Farmor vet inte om sitt barnbarn, berätta?

Men glöm inte att allt det fantastiska du får se och uppleva med henne, det missar de. :sneaky:

Jag är glad för det varje dag, och även lite "dumt" glad att jag faktiskt har henne för mig själv :angel:

Men det är dig hon kommer krama och viska "Jag älskar dig". Första gången ens barn säger så till en är bara så otroligt underbart :love:

Det viktigaste är att du har gjort det du kunnat och lite till. Ingen kan i efterhand komma och säga att du försökte förhindra något. Du kan vara helt ärlig mot din dotter om hon någon gång frågar.

Det är dom som är dom största förlorarna. Det är dom som missar och förlorar.

Du och din dotter har varandra. Ni har inte förlorat något.

Jag håller med delvis och förstår vad du menar.
Men faktum är att jag saknar kk, vi hade det väldigt bra när vi umgicks.
Sen saknar jag det dottern kommer sakna, en pappa en farmor och hela den delen av släkten helt enkelt.
 
Det är faktiskt bättre att de håller sig helt borta än jojja fram och tillbaka. Skit är det värt men dottern mår då klart bättre av det än någon gubben i lådan-pappa eller farmor som lägger upp förväntningar som aldrig infriad. Det klarar man sig bättre utan.

Sträck på dig du har gjort ALLT du kunnat din rygg är fri du kan inte ta ansvar för andras dåliga val det är INTE ditt fel.

Det kommer finnas fler vuxna runt din dotter kanske inte med blodsband men trygga vuxna det är jag övertygad om. Du verkar vara en klok mamma.

Kram!!!
 
Jag är glad för det varje dag, och även lite "dumt" glad att jag faktiskt har henne för mig själv :angel:



Jag håller med delvis och förstår vad du menar.
Men faktum är att jag saknar kk, vi hade det väldigt bra när vi umgicks.
Sen saknar jag det dottern kommer sakna, en pappa en farmor och hela den delen av släkten helt enkelt.
För mig är familjen viktig. Mycket viktig. Så jag förstår vad du menar. Men trots det så tycker jag att du och din dotter är dom stora vinnarna för ni har varandra. Kk och hans mamma är ju dom som förlorar er.

Sen om jag skall vara ärlig så tycker jag inte att kk är något direkt att sakna. Förstår dock att du saknar det ni hade ihop. Frågan är dock om det ni hade var något genuint eller om det snarare var en illusion av något.

Jag tycker du är värd någon som verkligen uppskattar vilken go person du faktiskt är :)
 
Jag är glad för det varje dag, och även lite "dumt" glad att jag faktiskt har henne för mig själv :angel:
Jag håller med delvis och förstår vad du menar.
Men faktum är att jag saknar kk, vi hade det väldigt bra när vi umgicks.
Sen saknar jag det dottern kommer sakna, en pappa en farmor och hela den delen av släkten helt enkelt.
Även om du inte har kontakt med den biologisk pappa och hans släkt, så vet man inte vart livet för en. Du kanske kommer hitta en fantastiskt man som är perfekt för dig och dottern får då en styvfar, som kan bli pappafiguren och på köpet en styvsläkt och så fylls saknaden med något bra. Jag har själv växt upp med styvfar, så inget är omöjligt.
Jag önskar dig lycka till. :up:
 
Jag håller med @Squie Vi har ingen aning om vad som händer i farmoderns liv just nu. Hon verkade ju trots allt vara en vettig människa. Lite is i magen (om det är möjligt) och ge det lite tid.

Under tiden håller jag tummar och tår för er att allt ordnar sig till det bästa :)
 
Visst kan hon höra av sig.. Men min magkänsla har inte ljugit på 28 år så hoppet känns lite ute. Hoppas såklart jag har fel!
 
Om hon inte hört av sig innan september är slut (ja, jag skulle ge de så länge) ring upp och fråga rakt ut, om hon inte vill vara en del av ert liv, då vet du och behöver inte fundera. Kanske de blivit nått missförstånd och hon sitter och väntar på att du skall ringa?
 
Om hon inte hört av sig innan september är slut (ja, jag skulle ge de så länge) ring upp och fråga rakt ut, om hon inte vill vara en del av ert liv, då vet du och behöver inte fundera. Kanske de blivit nått missförstånd och hon sitter och väntar på att du skall ringa?

Kanske borde göra så.. Nått missförstånd har det nog inte blivit då jag upprepade flera ggr att jag väntar tills hon hör av sig.
Det ligger i mitt intresse att få kontakt med henne men samtidigt vill jag inte behöva jaga henne..

Ska fundera lite iaf :)
 
Kanske borde göra så.. Nått missförstånd har det nog inte blivit då jag upprepade flera ggr att jag väntar tills hon hör av sig.
Det ligger i mitt intresse att få kontakt med henne men samtidigt vill jag inte behöva jaga henne..

Ska fundera lite iaf :)
Jag tycker du ska se till att få PRATA med henne en gång till så att du verkligen vet! Det kan ju vara så att det hänt något inom familjen e d (sjukdom, dödsfall etc) som gör att hon inte orkat ta tag i att ringa dig (men visst kunde hon väl svarar på sms ändå.,.). Ett samtal till (inte tel svar, sms etc utan riktigt samtal), och vill hon inte sen så fine, och då har du gjort allt du kunde!

Jag hoppas ännu!!!
 
Jag tycker du ska se till att få PRATA med henne en gång till så att du verkligen vet! Det kan ju vara så att det hänt något inom familjen e d (sjukdom, dödsfall etc) som gör att hon inte orkat ta tag i att ringa dig (men visst kunde hon väl svarar på sms ändå.,.). Ett samtal till (inte tel svar, sms etc utan riktigt samtal), och vill hon inte sen så fine, och då har du gjort allt du kunde!

Jag hoppas ännu!!!

Eller så har KK lyckats övertyga farmodern om att dottern inte alls är hans rent av. Sånt är ju bra att få veta isf.
 
Eller så har KK lyckats övertyga farmodern om att dottern inte alls är hans rent av. Sånt är ju bra att få veta isf.
Visst kan det vara så oxå. Just det finns det ju dock bevis för.

Min poäng var väl mest att hon ska ringa och samtala med farmor en gång till bara för att få klarhet .
 
Jag får nog gå emot, tycker TS gjort mycket bra i att låta farmodern bestämma själv. Och av vilken anledning det än må vara verkar hon ju avvakta just nu. Kan tycka att det skall respekteras. Bara för att farmodern inte hör av sig nu betyder det ju inte att hon inte kommer göra det i framtiden.

Sen är det självklart upp till dig @Cocos, vill du höra av dig en gång till så tycker jag inte det är hela världen, men så ser jag på saken iaf :)
 
Jag tycker du ska se till att få PRATA med henne en gång till så att du verkligen vet! Det kan ju vara så att det hänt något inom familjen e d (sjukdom, dödsfall etc) som gör att hon inte orkat ta tag i att ringa dig (men visst kunde hon väl svarar på sms ändå.,.). Ett samtal till (inte tel svar, sms etc utan riktigt samtal), och vill hon inte sen så fine, och då har du gjort allt du kunde!

Jag hoppas ännu!!!

Kanske borde göra det.. Bara det att jag är rätt less på att behöva jaga folk!
Hon vet att vi finns och att vi vill träffa henne liksom.

Eller så har KK lyckats övertyga farmodern om att dottern inte alls är hans rent av. Sånt är ju bra att få veta isf.

Jag hoppas hon är smart nog att kolla upp det! Bara ringa Skatteverket så har hon det bevisat, jag frågade även om hon ville ha kopia på DNA test och bekräftelsen av faderskapet. Hon ville inte det och sa att hon trodde mig.
Känns dessutom lite väl dokusåpa att jag skulle ringa upp en random kvinna och försöka lura i henne att jag har barn med hennes son, men man vet väl iof inte vad folk kan hitta på :laugh:
 
Kanske borde göra det.. Bara det att jag är rätt less på att behöva jaga folk!
Hon vet att vi finns och att vi vill träffa henne liksom.



Jag hoppas hon är smart nog att kolla upp det! Bara ringa Skatteverket så har hon det bevisat, jag frågade även om hon ville ha kopia på DNA test och bekräftelsen av faderskapet. Hon ville inte det och sa att hon trodde mig.
Känns dessutom lite väl dokusåpa att jag skulle ringa upp en random kvinna och försöka lura i henne att jag har barn med hennes son, men man vet väl iof inte vad folk kan hitta på :laugh:

Man ska aldrig underskatta folks dumhet ;)
 
Jag får nog gå emot, tycker TS gjort mycket bra i att låta farmodern bestämma själv. Och av vilken anledning det än må vara verkar hon ju avvakta just nu. Kan tycka att det skall respekteras. Bara för att farmodern inte hör av sig nu betyder det ju inte att hon inte kommer göra det i framtiden.

Sen är det självklart upp till dig @Cocos, vill du höra av dig en gång till så tycker jag inte det är hela världen, men så ser jag på saken iaf :)

Jag håller med! Jag har kontaktat henne, skickat bilder och vi hade en överrenskommelse (eller vad man nu ska kalla det) och hon har inte hört av sig.
Av vilken anledning det än är så känns det konstigt att ringa då. Rätt tjatigt faktiskt.. MEN ibland behöver folk en spark i baken så jag ska iaf fundera på att kontakta henne igen.
 
Jag håller med! Jag har kontaktat henne, skickat bilder och vi hade en överrenskommelse (eller vad man nu ska kalla det) och hon har inte hört av sig.
Av vilken anledning det än är så känns det konstigt att ringa då. Rätt tjatigt faktiskt.. MEN ibland behöver folk en spark i baken så jag ska iaf fundera på att kontakta henne igen.
Förstår dig :) Men kanske skall du avvakta lite mer, och kontakta henne framåt jul eller så? Kanske kan vara naturligt och ringa/maila och önska god jul osv då. Så har hon en chans att kontakta dig innan? (Det har hon ju redan iofs, men kanske behöver hon komma på att hon vill först?) Svårt att veta om hon är en sådan person som kommer "längst" av att få en spark i baken, eller av att själv få fundera och komma till insikt ;) Men som sagt, dömmer dig inte oavsett, tycker du vekrligen visat bra omdöme i tråden, och du resonerar bra!
 
Förstår dig :) Men kanske skall du avvakta lite mer, och kontakta henne framåt jul eller så? Kanske kan vara naturligt och ringa/maila och önska god jul osv då. Så har hon en chans att kontakta dig innan? (Det har hon ju redan iofs, men kanske behöver hon komma på att hon vill först?) Svårt att veta om hon är en sådan person som kommer "längst" av att få en spark i baken, eller av att själv få fundera och komma till insikt ;) Men som sagt, dömmer dig inte oavsett, tycker du vekrligen visat bra omdöme i tråden, och du resonerar bra!

OM jag ringer gör jag det definitivt innan jul! Tålamod är inte riktigt min kopp te och dessutom så bör hon träffa sitt barnbarn hyffsat snart om hon vill lära känna henne medan hon är liten.
Sen orkar jag ärligt talat inte vänta på andra människor som också har ett intresse i det hela. Låter kanske drygt men varför ska jag sitta och vänta på henne, ovissheten är nog den värsta faktiskt.
Jag kommer dock höra av mig om nån månad eller så om jag nu gör det.
:)
 
Så tråkigt att det inte händer ngt nu när du hade fått upp hoppet!
Klart att du känner dig arg, besviken och ledsen men samtidigt så kan du ju inte göra så mycket mer nu. Jag har svårt att tro att det ger mer att höra av sig igen utan det låter som om du mår bäst av att försöka släppa detta, om hon nu hör av sig i framtiden så kanske det får bli en glad överraskning i så fall?

Jag tror inte din dotter lider av det här, hon kommer säkert ha gott om människor som tycker om henne under sitt liv.
Och du har ju vetat länge att du skulle bli ensam med henne, jag förstår att du säkert har haft hopp om att det ska bli annorlunda men ända sedan du bestämde dig för att bli ensamstående mamma så måste väl den här verkligheten varit självklar?

Släpp dem, du vinner inget på att gå och hoppas och vänta. Det är deras förlust!
 
Jag får nog gå emot, tycker TS gjort mycket bra i att låta farmodern bestämma själv. Och av vilken anledning det än må vara verkar hon ju avvakta just nu. Kan tycka att det skall respekteras. Bara för att farmodern inte hör av sig nu betyder det ju inte att hon inte kommer göra det i framtiden.

Sen är det självklart upp till dig @Cocos, vill du höra av dig en gång till så tycker jag inte det är hela världen, men så ser jag på saken iaf :)
Fast jag tänker att TS alltid kommer att undra varför hon ändrade sig om de inte pratas vid en gång till? Hon kan ju gärna vänta en månad till eller så, men sedan. Om inte annat för att få klarhet i att farmor verkligen inte vill ha kontakt och sedan kunna gå vidare med den vetskapen i stället för ovisshet och något litet hopp. Visserligen sade ju TS till farmodern att hon inte tänkte höra av sig igen, men å andra sidan lovade (som jag tolkade det) farmodern att höra av sig... Så om farmor inte håller vad hon lovar tycker jag inte det är fel att TS gör ett försök till.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 078
Senast: Elendil
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 636
Senast: tanten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 033
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp