Bukefalos 28 år!

Farväl du vackra Häst.......

Hambo

Trådstartare
Det känns jobbigt så här timmarna innan, men vi vet att du har så ont i dina ben, så det är dags nu . Du var mammas stora ögonsten, inte så konstigt kanske, med din vackra Isabellfärgade päls och din Ljuvliga kritvita svans och man . Mamma blir nog Glad att du kommer till henne i Himmelen........
Husse har ju inte riktigt förstått att det är dags ( velat inse )men när jag såg i dina ögon, så var livslusten totalt borta. Det var som om du bad mig att få ett slut på ditt lidande .Trots att jag vet att detta är bäst för dig, så känner jag mig jätteledsen och tårarna rinner .

Farväl du vackra Häst

Hambo
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

*Krama om ordentligt*

Det är jättejobbigt, men det enda rätta mot din älskade häst
Hoppas att allt går bra och utan komplikationer
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

Ger dig lite styrka att klara av dagen. Tänk på att du gör det rätta för hästen.
Många kramar.
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

Känner med dig
*styrkekramar*
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

Det är över . Kjell kom en timme tidigare än förväntat .
Jag stod kvar uppe i Stallet när Husse och Lillhusse gick i väg med henne .
Alla Hästarna var oroliga, men så plötsligt blev det helt lugnt i Stallet .
Ett skott hördes,det var fortfarande tyst . Tystnaden Bröts av att den enda valacken i Stallet gnäggade en sista hälsning .

Det kändes lugnt och fint och värdigt !

Hej från Hambo
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

kjell avlivade min gamla häst med,han är så bra med hästarna när det är dags för dom att lämna oss.
många kramar till dig,tufft att ta beslut att ta bort en gammal vän.
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

Vännen jag lider med dig men blir stolt av att läsa att du tar ditt ansvar :bow:
:love: kramar om :love:

Det närmar sig hos mig ang Scodi då hon är 27 år nu och vet att jag kommer att ha samma känsla som dig :cry:
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

Man ser det i ögonen på dom, jag trodde jag skulle behöva ta bort en annan i dag också, men han har glimten kvar i ögat, även fast jag vet att det närmar sig även för honom .Stoet som vi tog bort var "bara" 17 år,men hon har haft problem med sina ben länge . Känns ok nu när det är över, värst är det precis innan . Detta är det absolut värsta med att vara djurägare.


Hej från Hambo
 
Sv: Farväl du vackra Häst.......

Jag beklagar förlusten!

Jag vet hur det känns. Jag fick ta bort min gamling för 5år sen och han blev bara 17år med, men hade problem med benen med.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 185
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 930
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 441
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp