vad hon tyckte om att Lina är i final), men man får ju heller inte glömma att det är Linas kompisar som är kvar nu (förutom Nina kanske). Hade det stått mellan henne, Gunvor, Sara- Marie och Sofie hade nog de gamla farmarna fått höra en annan historia. Camilla och Fredrik säger ju inget illa om henne eftersom hon behandlat dem på ett helt annat sätt, och Nina känns inte som typen som pratar en massa om andra.

Nu är hon i final, och tyvärr lär hon väl vinna också. Inget jag hade önskat, men inget jag/vi/någon annan kan göra något åt heller.

Ja det ska bli väl intressant att se, för jag har också svårt att tro att han kan så lite som han säger. Men det är ju ett ganska smart drag att försöka få sina motståndare att tro att dom vinner lätt.

Jo så är det ju att andra hade gett en helt annan historia. Men samtidigt som det är ett spel så är dom ju ändå på en farm och jag kan tycka att det då är viktigt att ha koll på djuren och det har Lina. Men jag höll på S-M tills hon åkte ut..
 
Jag tror verkligen bilden av Lina hade varit annorlunda om det hade varit en annan säsong. Den här säsongen har varit förvånansvärt rumsren jämfört med många andra gånger. Nu är Linas "mobbing" en av få saker som stuckit ut som negativt. Plus att hon då riskerar att hamna i final mot svärmorsdrömmen/helyllesnubben Fredrik som alla gillar, oavsett vem man umgåtts med på farmen. Hade hon stått i final mot någon som på något sätt stuckit ut negativt hade det säkert låtit annorlunda.
 
Jag tror verkligen bilden av Lina hade varit annorlunda om det hade varit en annan säsong. Den här säsongen har varit förvånansvärt rumsren jämfört med många andra gånger. Nu är Linas "mobbing" en av få saker som stuckit ut som negativt. Plus att hon då riskerar att hamna i final mot svärmorsdrömmen/helyllesnubben Fredrik som alla gillar, oavsett vem man umgåtts med på farmen. Hade hon stått i final mot någon som på något sätt stuckit ut negativt hade det säkert låtit annorlunda.

Tror du har en poäng här! Väldigt odramatisk säsong i jämförelse och bara det att ingen valt att lämna.. nu har ju Camilla åkt men hon har ju också vart väldigt bra och omtyckt hela tiden.
 
Jag hoppas Fredrik klår Nina och sedan Lina... meeen jag tror det blir Nina och Lina i final som Lina sedan vinner. Spännande ska det bli iallafall :nailbiting:
 
Pappa kom precis hem med kvällsposten och där är en artikel om farmen. Där säger Gunvor och Sofie att de är missnöjda med FINALISTERNA och att dessa två ska ha åkt räkmacka hela vägen genom farmen. Att de inte gillar Lina är väl ingen surprise, men frågan är om Sofie verkligen tycker att Nina räkmackat sig igeno tävlingen? Jag fick en känsla av att det kanske blir Fredrik i alla fall?
 
Men alltså näe.
Hoppas Fredrik vinner nu, helt enkelt för att jag verkligen inte klarar av Linas mobbingfasoner. Men jag antar att mobbaren vinner i år :down: Ovanligt dock, annars tenderar ju de som hållit sig mer i bakgrunden att vinna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 262
Senast: Hazel
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 334
Senast: Gunnar
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 830
Senast: Gabby_Ossi
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
633
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp