Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Går den inte att ta med en fästingborttagare? (Snurra fästingen så att hullingarna lossnar)Visa bifogad fil 172302
Hittade denna i manen på min häst idag, ser ut som en fästing men känns väldigt hård och sitter fast, går inte att dra bort lätt. Vet någon vad det kan vara och ifall jag ska försöka ta i och dra bort den ändå?
Dålig idé om det är en ink. Inkar ska man inte reta i onödan, de kan bli mångfaldigt värre då. Jag håller med @Sryoqwe att det bästa är nog att be en veterinär titta på den. Jag tycker inte det ser ut som en fästing.Går den inte att ta med en fästingborttagare? (Snurra fästingen så att hullingarna lossnar)
Det ser ut som en hård förstorad talg-körtel. Som en stor pormask som människor får. Du kan väl testa att klämma lite runt den och se om den rör sig utåt men vrid inte på själva pluppen för om det är en ink så blöder det mycket om du vrider av den. Tycker dock att det ser mest ut som en stor talgpropp för det ser ut som att vara en cirkelformad krater runt ploppen. (Uuuuhh!!) isf kan man tömma den genom att klämma som en pormask. (Visa bifogad fil 172302
Hittade denna i manen på min häst idag, ser ut som en fästing men känns väldigt hård och sitter fast, går inte att dra bort lätt. Vet någon vad det kan vara och ifall jag ska försöka ta i och dra bort den ändå?