Favoritbyxorna

Araminta

Trådstartare
Vilka är dina favoritbyxor just nu? Visa gärna bild och/eller beskriv modell etc.

Jag har levt mitt vuxna liv i smala, svarta jeans och har blivit ruggigt less på dem. Behöver inspiration för vad för andra byxor som kan tänkas funka. Är långbent och smalt byggd men med lite putande mage och relativt hög midja (tror jag :confused:). Tycker att många byxor som sitter åt runt låren hasar ner.
 
Jag köpte precis nya jeans efter mycket letande... men jag är ju å andra sidan inte direkt smalt byggd utan snarare bred över rumpa, lår, höft. Jag hittade till slut byxor på Zara faktiskt, efter att ha provat si sådär 50 jeans i olika betydligt dyrare modeller 😅

Båda två är definitivt nya favoritjeans, supersköna och väldigt gedigna jeansmaterial men ändå inte strama på något vis. Köpte dom här och dom här. Men de har i mitt tycke många snygga modeller inne!
 
Köpte precis smala svarta jeans jag och känner äntligen att jag har något ordentligt att ha på mig! :laugh:

Hittade en modell på Cubus jag gillade, med lite stretch. "Jeggings" så köpte tre par i svart, mörkblå och ljusblå inför jobbstart. Nu hoppas jag att jag inte behöver handla mer kläder på en evighet :idea:

Under föräldraledighet har jag gått runt i träningstights med mobilficka från Stadium.
1602162014580.png

Så sköna, tillräckligt snygga för att visa sig ute i, älskar mobilfickan, funkar bra i klätterställning på lekplatsen och de är också sköna att rida i.
Även dessa har jag i flera färger!
 
Under föräldraledighet har jag gått runt i träningstights med mobilficka från Stadium.
Visa bifogad fil 58305
Så sköna, tillräckligt snygga för att visa sig ute i, älskar mobilfickan, funkar bra i klätterställning på lekplatsen och de är också sköna att rida i.
Även dessa har jag i flera färger!
Har likadana och äääälskar dem :laugh: Har de hemma dagligen (bor på gård) och när jag tränar med hundarna.
 
Screenshot_20201008-185911.jpg

Köpte nyligen de här som jag bor i hela dagarna nu. Sjukt sköna och härligt med 90-tals bootcut så vaderna får lite space igen :D
 
Mina fem cent är att VÄLDIGT få människor passar i åtsittande smala jeans. Kläder som sitter om strumpbyxor på benen kräver snygga ben. Det är itne alla som har det. De som har, kan skatta sig lyckliga. :)

Jag har inte ägt ett par jeans på de senste 40 åren. Går i byxor, Dvs inte stretch och inte denim.
Gillar pösiga byxor med vida ben. Jag har kort överkropp och låg midja och byxor som sitter åt nedanför höfterna ger ofelbart kameltå. Luftiga bomullsbyxor på sommaren och lite stadigare tyg om vintern.

(minns när vi på ett forum diskuterade var vi ville ha linningen på byxorna och en god vän sa att hon ville ha den en handsbredd nedanför naveln. Jag konstaterade att då måste jag börja raka mig. En handsbredd nedanför naveln blir det oanständigt :D )
 
Ett par jeans från märket Mavi. Modellen heter Bella, lite bootcut, halvlåg midja och bara perfekt passform på min korta, normala kropp. De är mörkt denimblå och har hållit färgen i flera år. Sen att stickningarna på fickorna bak ger en snygg ändå är bara grädden på moset.
 
Wrangler Men’s Pro Rodeo Jeans 936DEN Slim Fit Cowboy Cut Rigid Hard Denim sitter som ett smäck på mig i storlek 33x36 tum, otvättade jeans med normalhög midja. Efter jag upptäckte dessa Wranglers köper jag inga andra jeans.
 
Köpte precis smala svarta jeans jag och känner äntligen att jag har något ordentligt att ha på mig! :laugh:

Hittade en modell på Cubus jag gillade, med lite stretch. "Jeggings" så köpte tre par i svart, mörkblå och ljusblå inför jobbstart. Nu hoppas jag att jag inte behöver handla mer kläder på en evighet :idea:

Under föräldraledighet har jag gått runt i träningstights med mobilficka från Stadium.
Visa bifogad fil 58305
Så sköna, tillräckligt snygga för att visa sig ute i, älskar mobilfickan, funkar bra i klätterställning på lekplatsen och de är också sköna att rida i.
Även dessa har jag i flera färger!
What, FINNS det träningstights med mobilficka? 😮 Herregud vad jag aldrig ska köpa vanliga träningstights igen!
 
Jeggings är min favorittyp av byxa, dvs jeansliknande med rejäl stretch. För mig är de tillräckligt bekväma för att ha på sig hemma (vilket jag inte tycker jeans eller liknande är) men ändå tillräckligt uppklätt för att kunna ha på jobbet eller i affärer. De är också tillräckligt kraftiga för att jag ska kunna ha ett par på mig om jag är ute och håller på med saker (bygga, bära, måla, trädgårdsarbete etc.).

I mitt fall så är det dock så att jag kommit på att jag antingen vill ha väldigt lösa kläder (t.ex. kjol eller typ linnebyxor) eller att jag vill ha elastiska/stretchiga kläder (t.ex. jeggings eller någon typ av leggings). Jag har svårt för vanliga jeans eller byxor och blir lätt irriterad på dem, och tar av dem så fort jag kommer hem. Så om jag köper nya byxor nu så är det jeggings som gäller.
 
jag är i "jobba-hemifrån" träsket och det enda som syns i webkameran är vad jag har på överkroppen. Tröttnade efter någon månad på jeansen och började leta runt efter några trevliga mysbyxor iställe.

Hittade dessa på Cellbes och nu lämnar jag knappt dem - otroligt sköna :love:

1602225726028.png
 
What, FINNS det träningstights med mobilficka? 😮 Herregud vad jag aldrig ska köpa vanliga träningstights igen!
Det är så galet bra! likadan ficka på ett par från Stadium har jag. Jag har typ ångest över om de skulle sluta sälja det. Joggingen har förenklats oerhört (det där letandet efter ett obekvämt armband borta). Nycklar, extra mobilbatteri, allting! går ned för en promenad också.

Haha det är ju nästan som om man skulle vilja ha fungerande fickor på sina jeans också O_o

Heller gasp! tänk om man kunde ha på strumbyxorna till kjolen :D (eller rent av fickor i kjolen iofs, den jag har med fickor är fantastiskt praktisk.)
 
https://www.lindex.com/se/p/8022094-7403-beige-betty-high-waist-ljusbeige-jeans

Jag har nästan uteslutande på mig jeans i modellen "Betty" från KappAhl just nu, har dem både i vitt och svart :D Croppade, raka ben och hög smal midja. Passar mycket bra till mina långa ben! De svarta har lite stretch, de vita har ingen stretch alls. När de utan stretch är ingångna sitter de som en smäck! Inte alls tighta men ändå med lite struktur. Såg nu att det var 20% rabatt på alla jeans, så kanske ska klicka hem ett par blå också :angel:
 
Haha det är ju nästan som om man skulle vilja ha fungerande fickor på sina jeans också O_o

Heller gasp! tänk om man kunde ha på strumbyxorna till kjolen :D (eller rent av fickor i kjolen iofs, den jag har med fickor är fantastiskt praktisk.)
Menellerhur...
Damkläder har ju en tendens att inte ha funktion i fokus.

Map benkläder, så har jag H&Ms billigaste svarta stretchjeans i olika utföranden ute i samhället för närvarande. När mitt aktersegel är i samma storlek som min garderob hänger där massa enkla svarta slacks som bärs till piké i nästan alla sammanhang.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp mig hitta fritids-/vandringsbyxor! Jag blir galen, så svårt att hitta några som passar. Jag har storlek 36 i vanliga jeans, har...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 267
Senast: HeddaVovven
·
Utrustning Sugen på ett par nya ridbyxor och tyckte att byxorna från Maya Delorez såg trevliga ut! Aldrig provat märket dock. Hur är de i storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 607
Senast: Bison
·
Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 213
Senast: SaraMara
·
Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 507
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lös i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp