Bukefalos 28 år!

Fårskinnspad!

Sv: Fårskinnspad!

Dags att ta hjälp av en sadelutprovare med gott ryckte (ta verkligen reda på om det är en bra utprovare innan du anlitar denne).

Lite kul att du oroar dig för att ha en lite för lång pad men inte verkar bry dig om att ha en dålig, ej passande sadel...
 
Sv: Fårskinnspad!

måste bara fråga är de en Jorge Canaves ? vad är de för bom vid?
 
Sv: Fårskinnspad!

måste bara fråga är de en Jorge Canaves ? vad är de för bom vid?

Ja, det verkar som om det är en jorge canvas, finns en klisterlapp där det står det.

Jag vet inte vad det är för bomvidd på den hittar inte att det står det någonstans på sadeln.

Fick med sadeln när jag köpte hästen i höstas. Sen när jag började rida för en tränare nu i vår talade hon om att sadeln var för vid och att jag kunde testa med en fårskinnspad.

har dessutom lagt ut bilder på hästens rygg och med en sadel utan padd och schabrak. Kommentera helst i tråden och inte på bilddagboken. Blir lättare för mig att hålla koll då om allt är samlat på ett ställe.
 
Senast ändrad:
Sv: Fårskinnspad!

Dags att ta hjälp av en sadelutprovare med gott ryckte (ta verkligen reda på om det är en bra utprovare innan du anlitar denne).

Lite kul att du oroar dig för att ha en lite för lång pad men inte verkar bry dig om att ha en dålig, ej passande sadel...

Det är klart att jag bryr mig om hur sadeln passar, varför tror du annars jag skapade denna tråden?
Eftersom sadeln följde med hästen och inte gled eller något sådant tog jag för givet att den passade.

Men jag ville inte göra sadeln dålig p.g.a att jag t.ex har fel storlek på padden. Eftersom det såg konstigt ut frågade jag om råd och tur var väl det eftersom jag hade satt padden fel (hur man nu kan lyckas med det:angel:)

Så istället för att klanka ner på mig kan du väl istället tala om var jag hittar en sadelutprovare! Jag har sökt på google och på buke men allt jag hittar är trådar om hur oseriösa vissa sadelutprovare är! Så hur hittar man någon som är seriös!
 
Sv: Fårskinnspad!

Ja, det verkar som om det är en jorge canvas, finns en klisterlapp där det står det.

Jag vet inte vad det är för bomvidd på den hittar inte att det står det någonstans på sadeln.

Fick med sadeln när jag köpte hästen i höstas. Sen när jag började rida för en tränare nu i vår talade hon om att sadeln var för vid och att jag kunde testa med en fårskinnspad.

har dessutom lagt ut bilder på hästens rygg och med en sadel utan padd och schabrak. Kommentera helst i tråden och inte på bilddagboken. Blir lättare för mig att hålla koll då om allt är samlat på ett ställe.

jag har väl inte kommenterat på bilddagboken ? :o min fråga va bara om de va en jorge canavas
 
Sv: Fårskinnspad!

Kan inte så mkt om sadelutpassning men du bör ju byta sida på stigbyglarna. Gummisidan ska peka framåt för att hamna på utsidan sen när du sitter i sadeln för att kunna lösa ut om det skulle behövas.
 
Sv: Fårskinnspad!

Jag tycker också att sadeln ser ut att ligga illa på hästen både med och utan padd. Vart du hittar en bra sadelutprovare där du bor kan jag inte svara på, men börja med att prata med din tränare :idea: Han/hon borde ha kontakter och veta vart du kan vända dig. Hör dig för med hästfolk som du känner till personligen, vilka sadelutprovare har de använt/hört gott om? Många sadelprovare tar dessutom sadlar i inbyte och har begagnade sadlar för utprovning. Byter du in din gamla sadel mot en begagnad men passande sadel så kanske du inte behöver lägga några jättestora summor i mellanskillnad.

Mvh JV
 
Sv: Fårskinnspad!

Jag tycker också att sadeln ser ut att ligga illa på hästen både med och utan padd. Vart du hittar en bra sadelutprovare där du bor kan jag inte svara på, men börja med att prata med din tränare :idea: Han/hon borde ha kontakter och veta vart du kan vända dig. Hör dig för med hästfolk som du känner till personligen, vilka sadelutprovare har de använt/hört gott om? Många sadelprovare tar dessutom sadlar i inbyte och har begagnade sadlar för utprovning. Byter du in din gamla sadel mot en begagnad men passande sadel så kanske du inte behöver lägga några jättestora summor i mellanskillnad.

Mvh JV

Åh! Tack för hjälpen!
 
Sv: Fårskinnspad!

Bor i falköping, så känner ni till någon inom skaraborg får ni gärna säga till.
 

Liknande trådar

Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 475
Senast: caballus
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 431
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 834
Senast: lillamy73
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp