Farmen Norge!

Alltså, vilken skillnad det är på Farmen Sverige och Norge:D
Här jobbar ju folk häcken av sig och uppdragen är ju milsvitt svårare än på svenska farmen.
Halvor är ju kungen, spelar ingen roll vad som händer så kavlar han upp ärmarna och bara kör:love:
 
Vidar gjorde en "fuling" som lovade Halvor storbonderollen men tog Camilla i.st. Halvor hade nog hållit sitt löfte, fast vad vet man . I spel och kärlek är allt tillåtet. Spännande att se hur Amalia klarar sig
 
Alltså, vilken skillnad det är på Farmen Sverige och Norge:D
Här jobbar ju folk häcken av sig och uppdragen är ju milsvitt svårare än på svenska farmen.
Halvor är ju kungen, spelar ingen roll vad som händer så kavlar han upp ärmarna och bara kör:love:
Skillnaden är enorm, nog lär det bli en hel del konflikter, det är oundvikligt, men alla verkar så pass vettiga att det inte blir rena cirkusen av det.

Hoppas tjejen som saboterade potatisen åker ut och hoppas de klarar brödet så mycket de kämpar, jag tror nästan det. Våffelbrödet ser riktigt trevligt ut.

Halvor är en riktig kämpe, som han sliter med uppdragen. Klart en värdig vinnare.
 
Är det bara jag som följer serien??
Väntar ivrigt varje vecka på nya avsnitt och blir bara mer och mer fascinerad över programmet.
Supersvåra uppdrag som de löser galant, i de flesta fall. Ingen, nästan, som blir sur över att väljas till kämpe, utan verkar förstå taktiken bakom det hela.
Lär aldrig mer kunna titta på svenska Farmen, som verkligen framstår som lågbudgetvariant....:crazy:
Håller för övrigt på Halvor, Kristian eller Camilla, de enda riktigt värdiga vinnarna enligt mig:D
 
Tänk så olika det kan bli med samma grundkoncept. Svenska farmen, bara intriger, sunkigt hus, bara en massa bråk och uppdrag som är enkla (staket, hönshus och färskost) och hälften av deltagarna är knepiga helt klart utvalda för att det ska bli konflikter. En stor andel är dessutom arbetsskygga och sätter en ära i att maska.

Norska farmen med seriösa deltagare som är där för att driva en fram och inte rädda för att arbeta. De är generellt trevliga mot varandra och uppför sig som vuxna tänkande människor. De har svåra uppdrag som att bygga båt, såga plank och tillaga hela måltider. Och de bor i ett fint hus i med ordentliga sängkläder och bak/kokmöjligheter, allt tidstypiskt. Och sen marknaden och lite andra tillställningar som ger mycket till inramningen och stämningen. Helt klart mycket högre ambitioner än att skapa intriger. Intriger ha det givetvis också men det är så mycket mer.

@Texaz jag håller på samma personer som dig, de är klart värdiga vinnare.
 
Jag råkade hamna på en norsk hemsida, så jag vet vem som vinner. :o:banghead:

Roligt att hon vågade sätta Halvor och vegantjejen ihop och att de blev så bundis när de var tvungna att samarbeta.
Predikaren (Geir?) hade jag fått spunk av att behöva vara i närheten av. I övrigt hade det varit kul att vara där.
Det gör mycket för kvaliteten att de får instruktioner till uppdragen. Att det kan vara avancerade saker som de lär sig mer på.

Vad tänker ni om skillnaden i kamperna som kan väljas? Inte lika lätt att planera och räkna med säkra segrar?
 
Vad tänker ni om skillnaden i kamperna som kan väljas? Inte lika lätt att planera och räkna med säkra segrar?

Det finns mer alternativ och därmed möjligheter att välja en gren som passar en själv men på allt utom kunskap spelar det mindre roll tror jag. Kunskap har vi inte sett än, det ska bli spännande att se. Jag blir lika irriterad på svenska farmen varje gång en kamp enbart avgörs av att väga x antal kg eller mäta x antal cm (och en vikt/längd) det blir så slumpartat. Det blir en kunskapsmatch med en fråga. Det känns lamt om någon vinner på 10 g på ett kg eller 3 mm av en meter.
 
Är det bara jag som följer serien??
Väntar ivrigt varje vecka på nya avsnitt och blir bara mer och mer fascinerad över programmet.
Supersvåra uppdrag som de löser galant, i de flesta fall. Ingen, nästan, som blir sur över att väljas till kämpe, utan verkar förstå taktiken bakom det hela.
Lär aldrig mer kunna titta på svenska Farmen, som verkligen framstår som lågbudgetvariant....:crazy:
Håller för övrigt på Halvor, Kristian eller Camilla, de enda riktigt värdiga vinnarna enligt mig:D
Vi följer. älskar hela upplägget. har Kristian, Halvor, och Eurike som favorit.
 
Det finns mer alternativ och därmed möjligheter att välja en gren som passar en själv men på allt utom kunskap spelar det mindre roll tror jag. Kunskap har vi inte sett än, det ska bli spännande att se. Jag blir lika irriterad på svenska farmen varje gång en kamp enbart avgörs av att väga x antal kg eller mäta x antal cm (och en vikt/längEd) det blir så slumpartaÅt. Det blir en kunskapsmatch med en fråga. Det känns lamt om någon vinner på 10 g på ett kg eller 3 mm av en meter.
Jag blev sur på farmen VIP. I tvekampen handlade Det inte om kunskap Utan Tur.
 
Jag råkade hamna på en norsk hemsida, så jag vet vem som vinner. :o:banghead:

Roligt att hon vågade sätta Halvor och vegantjejen ihop och att de blev så bundis när de var tvungna att samarbeta.
Predikaren (Geir?) hade jag fått spunk av att behöva vara i närheten av. I övrigt hade det varit kul att vara där.
Det gör mycket för kvaliteten att de får instruktioner till uppdragen. Att det kan vara avancerade saker som de lär sig mer på.

Vad tänker ni om skillnaden i kamperna som kan väljas? Inte lika lätt att planera och räkna med säkra segrar?
Vilken säsong är norska farmen på?
Du får gärna PM vinnaren.
 
Jag är kär i norska farmen! Fullkomligt njuter av varje avsnitt, dom fina miljöerna, folket, gruppdynamiken och hur dom tar sig ann uppdragen. Vill aldrig mer se svenska farmen!
 
Kan bara hålla med, vilken skillnad :love:
T o m Farmen VIP håller högre klass än vanliga Farmen...
Jag är lite besviken på farmen VIP. Tycker den sänds för sällan och deltagarna som är kvar nu känns väldigt tråkiga. Det händer ingenting på farmen VIP, men hellre det än bråk!
Årets svenska farmen var ju en total katastrof.
 
Det var inte mycket skrivet här ser jag!
Är det bara jag som fortfarande kollar?
Jag tycker att det var lite komiskt hur tjejerna kritiserade Amalie för att hon hällde upp för mycket gröt, samtidigt som det var just eunike och kristian som ätit mest i smyg och stal mest från gemenskapen.'
Amalie snodde i varje fall inte från det gemensamma maten eller åt i smyg.

Oavsett alla deras småirritationer på varandra så har programmet hållit en väldigt hög nivå rätt igenom!
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 840
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 078
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 053
Senast: cambodia
·
Övr. Hund Jag känner mig som en överväldigad förstagångsförälder (inte för att jag har barn..) och att jag är i behov av lite stöd i hundägandet...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp